آمار فوق العاده پذیرش سیستم عامل های نسل چهاردهم آیپد و آیفون

اگر نگاهی به تاریخچه عرضه iOS بیندازیم، به احتمال زیاد تقریبا چهار ماه تا انتشار رسمی اولین نسخه بتای توسعه دهنده برای نسخه بزرگ بعدی سیستم عامل گوشی های هوشمند اپل فاصله داریم. پس از آن، این غول فناوری مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا تنها به سه ماه، یا شاید کمی بیشتر، زمان نیاز دارد تا قابلیت های نهایی و ثابت نسخه سیستم عامل iOS 15 را برای فهرست بلند بالای گوشی های هوشمند خود ارائه دهند؛ این بدان معناست که اپل هنوز وقت زیادی برای بهره مندی از امکانات iOS 14 در آیفون های خود در اختیار دارد. اول باید ببینیم که نرخ پذیرش یک سیستم عامل چیست؟ نرخ پذیرش در واقع سرعت و میزان استفاده از فناوری های جدید توسط کاربران است. رقم نرخ پذیرش یک سیستم عامل در واقع تعداد افرادی را نشان می دهد که در مدت زمان مشخصی از آن استفاده می کنند. میزان نرخ پذیرش در اصل برای مقایسه بین سیستم عامل ها کاربرد دارد.

انتشار نرخ پذیرش سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 توسط اپل

انتشار نرخ پذیرش سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 توسط اپل

با این وجود، طبق آخرین آمار رسمی منتشر شده توسط وبسایت های اپل، شماره بیلد جدیدترین سیستم عامل این شرکت در حال حاضر در 86 درصد از کلیه دستگاه هایی که در چهار سال گذشته روانه بازار گشته اند و 80 درصد از آیفون های کاربران سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این سهام های خیره کننده، که در تاریخ 24 فوریه سال میلادی جاری توسط فروشگاه اپل (App Store) اندازه گیری شده اند، به ترتیب در مقایسه با 15 دسامبر سال میلادی 2020 81 و 72 درصد افزایش یافته اند. ممکن است این ارقام پیشرفت چشمگیری در مدت زمان کمتر از دو ماه به شمار نیایند، اما این نتایج به این دلیل بدست آمده اند که سیستم عامل iOS 14 سه ماه قبل از آن تاریخ شروع فوق العاده ای داشت و در ماه های سپتامبر تا دسامبر سال میلادی گذشته، نرخ پذیرشی باورنکردنی را از آن خود نمود.

انتشار نرخ پذیرش سیستم عامل های iOS 14 و iPadOS 14 توسط اپل

جالب است بدانید که نرخ پذیرش سیستم عامل iOS 13 در این چهار سال یاد شده به سختی به 77 درصد و در تمام بازارهای دنیا در سال میلادی گذشته به 70 درصد می رسید، که تا ماه ژوئن 2020 به ترتیب به 92 و 81 درصد افزایش پیدا کرد. این آمارها نشان می دهند که iOS 14 به راحتی می تواند، تا زمانیکه اولین آیفون ها به iOS 15 دست یابند، رکوردی فراتر از نرخ پذیرش نسخه سیزدهم سیستم عامل اپل را ثبت کند. نرخ پذیرش سیستم عامل آیپد iPadOS 14 نیز از 75 تا 61 درصد در آستانه تعطیلات، در حال حاضر به 84 و 70 درصد رسیده است که به نسبت نرخ 79 و 57 درصدی سهام iPadOS 15 در پایان ماه ژانویه 2020 نتیجه ای بسیار مطلوب به حساب می آید. بدیهی است که از هیچ طریقی نمی توان این نتایج درخشان را با امتیازات ناخوشایند اندروید 11 در گوشی های موبایل هوشمند و به خصوص تبلت ها مقایسه کرد.

منبع: phonearena