اپل گوشی های اقتصادی تر خود را تحت عنوان iPhone SE تولید می کند و در چند سال اخیر سه مدل از این دستگاه ها را راهی بازار کرده است. به طور کلی گوشی های آیفون SE که آخرین آنها گوشی آیفون SE 2022 بود برای کسانی عرضه شده که توان خرید مدل های رده بالای آیفون را ندارند. این دسته از افراد می توانند با پرداخت هزینه ای کمتر نسبت به مدل های اصلی آیفون، نسبت به خرید یک آیفون اس ای اقدام کرده و از فناوری های اپل بهره مند شوند. به این ترتیب مدل هایی که تا به اینجا از سری آیفون SE به بازار آمده، مشخصات فنی هم تراز با مدل های میان رده و اقتصادی را داشته اند. اما این طور که در گزارش ها آمده، شرکت اپل قصد دارد تا iPhone SE 4 را به مشخصات قدرتمندتری مجهز کرده و آن را هم ردیف با مدل های پرچم دار به بازار بفرستد!

اپل قصد دارد آیفون SE 4 را به عنوان یک گوشی پرچم دار و قدرتمند راهی بازار کند!

اگر اخبار منتشر شده در این رابطه صحیح باشند، گوشی آیفون SE 4 به صورت رسمی در بهار سال 2023 معرفی می شود و یک مدل پرچم دار و رده بالا خواهد بود. به طوری که می توان آن را رقیبی جدی برای بسیاری از گوشی های اندرویدی دانست!

به این ترتیب به نظر می رسد که اپل رویه خود را در طراحی و تولید گوشی های سری SE عوض کرده و باید منتظر تغییرات جذابی در نسل چهارم این گوشی ها باشیم! این طور که در خبرها آمده آیفون SE 4 نسبت به نسل های قبلی این سری از لحاظ طراحی ظاهری به روز رسانی می شود و احتمالاً ظاهری شبیه به گوشی iPhone XR پیدا می کند. همچنین هیچ بعید نیست که این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی سرانجام Face ID را به گوشی های سری SE خود بیاورد و این قابلیت را در iPhone SE 4 جایگزین Touch ID کند.

اپل قصد دارد آیفون SE 4 را به عنوان یک گوشی پرچم دار و قدرتمند راهی بازار کند!

در زمینه مشخصات فنی، پیش بینی می شود که آیفون SE 4 به همان صفحه نمایش به کار رفته در iPhone XR مجهز باشد. از این جهت صفحه نمایش این گوشی احتمالاً به پنل ال سی دی 720p مجهز است و 6.1 اینچ سایز دارد. این مورد را می توان یکی از نقاط ضعف و نا امید کننده آیفون SE 4 دانست. چرا که بسیاری از گوشی های فعلی از صفحه نمایش فول اچ دی 1080p بهره می برند و دیگر نمایشگرهای 720p از رده خارج شده اند! با این حال ممکن است اپل تا زمان عرضه آیفون اس ای 4 صفحه نمایش آن را ارتقا دهد.

آیفون SE 4 احتمالاً دارای درجه حفاظتی IP67 است و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت کاملی دارد. باتری به کار رفته در آن نیز 3000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و از فست شارژ با سیم 20 وات و شارژ وایرلس 7.5 وات پشتیبانی می کند.

اپل قصد دارد آیفون SE 4 را به عنوان یک گوشی پرچم دار و قدرتمند راهی بازار کند!

اما قدرت اصلی آیفون SE 4 به سخت افزار داخلی آن مربوط می شود! جایی که اپل قصد دارد از جدیدترین تراشه موبایل خود، A16 Bionic، در آن استفاده کند! این تراشه هم اکنون در مدل های پرچم دار و رده بالای آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس مورد استفاده قرار گرفته و قدرتمندترین تراشه موبایل حال حاضر اپل به شمار می آید! حتی در بنچمارک های جدید، A16 Bionic توانسته اسنپ دراگون 8 نسل 2 را که به عنوان تراشه پرچم دار دستگاه های اندرویدی شناخته می شود، شکست دهد! پس می توان گفت که گوشی میان رده بعدی اپل از لحاظ قدرت پرفورمنس توانایی رقابت با گوشی های پرچم دار اندرویدی را خواهد داشت!

با وجود اینکه در گزارش ها اعلام شده که iPhone SE 4 در سال 2023 به بازار می آید، اما از هم اکنون نمی توان در رابطه با زمان عرضه رسمی آن به بازار با اطمینان صحبت کرد. باید ببینیم برنامه زمان بندی اپل در این رابطه به چه صورت خواهد بود.

منبع: gizmochina