اپل و سامسونگ هر دو گوشی ‌های بسیار خوبی می‌ سازند، و این امر ممکن است شما را در انتخاب گوشی برتر سردرگم کند. همانطور که می دانید، پس از انتشار اخبار و شایعات متعدد درباره آیفون 14 پرو و دیگر گوشی های اپل به تازگی اپل از آیفون 14 پرو رونمایی کرده است که در مقابل گلکسی اس 22 پلاس سامسونگ قرار می گیرد. در حالی که Samsung S22 پلاس تنظیمات دوربین بسیار خوبی دارد، آیفون 14 با یک سیستم دوربین جدید و بهبود یافته عرضه می شود. اپل این آیفون را با یک چیپست جدید قدرتمند به نام A16 Bionic و بر اساس فرآیند 4 نانومتری ارائه می کند. در ادامه مشخصات و ویژگی های این دو گوشی پرچمدار را با هم مقایسه کرده ایم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

آیفون 14 پرو در مقابل سامسونگ گلکسی S22 Plus: آیا آیفون جدید اپل می تواند پرچمدار سامسونگ را شکست دهد؟

مشخصات آیفون 14 پرو در مقابل Galaxy S22 پلاس

همانطور که در عکس ها می بینید، آیفون 14 پرو و گلکسی اس 22 پلاس هر دو بسیار شبیه به هم هستند، اما یک تفاوت بزرگ بین آنها وجود دارد. +S22 اندازه بزرگتری دارد و در مقایسه با صفحه نمایش 6.1 اینچی آیفون 14 پرو از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی برخوردار شده است. با این وجود، وزن آیفون 14 پرو در مقایسه با وزن 195 گرمی S22+ سنگین تر است و برابر با 206 گرم است.

مشخصات آیفون 14 پرو در مقابل Galaxy S22 پلاس

طراحی و زیبایی شناسی آیفون 14 پرو در مقابل گلکسی اس 22 پلاس

از نظر ظاهری، هر دو گوشی آیفون 14 و گلکسی اس 22 پلاس زیبایی منحصر به فرد و شیکی دارند و استحکام بی نظیری دارند. طراحی آیفون 14 پرو بسیار شبیه به گوشی آیفون 13 پرو است، با این تفاوت که دیگر بریدگی زمخت بالای صفحه را ندارد و در عوض با یک بریدگی جدید بنام جزیره پویا طراحی شده است. آیفون 14 طراحی لبه ‌های مسطحی دارد، درحالیکه S22+ طراحی منحنی ‌تری دارد. آیفون 14 پرو یک بدنه فولادی ضد زنگ دارد، اما بدنه گلکسی S22 آلومینیومی است که دلیلی کلیدی برای سنگین ‌تر شدن آیفون 14 با وجود نمایشگر کوچکتر است.

درحالیکه +S22 صفحه نمایش بسیار درخشانی دارد، اما آیفون 14 با بهترین نمایشگری که اپل تا به حال بر روی آیفون قرار داده است، عرضه می شود. صفحه نمایش +S22 دارای رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل با تراکم پیکسلی 393 پیکسل در اینچ است، اما آیفون 14 پرو با صفحه نمایش 1179 در 2556 پیکسل و تراکم پیکسلی 460 پیکسل در اینچ، از مزیت بزرگی برخوردار است. حداکثر روشنایی صفحه نمایش آیفون به 2000 نیت می رسد، و S22+ تنها می تواند به 1750 نیت برسد. واضح است که آیفون در اینجا برنده است، به خصوص اینکه دارای 120 هرتز ProMotion برای مطابقت با نرخ رفرش در +S22 است.

طراحی و زیبایی شناسی آیفون 14 پرو در مقابل گلکسی اس 22 پلاس

عملکرد آیفون 14 پرو در مقابل Galaxy S22+

سامسونگ گلکسی +S22 از پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 و آیفون 14 پرو از پردازنده A16 Bionic کاملاً جدید 4 نانومتری استفاده می کند که به طور حتمی می توان گفت پردازنده نسل 8 سامسونگ را شکست می دهد. البته در استفاده منظم، بعید به نظر می ‌رسد که تفاوت عمده ‌ای در عملکرد دو گوشی مشاهده کنید، اما اگر کاربر سنگینی باشید، A16 Bionic به شما خدمات بهتری خواهد داد.

آیفون 14 پرو با فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می شود. گلکسی اس 22 پلاس تنها 128 و 256 گیگابایت دارد، بنابراین اگر می خواهید تعداد زیادی عکاسی و فیلم برداری انجام دهید، آیفون 14 برای شما منطقی تر است.

همچنین گفتنی است که آیفون 14 پرو با ادعای عمر باتری عالی عرضه می شود. اپل وعده پخش ویدئو تا 23 ساعت و پخش صدا تا 75 ساعت را داده است. این در حالی است که Samsung Galaxy S22+ با باتری بسیار بزرگتر از S22 و کوچکتر از S21+ عرضه می شود. بنابراین، اگرچه بهترین نیست، اما عمر باتری مناسبی دارد.

عملکرد آیفون 14 پرو در مقابل Galaxy S22+

امکانات و نرم افزار آیفون 14 پرو در مقابل Galaxy S22+

چند سال پیش بحث اندروید و iOS نسبت به امروز بسیار متفاوت بود. امروزه، هر دو سیستم عامل مجموعه ای از ویژگی های مشابه را ارائه می دهند، اما در عین حال برخی ویژگی های شخصی خود را نیز حفظ می کنند. اندروید انعطاف پذیرتر است، اما iOS در حفظ حریم خصوصی و ثبات کاربر برتر است. آیفون 14 پرو با iOS 16 عرضه می شود که یک ارتقاء بزرگ برای سیستم عامل بوده است.

چند ویژگی منحصر به فرد که آیفون 14 پرو به ارمغان می آورد و سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس از آن بی بهره است، این است که SOS اضطراری از طریق ماهواره را ارائه می دهد تا کاربران این امکان را بدهد که اگر به سیگنال تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی ندارند، برای دریافت کمک به سرویس های اضطراری پیامک ارسال کنند. یکی دیگر از ویژگی های جدید منحصر به فرد آیفون 14 پرو، تشخیص تصادف است که می تواند تصادف را تشخیص دهد و با خدمات اضطراری و مخاطبین اضطراری شما تماس بگیرد.

سامسونگ در S22+ از اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4.1 استفاده می کند و عقب نیست. اندروید 12 یک نسخه کاملا قابل اعتماد از اندروید است که گزینه های سفارشی سازی زیادی را از طریق Material You ارائه می دهد. Material You به شما امکان می ‌دهد با استفاده از ویجت ها، رنگ ‌ها و موارد دیگر، تصاویر را روی گوشی خود سفارشی کنید. لازم است بدانید که One UI 4.1 به خوبی در اندروید 12 کار می ‌کند و از ویژگی هایی مانند طراحی نوتیفیکیشن بهبود یافته و ... برخوردار است. ناگفته نماند که جطراحی جزیره پویا در آیفون 14 یک پیاده سازی بسیار قوی برای جایگزینی ناچ دوربین سلفی است که امتیاز اضافی را در بخش نرم افزاری برای آیفون 14 پرو به ارمغان می آورد.

امکانات و نرم افزار آیفون 14 پرو در مقابل Galaxy S22+

آیفون 14 پرو در مقابل Galaxy S22+: اپل سیستم دوربین را ارتقا می دهد

هر سال، همان بحث های همیشگی در مورد دوربین آیفون در مقابل دوربین سامسونگ وجود دارد. S22+ دوربین عالی دارد و شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی و همچنین یک دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی است. با این حال، آیفون 14 پرو بزرگترین ارتقاء دوربین های آیفون در سال های اخیر را داشته است. این گوشی با یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی عرضه می شود. سیستم دوربین جلو آن نیز ارتقا یافته و یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز دوگانه ارائه می دهد.

چند ویژگی در S22+ وجود دارد که آیفون 14 پرو فاقد آن است. اولین مورد این است که سامسونگ هنوز هم زوم بالاتری (زوم فضایی تا 30 برابر) ارائه می دهد، در حالیکه آیفون تنها می تواند تا 15 برابر افزایش یابد. هر دو گوشی از زوم اپتیکال 3 برابری برخوردار هستند. اما زوم فضایی 30 برابری در S22+ همچنان زوم دیجیتال است، به این معنی که کیفیت فوق العاده ای دارد.

در ادامه باید بگوییم که پردازش تصویر آیفون فوق ‌العاده است و اکنون به لطف سنسور جدید 48 مگاپیکسلی و پیکسل ‌بندی و موتور فوتونیک تصاویر رنگی دقیق و با جزئیات بالاتر از همیشه تولید می ‌کند. از سوی دیگر، S22+ تصاویر واضح تری تولید می کند که ممکن است برخی آن را ترجیح بدهند. با توجه به قابلیت ‌های ضبط ویدیو، عموما آیفون ‌ها عملکرد بهتری دارند و می ‌توانید انتظار داشته باشید که آیفون ۱۴ پرو بهتر از S22+ عمل کند. با این حال، با وجود سخت افزار ارتقا یافته، آیفون 14 پرو هنوز ضبط 8K ندارد.

منبع: imore