مدتی هست که اینستاگرام اعلام کرده که قصد دارد تا کار با نسخه دسکتاپ اپلیکیشن خود را آسان تر کند. تا پیش از این کاربران می توانستند تا پست های ارسال شده در اینستاگرام را در نسخه دسکتاپ مشاهده کنند، اما نمی توانستند تا پست در آن ارسال کنند. اکنون اینستاگرام تأیید کرده که به زودی قابلیت ارسال پست از طریق مرورگر دسکتاپ نیز فعال خواهد شد.

این خبر از جانب یکی از توسعه دهندگان اینستاگرام در توئیتر اعلام شده است. مطابق با این پست کاربران می توانند عکس های مورد نظر خود را به صورت drag and drop به نسخه تحت وب اینستاگرام ارسال کنند، آنها را کراپ کنند و ویرایش نمایند. در واقع هر کاری که شما در گوشی موبایل در هنگام ارسال پست در اینستاگرام قادر به انجام دادن آن بودید، اکنون می توانید در نسخه وب به آنها دسترسی داشته باشید.

ارسال پست در اینستاگرام از نسخه دسکتاپ بالاخره امکان پذیر می شود!

تنها موردی که به نظر می رسد در نسخه وب از قلم افتاده باشد، امکان ارسال عکسِ گرفته شده با دوربین دستگاه به اینستاگرام است. این ویژگی در نسخه موبایل اینستاگرام فعال است و طرفداران زیادی هم دارد. به طوری که شما می توانید در هر لحظه که خواستید، با دوربین گوشی عکس بگیرید و آن را بلافاصله در اینستاگرام ارسال کنید. همچنین هنوز امکان ارسال ویدئوهای IGTV در نسخه دسکتاپ فراهم نیست.

اینستاگرام تا به اینجا تمام تمرکز خود را به اپلیکیشن موبایل خود معطوف کرده است. این اپلیکیشن بر روی تمام گوشی ها، حتی گوشی های رده پایین اندرویدی نیز قابل نصب است و به صورت گسترده توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین شما می توانید از طریق گوشی های پرچم دار و تاشو مانند سامسونگ گلکسی Z Fold 2 نیز به این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید و عکس های خود را در آن ارسال کنید. اما نسخه وب این اپلیکیشن تا به امروز امکانات محدودی داشت و کاربران کامپیوترهای رومیزی قدرت عمل چندانی در آن نداشتند. به همین دلیل اینستاگرام پس از مدت ها تصمیم گرفته تا نسخه وب اپلیکیشن خود را نیز توسعه دهد و به کاربران این امکان را بدهد تا بتوانند از طریق آن به اکانت خود پست اضافه کنند.

لازم به ذکر است که قابلیت اضافه کردن پست به اینستاگرام از طریق نسخه وب هم اکنون در مرحله توسعه و تست قرار دارد و به زودی به آن اضافه خواهد شد. همچنین پیش بینی می شود تا ویژگی های دیگری نیز به این نسخه اضافه شود تا نسخه وب اینستاگرام نیز بیش از پیش به نسخه موبایلی آن شبیه شود.

منبع: androidcentral