اخیراً گزارش هایی منتشر شده مبنی بر اینکه اپل قصد دارد تا یک تبلت قدرتمندتر از آیپد پرو را به بازار بفرستد! این دستگاه جدید به احتمال زیاد از آیپد 12.9 اینچی نیز بزرگتر است و ممکن است به صورت iPad Pro Max یا iPad Ultra نام گذاری شود.

این طور در خبرها آمده، آیپد جدید اپل 14.1 اینچ سایز دارد و از تراش M3 Pro قدرت می گیرد! از آنجایی که اپل بسیاری از ویژگی های macOS را به iPadOS منتقل خواهد کرد، می توان این آیپدِ جدید را نزدیک ترین گزینه برای جایگزینی مک بوک دانست!

آیپد بزرگ 14.1 اینچی iPad Ultra

این طور که به نظر می رسد اپل در حال کار کردن بر روی سومین مدلِ آیپد پرو است. همان طور که اشاره شد، آیپد جدید حتی از نسخه 12.9 اینچی نیز بزرگتر است و می تواند به بزرگترین آیپد تاریخ تبدیل شود!

این اطلاعات توسط افشاگری به نام Tech_Reve بر روی توییتر منتشر شده است. بر مبنای این اطلاعات، آیپد پروی جدید 14.1 اینچ سایز دارد و از تراشه اپل M3 Pro قدرت می گیرد. پس قدرت عملکرد این آیپد در مقایسه با دستگاه های مجهز به نسخه استاندارد تراشه M3 بیشتر خواهد بود.

پیش بینی می شود که آیپد 14.1 اینچی اپل به صورت iPad Pro Max یا iPad Ultra نام گذاری شود. با این حال اتفاق نظر بر روی نام «آیپد اولترا» تا به اینجا بیشتر بوده است. لازم به ذکر است که آیپد اولترا احتمالاً تا سال 2024 به بازار نخواهد آمد و حدود چند ماهی برای رونمایی از آن باید منتظر بمانیم!

آیپد بزرگ 14.1 اینچی iPad Ultra

به طور کلی تبلت های آیپد پروی فعلی می توانند به عنوان یک جایگزین بالقوه برای دستگاه های مک بوک مورد استفاده قرار گیرند؛ البته یک مک بوک با سیستم عامل iPadOS! افشاگری که در بالا ذکر شد به این نکته هم اشاره کرده است که اپل بسیاری از ویژگی های macOS را به iPadOS منتقل می کند و این ترتیب کاستی های آیپد جدید خود برای جانشینی مک بوک را از بین می برد. البته شبیه شدن iPadOS به یک سیستم عامل دسکتاپ برای بسیاری از طرفداران اپل چندان خوشایند نیست! این دسته از کاربران اعلام کرده اند که دوست دارند در هنگام کار کردن با آیپد، حس و حال متفاوتی را نسبت به کار کردن با یک دستگاه مک تجربه کنند. به هر حال باید ببینیم اپل برای سیستم عامل iPadOS خود چه برنامه هایی را در نظر گرفته است.

در توییتر Tech_Reve عنوان شده است که اپل ایجاد تغییرات اساسی در iPadOS را تا سال 2024 اعمال نخواهد کرد. با این حال به احتمال بسیار زیاد، سیستم عامل سال آینده تبلت های اپل به Final Cut Pro (اپلیکیشن ادیت فیلم) مجهز خواهد بود و از اتصال همزمان به دو مانیتور اکسترنال با رزولوشن 6K/60Hz پشتیبانی خواهد کرد. با این حال در این نسخه همچنان خبری از Logic Pro (اپلیکیشن ادیت موسیقی) نخواهد بود.

آیپد بزرگ 14.1 اینچی iPad Ultra

باید این نکته را خاطر نشان کنیم که مطالب درج شده در بالا همگی از اخبار غیر رسمی جمع آوری شده اند و اپل هیچ یک از آنها را تأیید یا رد نکرده است. در حال حاضر این غول آمریکایی دنیای تکنولوژی قصد دارد تا از سیستم عامل iPadOS 17 در نمایشگاه WWDC 2023 رونمایی کند و خبر دیگری را تأیید نکرده است. به این ترتیب برای اطلاع از صحت سایر اخبار، باید تا اعلام رسمی اپل منتظر بمانیم.

منبع: rapidrepair