در بخش قبلی تعدادی از ویژگی های جدید سیستم عامل iOS 14.4 بر روی آیفون را معرفی کردیم و در این بخش قصد داریم شما را با ویژگی های بیشتری آشنا کنیم. همان طور که می دانید اپل به تازگی از iOS 14.4 رونمایی کرده و در آن قابلیت های جدیدی را به آیفون اضافه کرده است. همچنین برخی باگ ها و ضعف های امنیتی نسخه های قبلی در این آپدیت به طور کامل برطرف شده اند. با ما همراه باشید.

  • با Fitness Plus در خانه ورزش کنید

با همه گیری ویروس کرونا و بسته شدن باشگاه های ورزشی، مشکلات زیادی برای ورزشکاران ایجاده شده است! این در حالی است که حتی به دلیل محدودیت های اجتماعی، ممکن است دویدن در فضای باز نیز در بسیاری از مناطق امکان پذیر نباشد. پس بهتر است تا در خانه ورزش کنید! سرویس Fitness Plus اپل در این زمینه کمک زیادی می کند و ابزاری است که بر روی گوشی موبایل آیفون، آیپد و اپل تی وی قابل اجرا است. اکنون کاربران می توانند از آن بر روی اپل واچ هم استفاده کنند. در این سرویس برنامه های تمرینی به صورت هفتگی ارائه می شوند و برای تمام سطوح کاربرد دارند. فقط کافیست تا اپل واچ را دستتان کنید و با Fitness Plus اطلاعات ورزش های روزانه تان را ثبت کنید!

با Fitness Plus در خانه ورزش کنید

  • وقت پیاده روی با سلبریتی هاست!

حالا که صحبت از Fitness Plus به میان آمده بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که در iOS 14.4 و WatchOS 7.3 برنامه تمرینی جدیدی با نام Time to Walk اضافه شده است. در این برنامه اپل به شما این امکان را می دهد تا با سلبریتی ها و افراد مشهور به صورت مجازی به پیاده روی بروید! در طول مسیر سلبریتی های محبوب شما از سرگذشت خودشان برایتان صحبت می کنند و حتی آهنگ های محبوب آنها برایتان پخش می شود! توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت باید آپدیت جدید هم بر روی گوشی موبایل و هم بر روی ساعت هوشمند شما نصب شود.

  • قابلیت تصویر در تصویر اکنون بر روی آیفون دردسترس است

دیگر نیازی نیست تا بر روی آیفون بین کار با اپلیکیشن های مختلف و تماشای ویدئو یکی را انتخاب کنید. با آپدیت iOS 14.4 اکنون می توانید هر دو کار را به صورت هم زمان انجام دهید. در این آپدیت اپل حالت تصویر در تصویر را به آیفون اضافه کرده است. البته این ویژگی چند سالی هست که بر روی آیپد قابل استفاده است؛ اما حالا کاربران آیفون هم می توانند از آن بهره ببرند. وقتی شما تماشای ویدئو را آغاز می کنید، تنها کافیست تا از اپ خارج شده و به هوم اسکرین برگردید تا قابلیت تصویر در تصویر فعال شود. البته برخی اپ ها مانند یوتیوب از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند. شما می توانید لیست اپلیکیشن های نصب شده بر روی آیفون خود را که با حالت تصویر در تصویر سازگارند، از طریق مسیر زیر مشاهده کنید:

Settings -> General -> Picture in Picture

قابلیت تصویر در تصویر اکنون بر روی آیفون دردسترس است

  • حذف کردن اپ ها شاید کمی گیج کننده شده باشد!

با اضافه شدن قابلیت App Library حالا باید برای حذف کردن اپ ها یک مرحله بیشتر را طی کنید. به این صورت که پس از حذف اپ، باید آن را از App Library نیز پاک کنید. این موضوع شاید برای کاربران قدیمی تر آیفون چندان خوشایند نباشد و باعث سردرگمی آنها شود. اما به هر حال باید به آن توجه داشته باشید!

حذف کردن اپ ها شاید کمی گیج کننده شده باشد!

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که اپل در سال های اخیر حذف اپلیکیشن های خود را از روی آیفون امکان پذیر کرده، اما شما همچنان نمی توانستید که اپ هایی مانند جی میل یا اوتلوک را به عنوان اپ پیش فرض ایمیل خود انتخاب کنید. اکنون این قابلیت برای شما مهیاست، اما با محدودیت هایی از جانب اپل! به طوری که فقط می توانید سرویس ایمیل و مرورگر پیش فرض خود را از Apple Mail و Safari تغییر دهید و همچنان باید از اپ های اپل برای سرویس های دیگر استفاده کنید.

  • AirPods Pro از ویژگی های صوتی جدید برخوردار است

آیفون و آیپد تنها دستگاه هایی نیستند که برای آنها آپدیت عرضه شده است! اکنون شما می توانید firmware ایرپادز پرو را نیز آپدیت کنید و از ویژگی جدید آنها با نام Spatial Audio بهره مند شوید. البته این ویژگی قبلاً بر روی آیفون و آیپد با سیستم عامل iOS 14 در دسترس بود؛ اما حالا ایرپادز پرو نیز از آن بهره می برد. با استفاده از این ویژگی در هنگام تماشای ویدئو، صدا به صورت سه بعدی در سر شما شنیده می شود و کوچکترین حرکت و چرخش به شکلی کاملاً ملموس برایتان قابل درک خواهد بود!

منبع: cnet