اینتل به تازگی از نسل جدید حافظه های هیبریدی خود برای استفاده در لپ تاپ رونمایی کرده و به آن عنوان "Intel Optane memory H20 with SSD" را داده است. این عنوان شاید در نگاه اول کمی گیج کننده به نظر برسد و دقیقاً نتواند کاربرد قطعه را توضیح دهد، اما اطلاعات کلی را به خوبی منتقل می کند: این قطعه کامپیوتری تلفیقی از یک حافظه رم و یک حافظه ذخیره سازی SSD است و می توان آن را یک SSD-memory دانست!

اینتل نسل بعدی حافظه های ذخیره سازی هیبرید SSD خود را برای لپ تاپ معرفی کرده است

این قطعه کامپیوتری جدید با دو ظرفیت مختلف عرضه خواهد شد:

* 32GB Intel Optane Memory + 512GB Storage

* 32GB Intel Optane Memory + 1TB Storage

اینتل محصول جدید خود را این گونه توصیف کرده است:

«در این قطعه بهترین و کارآمدترین ویژگی های تکنولوژی های Intel Optane و Intel QLC 3D NAND را تلفیق کرده ایم و حاصل را Intel Optane memory H20 نام گذاری کرده ایم! در واقع دو تکنولوژی پیشرفته قابل استفاده در حوزه تولید حافظه های رم و حافظه های ذخیره سازی، در قالب یک قطعه کوچک با فرم فاکتور M.2 2280 گرد هم آمده اند.» شما می توانید اطلاعات تخصصی تر در این رابطه را در وب سایت رسمی اینتل مشاهده کنید.

اینتل خاطرنشان کرده است که این حافظه جدید در تاریخ 20 ژوئن 2021 (30 خرداد 1400) عرضه می شود و تولید کنندگان لوازم دیجیتال و لپ تاپ می توانند از آن استفاده کنند. از آنجا که این حافظه برای استفاده در لپ تاپ تولید شده، نمی توان بازار خیلی گسترده ای برای آن متصور شد. لازم به ذکر است که این حافظه به هدف استفاده در نوت بوک، کامپیوترهای رومیزی با فرم فاکتور کوچک و دستگاه های All-in-one (AiO)  عرضه شده و برای این منظور بهینه سازی شده است.

این تنها خبر هیجان انگیزی نیست که این روزها از جانب اینتل منتشر شده است. اخیراً آزمایشگاه های تحقیقاتی اینتل در زمینه فوتورئالیسم اقداماتی داشته اند و تحولی در تصویربرداری real-time ایجاد کرده اند. به طور کلی دفاتر تحقیقاتی اینتل فعالیت زیادی در طول سال دارند و همواره در راستای توسعه تکنولوژی های موجود تلاش می کنند. جدیدترین نتیجه این تحقیقات، تلفیق تکنولوژی های SSD و Intel Optane بوده است که پیش بینی می شود تحولی در زمینه حافظه های ذخیره سازی ایجاد کند. همچنین پیش بینی می شود که این حافظه جدید با استقبال زیادی از جانب شرکت های تولید کننده لپ تاپ و لوازم الکترونیکی مواجه شود و باید شاهد نسل جدید لپ تاپ هایی باشیم که در آنها از این حافظه استفاده شده باشد. لازم به ذکر است که این حافظه جدید عملکردی عالی در کنار پردازنده های نسل 11 اینتل از خود نشان می دهد و بالاترین سرعت در انتقال اطلاعات و ذخیره سازی دیتا را به ارمغان می آورد. این ویژگی باعث می شود تا سرعت بوت سیستم عامل و لود برنامه های نصب شده بر روی سیستم به طور خارق العاده ای افزایش پیدا کند.

منبع: windowscentral