برند فیت بیت از جدیدترین ردیاب تندرستی خود با نام Fitbit Charge 6 رونمایی کرده است. این گجت به سنسور دقیق تری برای اندازه گیری ضربان قلب مجهز شده است و به طور کامل از سرویس های گوگل پشتیبانی می کند. همچنین طول عمر باتری این فیتنس ترکر در مقایسه با نسل قبلی ارتقا پیدا کرده است. بیایید با ردیاب تندرستی فیت بیت شارژ 6 بیشتر آشنا شویم.

اضافه شدن اپلیکیشن های اختصاصی و سنسور ضربان قلب به Fitbit Charge 6

مشخصات فنی ردیاب تندرستی Fitbit Charge 6

فیتنس ترکر فیت بیت شارژ 6 تقریباً از لحاظ ظاهری به نسل های قبلی خود شباهت دارد، اما یک دکمۀ هپتیک کوچک در کنارۀ سمت چپ بدنۀ آن تعبیه شده است. این دکمه زمانی که فشرده می شود، هیچ گونه لرزشی را به بدنه منتقل نمی کند و بر روی کیفیت صفحه نمایش تأثیر منفی نمی گذارد. این دکمه می تواند برای بازگشت به صفحۀ ساعت یا روشن کردن صفحه نمایش به کار رود و نیاز شما برای ضربه زدن یا سوئیپ کردن بر روی نمایشگر را از بین ببرد.

اضافه شدن اپلیکیشن های اختصاصی و سنسور ضربان قلب به Fitbit Charge 6

ردیاب تندرستی Fitbit Charge 6 از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است و در سه ترکیب رنگ مختلف عرضه شده است: مشکی با آبسیدین، نقره ای با پورسلین، شامپاین طلایی با مرجانی. لازم به ذکر است که روکش محافظ صفحه نمایش این گجت از نوع گوریلا گلس است و مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد. همچنین این ردیاب تندرستی کاملاً ضد آب است و در صورت قرار گرفتن در عمق 50 متری آب نیز به عملکرد خود ادامه می دهد.

در زمینه امکانات سلامتی و تندرستی، قابل توجه ترین ارتقای فیت بیت شارژ 6 به قابلیت ردیابی ضربان قلب مربوط می شود. این گجت اکنون از همان تکنولوژی ردیابی ضربان قلب بهره می برد که پیش از این در ساعت هوشمند گوگل Pixel Watch به کار رفته بود! این تکنولوژی دقت این ردیاب تندرستی را در حین فعالیت های شدیدی مانند HIIT تا 60 درصد بهبود بخشیده است. علاوه بر این، فیت بیت شارژ 6 اکنون از قابلیت استریم لحظه ای ضربان قلب با تجهیزات سلامتی موجود در باشگاه های ورزشی مانند NordicTrack، Peloton، Concept2 و Tonal بهره مند شده است.

اضافه شدن اپلیکیشن های اختصاصی و سنسور ضربان قلب به Fitbit Charge 6

علاوه بر این، ردیاب تندرستی فیت بیت شارژ 6 به 20 حالت تمرینی جدید مجهز شده است و در مجموع از 40 فعالیت ورزشی مختلف پشتیبانی می کند. حالت های جدید شامل تمرینات قدرتی، اسکی و قایق سواری کایاک می شود. این فیتنس ترکر به اپلیکیشن اسکن EDA (فعالیت الکترودرمال) هم مجهز است و می تواند تغییرات سطح دمای پوست را تشخیص می دهد. این ویژگی می تواند برای اندازه گیری سطح استرس نیز به کار رود.

در کنار این موارد، شما می توانید به ویژگی های اختصاصی Fitbit نیز بر روی ردیاب تندرستی شارژ 6 دسترسی داشته باشید. از جمله این ویژگی ها می توان به شمارندۀ قدم ها، پایش وضعیت خواب و تشخیص حالت تمرینی به طور اتوماتیک اشاره کرد.

ردیاب تندرستی فیت بیت شارژ 6 برخی از سرویس های گوگل را نیز در اختیار شما می گذارد که شامل یوتیوب موزیک (به اشتراک پرمیوم نیاز است)، گوگل مپ و کیف پول گوگل اشاره کرد. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که طول عمر باتری این فیتنس ترکر در صورت غیر فعال بودن قابلیت صفحه نمایشِ همیشه روشن (Always-On Display)، برابر با 7 روز خواهد بود. برای شارژ این گجت می توان از همان شارژر مغناطیسی فیت بیت شارژ 5 استفاده کرد. قیمت ردیاب تندرستی فیت بیت شارژ 6 در وب سایت آمازون هم اکنون برابر با 159.95 دلار است.

منبع: gizmochina