اپل اخیراً و حدود یک ماه پس از عرضه سیستم عامل iOS 14.5، آپدیت iOS 14.6 را نیز ارائه داده است. آپدیت iOS 14.5 ویژگی های متعددی را به گوشی آیفون اضافه کرده که از میان آنها می توان به قابلیت تشخیص چهره از روی ماسک، جلوگیری از بررسی وضعیت عملکرد کاربر توسط اپلیکیشن ها به منظور مقاصد تبلیغاتی و امکان تغییر صدای Siri اشاره کرد. اما آپدیت iOS 14.6 کمی جزئی تر است و ویژگی هایی مانند قابلیت تعیین محل ردیاب های AirTag به روش جدید و پشتیبانی گسترده تر از Apple Music را به آیفون اضافه کرده است. همچنین برخی باگ های iOS 14.5 در این آپدیت جدید برطرف شده است.

آخرین اخبار در رابطه با سیستم عامل iOS 14.6 اپل

در ادامه آخرین اخبار در رابطه با آپدیت iOS 14.6 را با هم مرور می کنیم. البته انتظار می رود که اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود که در ماه ژوئن 2021 (خرداد 1400) برگزار می شود، سیستم عامل iOS 15 را معرفی کند.

آخرین اخبار در رابطه با سیستم عامل iOS 14.6 اپل

چگونه آپدیت iOS 14.6 را دانلود کنیم؟

اگر آپدیت iOS 14.6 برای گوشی شما در دسترس شود، یک پیغام دریافت می کنید و به این ترتیب از این موضوع مطلع می شوید. در این پیغام از شما پرسیده می شود که آیا مایل به آپدیت سیستم عامل گوشی تان هستید یا خیر. در صورت موافقت شما، دانلود iOS 14.6 آغاز می شود. اگر می خواهید تا به صورت دستی این آپدیت را دریافت کنید، مراحل ساده زیر را انجام دهید:

1- اپلیکیشن Settings گوشی خود را باز کنید.
2- گزینه General را انتخاب کنید.
3- بر روی گزینه Software Update ضربه بزنید.

با انجام دادن این مراحل گوشی شما به سرورهای اپل متصل می شود و پیام هایی برای دانلود و نصب iOS 14.6 بر روی آن نمایش داده می شود. دستورالعامل های نشان داده شده در این پیام ها را دنبال کنید تا نصب تکمیل شود. پس از اینکه گوشی موبایل شما راه اندازی مجدد (reboot) شود، می توانید از iOS 14.6 بر روی آن بهره مند شوید.

چه دستگاه هایی با iOS 14.6 سازگارند؟

آپدیت iOS 14.6 با تمامی دستگاه هایی که از iOS 14 پشتیبانی می کنند، سازگار است. این دستگاه ها شامل آیفون 6S تا آیفون 12 می شوند. همچنین امکان نصب این آپدیت بر روی iPhone SE و نسل هفتم iPod Touch وجود دارد.

چه دستگاه هایی با iOS 14.6 سازگارند؟

ویژگی های جدید iOS 14.6 شامل چه مواردی است؟

همان طور که اشاره شد آخرین آپدیت سیستم عامل iOS نسبت به نسخه های قبلی کوچکتر است و یک سری تغییرات جزئی به بر روی آن اعمال شده است. در ادامه برخی از این ویژگی های جدید را که در نسخه بتای عمومی iOS 14.6 مشاهده شده، با هم مرور می کنیم.

- امکان تعیین محل و پیدا کردن AirTag 

اگر به تازگی یکی از ردیاب های AirTag جدید اپل را خریداری کرده اید، می توانید محل آن را در صورت گم شدن به سادگی از طریق iOS 14.6 تعیین کنید. به این ترتیب دیگر نگران گم شدن وسیله ای که AirTag به آن متصل است نخواهید بود. برای این منظور باید تگ خود را به حالت Lost Mode گوشی خود اضافه کنید. پس از آن اگر تگ در محدوده شبکه گوشی قرار بگیرد، یک نوتیفیکیشن در این رابطه دریافت می کنید و می توانید محل آن را تشخیص دهید. همچنین اگر شخص دیگری AirTag شما را پیدا کند، می تواند با استفاده از یک آیفون یا یک دستگاه سازگار با NFC دیگر، شماره تلفن شما را مشاهده کرده و با شما تماس بگیرد. iOS 14.6 این امکان را به شما می دهد تا به جای شماره تلفن، آدرس ایمیل خود را به AirTag اضافه کنید.

- Apple Card Family

سیستم عامل iOS 14.6 از Apple Card Family نیز رونمایی کرده است. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا Apple Card حود را با حداکثر 5 نفر از اعضای خانواده تان (سیزده سال به بالا) به اشتراک بگذارید. به این ترتیب خانواده ها می توانند بر روی حساب بانکی خود مدیریت بیشتری داشته باشند و بر روی آن محدودیت های مورد نظر خود را اعمال کنند.

پشتیبانی از Hi-fi در Apple Music

اپل به تازگی اعلام کرده بود که به زودی از بالاترین کیفیت صدا (صدای lossless) در سرویس Apple Music پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی به اپل موزیک کمک می کند تا بتواند رقابت بهتری با اسپاتیفای داشته باشد. اکنون این قابلیت در iOS 14.6 در دسترس قرار گرفته و کاربران Apple Music می توانند از بالاترین کیفیت صدا بر روی گوشی خود لذت ببرند!

منبع: cnet