همانطور که می دانید، گوشی های سری آیفون 14 اپل اخیرا معرفی شدند. این گوشی ها مقدار مشخصی فضای ذخیره ‌سازی دارند که قابل تغییر یا افزایش نیست. بنابراین، انتخاب مقدار مناسب فضای ذخیره‌ سازی امری ضروری است، زیرا بازگشتی برای شما وجود ندارد. همانند سال های گذشته، جدیدترین دستگاه پرچمدار اپل یعنی آیفون 14 (و آیفون 14 پلاس)، با 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شوند. اما کدام اندازه برای شما کافی است؟ چند نکته ضروری وجود دارد که باید در نظر داشت.

اندازه ذخیره سازی آیفون 14: قیمت هر گیگابایت

این امر همیشه مهم بوده است که هنگام خرید آیفون، به ازای هر گیگابایت چه مقدار پول می پردازید. درواقع هر چه فضای ذخیره سازی بیشتری خریداری کنید، هزینه کمتری بر اساس هر گیگابایت خواهید پرداخت.

وقتی به قیمت از دید هر گیگابایت نگاه کنید، نسخه های 128 گیگابایتی برای هر دو آیفون 14 و آیفون 14 پلاس گران ترین نسخه ها هستند. حد متوسط، 256 گیگابایت است که صرف نظر از دستگاه، هزینه هر گیگابایت آن کمتر از نسخه های 128 گیگابایتی می شود. این روند در نسخه 512 گیگابایت هم صادق است و هزینه هر گیگابایت آن نسبت به دو نسخه گفته شده کمتر می شود.

بنابراین، اگر رویکرد "بیشتر برای کمتر" را در پیش بگیرید، نسخه 512 گیگابایتی برای شرایط شما مناسب تر است. البته، ویژگی های بیشتری برای در نظر گرفتن وجود دارد.

اندازه ذخیره سازی آیفون 14: قیمت هر گیگابایت

اندازه ذخیره سازی آیفون 14: ذخیره سازی محلی یا ذخیره سازی ابری؟

حتی اگر نسخه 512 گیگابایتی بهترین مقدار باشد، ممکن است به این مقدار فضای ذخیره سازی نیاز نداشته باشید. چرا؟ چون خدماتی مانند iCloud، Google Drive، Dropbox، و سایر بهترین گزینه ‌های ذخیره ‌سازی ابری باعث می ‌شوند ذخیره هر چیزی در گوشی هوشمند شما کمتر ضروری باشد. بنابراین می ‌توانید فایل ‌های خود را در فضای ابری ذخیره کنید.

اپل به همه افرادی که از iCloud استفاده می کنند 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان می دهد. مطمئناً این مقدار برای پشتیبان گیری از دستگاه شما کافی نیست. اما می ‌توانید با اشتراک در طرح ماهانه iCloud، حجم آن را افزایش دهید. با اشتراک iCloud، می توانید تمام عکس های خود را در فضای ابری ذخیره کرده و فضای ذخیره سازی محلی را حفظ کنید.

همچنین با Apple Music، به جای ذخیره آهنگ های مورد علاقه خود در iPhone 14، می توانید آنها را از iCloud پخش کنید.
یکی از مواردی که برای آن به فضای ذخیره سازی محلی نیاز خواهید داشت، ویدیوی با وضوح بالا است که باید به صورت محلی ذخیره شود. بنابراین، اگر قصد ندارید چیزهای زیادی در آیفون خود ذخیره کنید و به فیلم برداری با وضوح بالا برای شما اهمیتی ندارد، ۱۲۸ گیگابایت ممکن است کافی باشد. برعکس، اگر اتصال اینترنت ضعیفی دارید یا زیاد سفر می کنید، نسخه 256 گیگابایتی گزینه بهتری است.

اندازه ذخیره سازی آیفون 14: ذخیره سازی محلی یا ذخیره سازی ابری؟

اگر از دوربین های قدرتمند استفاده می کنید؛ چطور؟

یکی از مهمترین دلایل خرید آیفون استفاده از سیستم دوربین بی نظیر آن است. آیفون 14 و آیفون 14 پلاس از سیستم دوربین دوگانه پیشرفته شامل لنز اصلی 12 مگاپیکسلی و فوق عریض برخوردار هستند. همچنین دوربین جلو TrueDepth آن با فوکوس خودکار نیز برای گرفتن سلفی عالی است.

از نظر فیلمبرداری نیز عالی است. چرا که با آیفون 14 می ‌توانید در حالت سینمایی، فیلمبرداری 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه، 25 فریم در ثانیه، 30 فریم در ثانیه یا 60 فریم در ثانیه، فیلمبرداری HD 1080p با سرعت 25 فریم در ثانیه، 30 فریم در ثانیه یا 60 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری HDR ضبط کنید. همچنین با فناوری Dolby Vision می توانید با سرعت 60 فریم در ثانیه تا وضوح 4K فیلمبرداری کنید.

اگرچه آیفون 14 ارزان نیست اما واقعا حیف است که از ویژگی ‌های دوربین آن که عکس ‌های زیبا و شفاف و ویدیویی فوق ‌العاده روان ارائه می ‌کند، استفاده نکنیم.
بنابراین ...

  • اگر ضبط ویدیوی 4K یکی از اهداف شما نیست و قصد ندارید آنقدر عکس بگیرید، بهتر است مدل 128 گیگابایتی را تهیه کنید.
  • درعوض، اگر برنامه شما این است که فیلمبرداری کنید، از گزینه 256 گیگابایت استفاده کنید.
  • و اگر اهل ثبت وقایع به صورت عکس و ویدیو هستید، نسخه 512 گیگابایتی را دریافت کنید.

اگر از دوربین های قدرتمند استفاده می کنید؛ چطور؟

اندازه ذخیره سازی آیفون 14: با همه رسانه ها سرگرم بمانید

در این موضوع که آیفون یک دستگاه سرگرمی عالی است، شکی نیست. آیفون 14 از صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED فوق العاده و آیفون 14 پلاس از صفحه نمایش OLED با اندازه 6.7 اینچی مورب برخوردار است. ضمن اینکه این صفحه نمایش های OLED آیفون 14 را سامسونگ، LG، BOE ساختند و هر دو نمایشگر قدرتمند Super Retina XDR هستند.
مطمئناً با این نمایشگرها، تماشای فیلم لذت بخش است! همانطور که می دانید معمولاً بین 1 تا 3 گیگابایت برای یک فیلم استاندارد یا 3 تا 6 گیگابایت برای یک فیلم HD لازم است. اگر دو یا سه فیلم در گوشی خود ذخیره کنید، حافظه گوشی به سرعت پر می شود.

بنابراین...

  •    اگر در درجه اول محتوا را از طریق استریم پخش می کنید، 128 گیگابایت کافی است.
  •    اما اگر زیاد سفر می کنید و قصد دارید مقداری از محتوا را به صورت محلی ذخیره کنید، مدل 256 گیگابایتی مناسب تر است.
  •    در نهایت، اگر می ‌خواهید موسیقی یا ویدیوی زیادی دانلود کنید و نمی ‌خواهید نگران تمام شدن فضای ذخیره‌ سازی باشید، گزینه 512 گیگابایت را انتخاب کنید.

اندازه ذخیره سازی آیفون 14: با همه رسانه ها سرگرم بمانید

اندازه ذخیره سازی آیفون 14: آن را با برنامه ها و بازی ها پر کنید

به لطف اپ استور، می توانید بازی ها و برنامه های بی شماری را بر روی گوشی هوشمند خود دانلود کنید. متأسفانه بسیاری از این عناوین، به خصوص بازی های بسیار فشرده فضای زیادی را در گوشی شما اشغال می کنند.
همچنین برخی از برنامه ‌ها نیز فضای زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال می کنند و از آنجایی که نمی ‌توانید برنامه ‌ها و بازی ‌ها را در فضای ابری ذخیره کنید، بهتر است مطمئن شوید که فضای ذخیره ‌سازی محلی کافی دارید.

  • اگر اهل بازی های موبایلی نیستید، احتمالاً 128 گیگابایت تمام چیزی است که به آن نیاز دارید.
  • اگر قصد دانلود برنامه ها و بازی های مختلف را دارید، 256 گیگابایت برایتان خوب است.
  • از طرف دیگر، اگر می خواهید بدون نگرانی دانلود کنید، 512 گیگابایت مناسب شما است.

منبع: imore