اینتل در بازار مینی کامپیوتر فعالیت گسترده ای دارد و چندین مدل از این دستگاه ها را در قالب سری NUC عرضه کرده است. این شرکت در جدیدترین اقدام خود قصد دارد تا مینی پی سی های سری NUC 13 Rugged را روانه بازار کند. این دستگاه ها برای مصارف سنگین طراحی شده اند و توانایی ارائه عملکرد به صورت 24/7 را دارد. به این ترتیب می توانید آن را در تمام طول 24 ساعت روز و هر 7 روز هفته روشن بگذارید. لازم به ذکر است که مینی پی سی اینتل NUC 13 راگد از پردازنده های آلدر لیک سری N قدرت می گیرد. در ادامه با مشخصات این محصول جدید بیشتر آشنا می شوید.

بررسی مینی کامپیوتر اینتل NUC 13 Rugged

به تازگی مشخصات فنی مینی کامپیوتر اینتل NUC 13 Rugged منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات، اینتل از پردازنده های آلدر لیک سری N در این کامپیوتر استفاده کرده است. مدل ابتدایی این دستگاه به پردازنده N50 و مدل رده بالای آن به پردازنده x7425E مجهز شده اند. این محصول با اسم کد Bravo Canyon عرضه شده است و سایر مشخصات آن شامل 16 گیگابایت رم DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز می شود.

در کامپیوتر کوچک اینتل NUC 13 Rugged از حافظه NVMe SSD با استاندارد PCIe x2 استفاده شده است. لازم به ذکر است که ظرفیت حافظه داخلی این دستگاه 64 گیگابایت اعلام شده است. همچنین اینتل یک کانکتور M.2 3042 B-Key اضافی در این دستگاه تعبیه کرده است که برای نصب حافظه SATA SSD کاربرد دارد. به این ترتیب امکان ارتقای ظرفیت حافظه داخلی این مینی کامپیوتر برای کاربران وجود دارد.

مینی کامپیوتر اینتل NUC 13 Rugged در دو نسخه عرضه شده است: یک نسخه دارای هیت سینک خارجی و دیگری بدون هیت سینک خارجی. هر دوی این نسخه ها به پورت های زیر مجهز شده اند:

•    دو پورت 2.5 گیگابیت اترنت
•    دو پورت HDMI 2.1
•    دو پورت USB 2.0 Type-A
•    دو پورت USB 3.2 Type-A

بررسی مینی کامپیوتر اینتل NUC 13 Rugged

در حال حاضر مشخص نیست که اینتل چه زمانی مینی کامپیوترهای سری NUC 13 راگد را برای استفاده شرکای تجاری خود عرضه خواهد کرد. با این حال بر اساس گزارشی که وب سایت FanlessTech منتشر کرده، قیمت این مینی پی سی ها فوق العاده رقابتی خواهد بود. به این معنا که اینتل این دستگاه های جدید و با دوام را با قیمت هایی مناسب و مقرون به صرفه راهی بازار خواهد کرد.

بررسی مینی کامپیوتر اینتل NUC 13 Rugged

در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که مینی کامپیوتر اینتل NUC 13 Rugged از سیستم عامل های زیر پشتیبانی می کنند:

-    Red Hat Enterprise Linux 9
-    Ubuntu 22.04 LTS
-    Windows 10 IOT Enterprise LTSC

همچنین این کامپیوترها با مجموعه نرم افزاری NUC Pro Software Suite سازگاری دارند. در مجموع مینی پی سی های اینتل NUC 13 Rugged برای استفاده در دیتا سنترها، مراکز تحلیل و آنالیز دیتا و مصارف صنعتی کارایی بالایی دارند و پیش بینی می شود تا استقبال بسیار مناسبی از آنها در بازار به عمل آید. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پیش بینی تا چه اندازه ای صحیح خواهد بود.

منبع: notebookcheck