در جدیدترین بنچمارک ارائه شده از جانب اینتل، کارت گرافیک Arc A770 در مقابل کارت گرافیک انویدیا RTX 3060 قرار گرفته است! این غول دنیای تکنولوژی، عملکرد کارت گرافیک پرچم دار خود را در زمینه سازگاری با فناوری ری تریسینگ در مقایسه با کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 مورد بررسی قرار داده است. مطابق با این آزمایش، کارت گرافیک Arc A770 توانسته نمره قبولی را کسب کرده و عملکرد ایده آلی را در رقابت با یکی از کارت گرافیک های نسبتاً رده بالای انویدیا از خود ارائه دهد.

اینتل بنچمارک ری تریسینگ کارت گرافیک Arc A770 را منتشر کرد: عملکرد ایده آل در مقایسه با RTX 3060

کارت گرافیک اینتل Arc A770 بر مبنای فرآیند 6 نانومتری ساخته شده است. این کارت گرافیک به 32 هسته Xe مجهز است و از دایرکت ایکس 12 اولتیمیت پشتیبانی می کند. با توجه به این مشخصات انتظار می رود که این کارت گرافیک قابلیت اجرای به روز ترین بازی های کامپیوتری با بالاترین نرخ فریم را داشته باشد. با وجود اینکه گفته می شد که Arc A770 یکی از کارت گرافیک های رده بالای اینتل است، اما تا به اینجا اطلاعات زیادی در رابطه با نحوه عملکرد آن منتشر نشده بود و مشخص نبود که این پردازنده گرافیکی چگونه فناوری ری تریسینگ را مدیریت می کند.

اما اینتل به تازگی اقدام به انتشار بنچمارک ری تریسینگ کارت گرافیک Arc A770 در مقایسه با RTX 3060 کرده و دید بهتری نسبت به آن در اختیار ما قرار داده است. در این بنچمارک، رزولوشن بازی ها بر روی 1080p تنظیم بوده است. نتیجه اینکه کارت گرافیک Arc A770 در 12 عنوان از 17 عنوان بازی مورد آزمایش، از RTX 3060 عملکرد بهتری ارائه داده است. در میان این بازی ها نام هایی مانند رزیدنت اویل ویلیج، مترو اکسودس، هیتمن 3 و گوست وایر توکیو دیده می شود. به خصوص در بازی آخر، Arc A770 به لطف درایور بتای جدید اینتل توانسته عملکردی به میزان 25 درصد بهتر را ارائه دهد.

اینتل بنچمارک ری تریسینگ کارت گرافیک Arc A770 را منتشر کرد: عملکرد ایده آل در مقایسه با RTX 3060

اما کارت گرافیک اینتل Intel Arc A770 در 5 بازی دیگر پشت سر RTX 3060 قرار گرفته است. به عنوان مثال این کارت گرافیک در هنگام اجرای بتلفیلد 5 توانسته نرخ فریم فقط 67 FPS را ثبت کند؛ در حالیکه نرخ فریم کارت گرافیک انویدیا RTX 3060 در هنگام اجرای این بازی 81 FPS بوده است. در نمودار زیر می توانید عملکرد ری تریسینگ این دو کارت گرافیک را در اجرای بازی های مختلف با رزولوشن 1080p مشاهده کنید:

همچنین اینتل عملکرد کارت گرافیک Arc A770 را در اجرای چند بازی محدود با رزولوشن 1440p با هم مقایسه کرده و در این آزمایش علاوه بر ری تریسینگ، فناوری XeSS را نیز مورد بررسی قرار داده است. البته در این آزمایش Arc A770 با دیگر مدل های سری Arc مقایسه شده است. نتایج این آزمایش را می توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

اینتل بنچمارک ری تریسینگ کارت گرافیک Arc A770 را منتشر کرد: عملکرد ایده آل در مقایسه با RTX 3060

البته این بنچمارک ها از جانب خود اینتل منتشر شده و در یک محیط کنترل شده انجام شده اند. مسلماً پس از اینکه کارت گرافیک Arc A770 به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت، آزمایش های دقیق تری بر روی آن انجام می گیرد و عیار آن در دنیای واقعی گیمینگ بیشتر مشخص خواهد شد!

منبع: windowscentral