امروزه همه دانشجویان و حتی دانش آموزان نیز تا حد زیادی با کامپیوترها سر و کار دارند. انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای پاسخگویی به نیازهای آنها، کار دشواری است.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی و دانش آموزی

  • MacBook Air (M1, 2020)

شرکت اپل برای تولید این لپ تاپ از تراشه جدید Apple M1 با پردازنده 8 هسته ای استفاده کرده است که باعث می شود بهترین عملکرد را در کنار عمر باتری طولانی داشته باشد. قیمت نسخه 2020 این لپتاپ نسبت به سری های قبلی افزایش قابل توجهی نداشته است. صفحه نمایش 13.3 اینچی با وضوح 2560 در 1600، حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 8-16 گیگابایتی از ویژگی های این لپ تاپ می باشد. البته، طراحی بدون فن این دستگاه می تواند بر روی عملکرد آن تاثیر بگذارد.

MacBook Air (M1, 2020)

  • Google Pixel Book Go

این لپ تاپ، از سری لپ تاپ های کروم بوک گوگل می باشد. Chrome book ها لپ تاپ هایی بسیار کاربردی هستند که با سیستم عامل گوگل کروم کار می کنند و هر چند که برای اتصال به اینترنت طراحی شده اند، اما می توانند اکثر برنامه های ضروری شما را به بدون نیاز به اینترنت اجرا نمایند.
از ویژگی های Google Pixel Book Go می توان به صفحه نمایش Full HD با وضوح  4K، حافظه داخلی 64-256 گیگابایت، پشتیبانی از رم تا 16 گیگابایت و عمر باتری طولانی اشاره نمود.

Google Pixel Book Go

  • HP Chrome Book 14

شاید این مدل نسبت به سایر کروم بوک ها قدرتمند نباشد، اما ویژگی هایی مثل طراحی کوچک و سبک، صفحه نمایش 14 اینچی، قابلیت جابه جایی، صفحه کلید و تاچ پد خوب، HP Chrome Book 14 را به گزینه ای مناسب تبدیل می کند. با این حال، حافظه داخلی این لپ تاپ اچ پی حداقل 64 گیگابایت بوده و طول عمر باتری متوسطی دارد.

HP Chrome Book 14

  • Microsoft Surface Go 2

دستگاه های مایکروسافت معمولا قیمت بالاتری دارند؛ اما این لپتاپ نسبت به سایر مدل های سری Surface Go این شرکت، با قیمت مناسب تری عرضه می گردد. پشتیبانی کامل از ویندوز 10، نمایشگر 10.5 اینچی با وضوح 1920 در 1280 پیکسل در اینچ، حافظه SSD 128 گیگابایتی از ویژگی های خوب این دستگاه است.

Microsoft Surface Go 2

  • Dell XPS 15 (2020)

این لپ تاپ مناسب برای دانش آموزان و دانشجوهای عادی ممکن است کاربردی نداشته باشد اما برای دانشجویان رشته های هنری، بسیار مفید واقع خواهد شد. این مدل از لپ تاپ های دل ویژگی های شگفت انگیزی دارد؛ از جمله صفحه نمایش 15.6 اینچی با روشنایی 500 نیت، صفحه کلید فوق العاده راحت، بلندگوهایی با کیفیت بالا، صفحه لمسی فوق العاده و حافظه ذخیره سازی داخلی 256 گیگابایت.

Dell XPS 15 (2020)

  • Acer Spin 5 (2020)

این لپ تاپ دو در یک (چند منظوره)، به دلیل طراحی متفاوت و طول عمر خارق العاده باتری، به همراه یک صفحه نمایش لمسی 3:2 و یک قلم ارائه می شود. به کمک این قلم و نمایشگر، دانشجویان می توانند یادداشت برداری آسان و بی نقصی را تجربه کنند. ویژگی های دیگر آن صفحه نمایش 13.5 اینچی با وضوح 2256 در 1504 و فضای ذخیره سازی 256 تا 512 گیگابایتی می باشد.

Acer Spin 5 (2020)

  • Asus Chrome Book Flip C436

ارائه پردازش دهنده قوی تر و قدرت گرافیکی نسبت به نمونه های قبلی کروم بوک این شرکت و همچنین ساخت با کیفیت بهتر قیمت این لپ تاپ ایسوس را بالاتر می برد. از جمله ویژگی های آن می توان صفحه نمایش تمام لمسی 14 اینچی 1080p با وضوح بسیار عالی، حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایت و رم 8 یا 16 گیگابایتی، پشتیبانی از Wi-Fi 6 و حسگر اثر انگشت را نام برد. این لپ تاپ قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویانی است که به دنبال تهیه کروم بوک هستند.

Asus Chrome Book Flip C436

  • Dell Inspiron 13 7000 2-in-1

قیمت نسبتا پایین این لپ تاپ نسبت به نمونه های مشابه و ویژگی های چون چندمنظوره بودن، پردازنده نسل 10، دو صفحه نمایش 13.3 و 15.6 اینچی، طراحی جذاب و متفاوت و حافظه ذخیره سازی داخلی با ظرفیت بالا می توانند دلایل خوبی برای خرید آن باشند.

Dell Inspiron 13 7000 2-in-1

  • MacBook Pro 13-inch (M1, 2020)

به لطف تراشه پیشگام M1 اپل، MacBook Pro 13 اینچی عملکردهای عالی و عمر باتری استثنایی را ارائه می نماید. عملکرد آن به حدی چشمگیر است که می توان حتی فیلم های 4K و 8K را به راحتی نمایش دهد. پشتیبانی از نرم افزارهای IOS، وضوح نمایشگر 2560 در 1600 پیکسل در اینچ، حافظه بی نظیر 256 گیگابایت تا 2 ترابایت، پردازنده گرافیکی 8 هسته ای از دیگر مزایای این دستگاه هستند. در کنار این همه مزیت، تعداد درگاه های خروجی این لپ تاپ کافی نیست.

MacBook Pro 13-inch (M1, 2020)

خرید لپ تاپ مناسب دانش آموزان و دانشجویان

هنگام تصمیم گیری برای خرید لپ تاپ، به نکات زیر توجه فرمایید:
- لپ تاپ های بزرگتر لزوما بهتر نیستند. لپ تاپ هایی که وزن سبک دارند و به راحتی قابل حمل هستند، برای دانش آموزان و دانشجویان مناسب ترین گزینه خواهند بود.
- مسلما نخواهید توانست هر سال لپ تاپ خریداری کنید؛ بنابراین مدل انتخابی شما باید از دوام خوبی برخوردار باشد که تا سال ها بتواند با آن کار کرد.
- باتری یک لپ تاپ مناسب برای انجام پروژه های دانشگاهی و تکالیف مدرسه، باید حداقل 6 ساعت دوام بیاورد. هر چه عمر باتری کمتر باشد، باید آن را بیشتر شارژ کرد و اگر لپ تاپ زیاد شارژ شود، آسیب می بیند.
- مسلم است که تعیین بودجه یک فاکتور بسیار مهم در خرید هر کدام از تجهیزات الکترونیکی به شمار می رود؛ اما هر چقدر که به دنبال عملکردها و ویژگی های پیشرفته تر و بیشتری باشید، باید بیشتر هم هزینه کنید.

خرید لپ تاپ مناسب دانش آموزان و دانشجویان

- بسیاری از سیستم عامل های امروزی، مثل ویندوز 8 در Surface Pro امکانی را فراهم می آورد تا کاربران بتوانند به کمک صفحه نمایش های لمسی، از لپ تاپ ها به عنوان تبلت نیز استفاده نمایند. این ویژگی، در واقع کارایی این دستگاه ها را بالا می برد.
- می دانید که گزینه های متنوعی برای انتخاب دارید. شاید لپ تاپ های کروم بوک، که به جایگزینی مناسب برای سایر مدل ها تبدیل شده اند، پاسخگوی نیازهای شما باشند.  هر سیستم عاملی، امکانات متفاوتی را به کاربران خود ارائه می دهد. بسته به نیازهایتان، مناسب ترین گزینه را خریداری کنید.
اگر هنوز هم از انتخاب خود مطمئن نیستید، می توانید با مراجعه به سایت مجموعه ایده برتر پارسیان انواع لپ تاپ ها را از نظر عملکرد و قیمت با یکدیگر مقایسه کنید. سپس، برای دریافت مشاوره قبل از خرید و دریافت قیمت لپ تاپ دانش آموزی، با کارشناسان بخش فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.