نرم افزارهای تولید عکس بر مبنای هوش مصنوعی در سال 2023 محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و با یک جستجوی ساده می توانید چندین نسخه از آنها را پیدا کنید. در این میان شرکت Adobe به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه، در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد برنامه تولید عکس هوش مصنوعی خود را با نام Adobe Firefly عرضه کند. این برنامه در حال حاضر در مرحله بتا قرار دارد و هنوز نسخه نهایی آن رونمایی نشده است. به تازگی ادوبی اعلام کرده است که Adobe Firefly با سرویس Creative Cloud ادغام خواهد شد و تا «اواخر سال 2023» در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

ادغام Adobe Firefly با سرویس Creative Cloud

در همین رابطه ادوبی اعلام کرده است:

«با Firefly ذهن شما هیچ حد و مرزی برای ایده پردازی نخواهد داشت! این سرویس به شما کمک می کند تا مدت زمان پروژه های طراحی خود را از «چند روز» به «چند دقیقه» برسانید و پروژه های بیشتری دریافت کنید! Firefly فناوری خلاقه هوش مصنوعی را به کارهای روزمره شما می آورد و به انگشتان دستان شما قدرتی جادویی می بخشد. فقط تصور کنید که با یک کلیک ساده بتوانید در یک ویدئو روز را به شب تبدیل کنید! یا به صورت اتوماتیک برای ویدئوهای شما متن توضیحات نوشته شود! Firefly تمامی این امکانات را به شما هدیه می دهد».
اما ادغام Firefly با سرویس Creative Cloud به چه صورت خواهد بود و چه مزایایی با خود به همراه خواهد داشت؟ این ادغام به کاربران اجازه می دهد تا یک سری افکت های خاص را در کسری از ثانیه به پروژه خود اضافه کنند و در آن افکت ها متناسب با نیازهای خود تغییراتی ایجاد کنند. برای ایجاد تغییر در افکت، فقط کافی است تا نوع تغییر مورد نظر خود را در کادر فرمان تایپ کنید و در زمانی کوتاه، افکت جدید را تحویل بگیرید! به عنوان مثال شما می توانید ابتدا با تایپ کلمه “Molten” افکت مربوط به آهن گداخته شده را انتخاب کنید و سپس با تایپ “3D molten iron” یک شمشیر آهنی سه بعدی تحویل بگیرید!

بر اساس اطلاعاتی که Adobe منتشر کرده است، برخی دیگر از مزایای ادغام Firefly با سرویس Creative Cloud شامل موارد زیر می شود:

ادغام Adobe Firefly با سرویس Creative Cloud

* ارتقای فرآیند تغییر رنگ ها، متن ها و حال و هوای ویدئو

به سادگی می توانید رنگ بندی، زمان بندی روز و حتی فصل ها را در ویدئوهای خود تغییر دهید. این ویژگی ها را می توانید حتی در ویدئوهای واقعی و از پیش ضبط شده نیز اعمال کنید! فقط کافی است تا حس و حال مورد نظر خود را به صورت متنی در سیستم وارد نمایید. به عنوان مثال با تایپ عبارت «این صحنه را جوری بساز که حس و حالی گرم و صمیمی داشته باشد»، می توانید به هدف خود برسید. این ویژگی فاصله بین تصور ایده و پیاده سازی نهایی آن در پروژه را از بین می برد!

* افکت های صوتی و موسیقی پیشرفته

طراحان هیچ حد و مرزی برای تولید موسیقی و صداهای مورد نظر خود نخواهند داشت و می توانند با تایپ احساسی که در هر لحظه دارند، یک افکت صوتی خاص و منحصر به فرد از سیستم تحویل بگیرند.

* فونت ها، افکت های متنی، شکل های گرافیکی و لوگوهای چشم نواز

فقط با چند کلمه ساده طراحان می توانند در عرض چند دقیقه افکت های متنی و لوگو طراحی کنند! این ویژگی برای تولید زیرنویس، عنوان کارت های تبریک و متن های انیمیشنی شخصی سازی شده نیز کاربرد دارد.

ادغام Adobe Firefly با سرویس Creative Cloud

* یک دستیار خلاق و ایده پرداز

با بهره بردن از ابزارهای «نحوه کار» قدرت گرفته از هوش مصنوعی، کاربران می توانند مهارت های جدیدی کسب کنند و فرآیندها را از ایده اولیه تا ایجاد و ویرایش، سرعت ببخشند.

با توجه به سابقه ای که ادوبی در زمینه استفاده از فناوری های هوش مصنوعی دارد، پیش بینی می شود ادغام Adobe Firefly با سرویس Creative Cloud با استقبال چشمگیر کاربران مواجه شود.

منبع: windowscentral