طرفداران اپل مشتاقانه منتظر رونمایی از گوشی های سری آیفون 15 هستند. این گوشی های موبایل به لطف بهره بردن از رده بالاترین تکنولوژی دوربین، این توانایی را دارند تا قابلیت عکاسی با یک اسمارت فون را به سطوح جدیدی ارتقا دهند! بر اساس اخباری که به تازگی منتشر شده، تمام مدل های موجود در این سری که شامل نسخه استاندارد iPhone 15 و نسخه iPhone 15 Plus می شوند، به یک دوربین فوق العاده قدرتمند 48 مگاپیکسلی مجهز خواهند بود. این دوربین، کیفیت عکس بی نظیر گوشی را برای استفاده های روزمره کاربران تضمین می کند.

ارتقاء دوربین گوشی های آیفون با لنز هیبریدی

مدل های بدون Pro آیفون 15 احتمالاً به سنسور کوچکتری مجهز خواهند بود

مدل های استاندارد در این سری به احتمال زیاد به یک سنسور تصویربرداری پیشرفتۀ CMOS با اندازه 1/1.5 اینچ مجهز خواهند بود. این سنسور سطح نور عکس را ارتقا می دهد و باعث می شود تا رنگ ها در عکس هایی که در محیط های کم نور گرفته شده اند، واضح تر نمایش داده شوند. این ویژگی قطعاً کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین گوشی را ارتقا می دهد، حتی اگر در محیط هایی با شرایط نوری نامساعد اقدام به عکاسی کرده باشید!

یک قابلیت جدیدی که به مدل های بدون Pro آیفون 15 اضافه شده، حالت زوم 2 برابر است که هدف از آن، بهبود عکاسی پرتره  با شبیه سازی پرسپکتیو چشم انسان بوده است. انتظار می رود که این ویژگی به واقعی تر شدن عکس و تحریفِ کمتر آن کمک کند و لذت عکاسی را برای کاربران دو چندان نماید.

ارتقاء دوربین گوشی های آیفون با لنز هیبریدی

اگر چه مدل های آیفون 15 استاندارد و آیفون 15 پلاس احتمالاً به سنسور کمی کوچکتری در مقایسه با نسخه های Pro مجهز خواهند بود، اما همین سنسور 1/1.5 اینچی به کار رفته در آنها نیز در مقایسه با مدل های آیفون 14 در حدود 27 درصد بزرگتر شده است! این تغییر اندازه برای حرفه ای ها کاملاً ملموس خواهد بود و حتی کاربران عادی نیز می توانند انتظار بهبود قابل توجهی در کیفیت عکاسی شان داشته باشند.

بر اساس مطلبی که توسط یک کاربر توییتری (یا ایکسی؟!) به نام RGcloudS منتشر کرده، مدل های آیفون 15 به یک طراحی لنز هیبریدی جدید در بخش دوربین اصلی خود مجهز خواهند بود که از یک المان شیشه ای و 6 المان پلاستیکی تشکیل شده است. این طراحی در کنار فاصله کانونی f/1.7 بهبود کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین در نور کم را تا حداقل 20 درصد در مقایسه با آیفون 14 تضمین می کند. علی رغم نگرانی هایی که در مورد کاهش احتمالی دیافراگم در مدل های غیر Pro وجود دارد، لنز هیبریدی و تراشه A16 Bionic می توانند تفاوت های عملکرد ناشی از این موضوع را به خوبی پوشش دهند.

ارتقاء دوربین گوشی های آیفون با لنز هیبریدی

تصمیم اپل مبنی بر ارتقای دوربین در مدل های استاندارد، بر اساس اطلاعات حاصل از میزان فروش آیفون 14 گرفته شده است. در حالیکه مدل های غیر پرو آیفون 15 به لنز تله فوتو برای زوم اپتیکال یا اسکنر LiDAR مجهز نیستند، پیشرت های کلی در فناوری دوربین آنها احتمالاً برای طیف گسترده تری از مخاطبان جذابیت دارد و وعدۀ «عکاسی حرفه ای برای کاربران معمولی» می تواند افراد بیشتری را به سمت خرید این گوشی ها جلب نماید.

منبع: gizmochina