حدود چند هفتۀ پیش بود که از گوشی هوشمند iQOO Z8 به همراه مدل Z8x در چین رونمایی شد. این گوشی ها با هدف رقابت در بازار مدل های اقتصادی عرضه شده اند و در عین حال از مشخصات سخت افزاری قابل توجهی برخوردارند. به خصوص مشخصات پردازنده به کار رفته در این گوشی های موبایل حسابی توجه ها را به خود جلب کرده است! با توجه به اینکه اخیراً مشخصات کلیدی گوشی iQOO Z8 در پایگاه داده گوگل پلی کنسول ثبت شده، این احتمال می رود که این گوشی به زودی راهی بازارهای جهانی شود. بیایید به این مشخصات نگاهی بیندازیم.

معرفی گوشی موبایل iQOO Z8

گوشی iQOO Z8 با مدل نامبر V2314A در پایگاه داده Google Play Console رؤیت شده است. البته در لیست درج شده در این وب سایت به نام دقیق این گوشی اشاره نشده، اما با توجه به اینکه نسخه چینی iQOO Z8 نیز دارای همین مدل نامبر بوده است، می توان مطمئن شد که این لیست دقیقاً به همین گوشی (اما نسخه جهانی آن) اشاره دارد. بر اساس این اطلاعات، گوشی Z8 به سیستم عاملی مبتنی بر اندروید 13 مجهز است.

نسخه جهانی گوشی iQOO Z8 دارای یک صفحه نمایش فول اچ دی پلاس است که توانایی دستیابی به رزولوشن 1080x2388 پیکسل را دارد. داخل بدنه این گوشی شاهد استفاده از تراشه مدیاتک Dimensity 8200 هستیم که با پردازنده گرافیکی Mali-G610 ادغام شده است. در کنار این تراشه از 12 گیگابایت حافظه رم نیز استفاده شده است. در حال حاضر به ظرفیت حافظه داخلی این گوشی و کانفیگ های آن از لحاظ حافظه اشاره ای نشده است.

معرفی گوشی موبایل iQOO Z8

در زمینه امکانات عکاسی باید گفت که گوشی iQOO Z8 بر روی پنل پشتی خود دارای دو دوربین است: یک سنسور 64 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و یک سنسور تشخیص عمق با رزولوشن 2 مگاپیکسل. برای ثبت سلفی و برقراری تماس تصویری هم می توانید از دوربین جلوی این گوشی با رزولوشن 16 مگاپیکسل استفاده کنید. این دوربین توانایی ثبت ویدئوهای 1080p را نیز در اختیار شما قرار می دهد که برای شرکت در جلسات و کلاس های آنلاین هم کاملاً مناسب است.

انرژی مورد نیاز گوشی iQOO Z8 از باتری داخلی آن با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت تأمین می شود. این گوشی از فست شارژ 120 وات پشتیبانی می کند و باتری آن در زمانی کوتاه شارژ می شود. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به جک هدفون و حسگر اثر انگشت (در کنارۀ بدنۀ دستگاه) اشاره کرد.

معرفی گوشی موبایل iQOO Z8

بر اساس اطلاعاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، به نظر نمی رسد که نسخه جهانی گوشی iQOO Z8 با نسخه چینی آن تفاوت چندانی داشته باشد. تنها سؤالی که در این زمینه باقی مانده، مربوط به قیمت این دو نسخه می شود. لازم به ذکر است که این گوشی هم اکنون با قیمت 235 دلار راهی بازارهای کشور چین شده است. پیش بینی می شود که قیمت نسخه جهانی iQOO Z8 کمی از این میزان قیمت بالاتر باشد. به عنوان مثال اگر این گوشی با قیمت حدود 250 دلار راهی بازارهای جهانی شد نباید تعجب کرد!

منبع: gizmochina