کتاب خوان الکترونیکی iReader Smart4 در کشور چین برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. این کتاب خوان به عنوان عضو جدید خانواده iReader Neo معرفی شده است. از جمله مشخصات قابل توجه این محصول جدید می توان به صفحه نمایش جوهر الکترونیک آن اشاره کرد که 10.3 اینچ سایز دارد و حس مطالعه از روی کاغذ واقعی را به کاربر القا می کند. کاربران می توانند از کتاب خوان iReader Smart4 علاوه بر مطالعه کتاب های الکترونیکی و یادداشت برداری، برای گوش دادن به پادکست و کتاب صوتی نیز استفاده کنند. در ادامه با مشخصات این دستگاه بیشتر آشنا می شویم.

کتاب خوان الکترونیکی iReader Smart4

صفحه نمایش کتاب خوان iReader Smart4 تراکم پیکسلی 227 پیکسل به ازای هر اینچ را ارائه می دهد و از 28 سطح رنگ گرم و سرد مختلف پشتیبانی می کند. در این کتاب خوان الکترونیکی از پردازنده دو هسته ای MT8113T با فرکانس 2.0 گیگاهرتز استفاده شده است. همچنین کانفیگ حافظه این دستگاه شاکل 1 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی می شود.

کتاب خوان الکترونیکی iReader Smart4 به عنوان یک تبلت جوهر الکترونیک هوشمند عرضه شده است و برای گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن کاربرد دارد. مطابق با ادعای شرکت سازنده، این دستگاه مجموعۀ متنوعی از امکانات را در اختیار کاربران قرار می دهد و به خوبی پاسخگوی نیازهای نسل جوان خواهد بود.

همراه با کتاب خوان iReader Smart4 یک قلم لمسی نیز ارائه می شود که یادداشت نویسی بر روی صفحه نمایش دستگاه را برای کاربر امکان پذیر می کند. این کتاب خوان دارای بیش از 130 تمپلیت آماده برای نوشتن مطالب است که متناسب با نیازهای خود می توانید از آنها استفاده کنید. قالب های تعبیه شده در این دستگاه مختص منطقه خاصی نیست و برای تمامی مخاطبان در هر کشوری کاربرد دارد.

کتاب خوان الکترونیکی iReader Smart4

از دیگر قابلیت های کتاب خوان iReader Smart4 می توان به ابزار Schedule Management اشاره کرد که برای مدیریت زمان بندی به کاربر کمک می کند. همچنین این دستگاه قابلیت نمایش کتاب های ذخیره شده را به صورت قفسه بندی شده دارد. برای این منظور، ابزار Bookshelf در این کتاب خوان تعبیه شده است. این ابزار با بهره بردن از فناوری هوش مصنوعی کتاب ها را دسته بندی می کند و به کاربر نمایش می دهد.

کتاب خوان iReader Smart4 تنها 380 گرم وزن و 6.2 میلی متر ضخامت دارد. به این ترتیب می توان گفت که این کتاب خوان یکی از باریک ترین و سبک ترین مدل های موجود در بازار به شمار می آید. این کتاب خوان در هنگام مطالعه PDF امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می دهد که از میان آنها می توان به حاشیه نویسی، زوم کردن، علامت گذاری صفحات و تنظیم کنتراست اشاره کرد.

قابلیت تنظیم Reink باعث شده است تا تجربه مطالعه کتاب الکترونیکی بر روی کتابخوان iReader Smart4 برای کاربر افزایش یابد. این قابلیت از رنگ خاکستری در 256 سطح مختلف پشتیبانی می کند و وضوح متن در تصویر را ارتقا می دهد. شما می توانید در همان حالی که مشغول خواندن کتاب هستید، بر روی آن مطالب دلخواهتان را یادداشت کنید. همچنین می توانید حالت قلم لمسی را به سادگی تغییر دهید و از گزینه هایی مانند مداد، خودکار یا ماژیک استفاده نمایید.

کتاب خوان الکترونیکی iReader Smart4

کتاب خوان iReader Smart4 از قابلیت ترجمه لحظه ای نیز پشتیبانی می کند و شما می توانید در هنگام شرکت در یک جلسه یا همایش، از آن برای ضبط صحبت ها بهره ببرید. مجهز بودن به بلوتوث 5.0 و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی (با شارژدهی 120 ساعته برای مطالعه) دیگر مشخصات این کتاب خوان پیشرفته را تشکیل می دهند.

قیمت کتاب خوان iReader Smart4 حدود 275 دلار اعلام شده است. همان طور که اشاره شد، این دستگاه در حال حاضر در بازارهای کشور چین موجود شده است و در آینده ای نزدیک، برنامه توزیع آن در بازارهای جهانی نیز اعلام خواهد شد.

منبع: gizmochina