شرکت اینفینیکس از جدیدترین عضو خانواده لپ تاپ های Zero Book خود رونمایی کرده است. این لپ تاپ جدید که با نام Zero Book 13 معرفی شده، از پردازنده های نسل 13 اینتل قدرت می گیرد و به 32 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5X مجهز است. همچنین این لپ تاپ دارای حافظه ذخیره سازی SSD از نوع PCIe 4.0 NVMe است و از یک صفحه نمایش 100 درصد sRGB بهره می برد. در حال حاضر لپ تاپ Infinix Zero Book 13 برای عرضه در بازارهای کشور هند آماده شده است.

رونمایی Infinix از لپ تاپ های Zero Book

برند Infinix بیشتر در بازار گوشی های هوشمند شناخته شده است و تا به حال چندین مدل میان رده و اقتصادی را راهی این بازار کرده است. همچنین این شرکت بعضاً دست به تولید گوشی های خلاقانه و رده بالا می زند و طرفداران خود را (که عمدتاً ساکن کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند!) هیجان زده می کند! با این حال Infinix با رونمایی از لپ تاپ Zero Book 13 تمام تلاش خود را کرده تا این ذهنیت را در بازار جا بیندازد که این شرکت نیز توانایی تولید لپ تاپ های رده بالا و قدرتمند را دارد.

جدیدترین مدل سری Zero Book به خانواده ای از لپ تاپ های اینفینیکس تعلق دارد که به «طراحی مدرن» معروف اند و بسیاری آنها را شبیه به لپ تاپ های سری Zenbook از برند ایسوس می دانند. با وجود اینکه در نام لپ تاپ Zero Book 13 عدد 13 به کار رفته، اما صفحه نمایش آن در واقع 15.6 اینچی است. عدد 13 در نام این لپ تاپ در حقیقت به پردازنده های نسل 13 اینتل (رپتور لیک) اشاره دارد. این در حالی است که اینفینیکس نسل قبلی این لپ تاپ را که در آن از پردازنده های نسل 12 اینتل (آلدر لیک) استفاده شده، با نام Zero Book Ultra عرضه کرده بود! این نوع نام گذاری نه تنها در حد و اندازه های یک شرکت معتبر در بازار لپ تاپ نیست، بلکه قطعاً باعث گیج شدن کاربران می شود!

رونمایی Infinix از لپ تاپ های Zero Book

به هر حال، لپ تاپ Infinix Zero Book ‘13’ از پردازنده های رپتور لیک اینتل با مدل های Core i5-13500H، Core i7-13700H و Core i9-13900H قدرت می گیرد و کاربران می توانند متناسب با سطح انتظارات خود از کارایی لپ تاپ، یکی از این مدل ها را انتخاب کنند. با وجود مجهز بودن به این پردازنده های سطح بالا، هیچ یک از این لپ تاپ ها به پورت تاندربولت 4 مجهز نیستند و پورت HDMI آنها نیز از استاندارد 1.4 پشتیبانی می کند. با این حال این دستگاه ها با وای فای 6E سازگارند و سرعت بالایی را در هنگام اتصال به اینترنت به ارمغان می آورند.

شرکت Infinix اعلام کرده است که توزیع لپ تاپ Zero Book 13 از کشور هند آغاز شده است. این محصول جدید هم اکنون با قیمت بین 628 تا 992 دلار برای خرید عمومی در هند در دسترس قرار گرفته است. این در حالی است که اکثر لپ تاپ های مجهز به پردازنده های رپتور لیک سری H با قیمتی در حدود 1200 دلار به بازار عرضه شده اند! آیا قیمت پایین تر می تواند کاربران را به خرید این مدل لپ تاپ Infinix ترغیب کند؟! باید منتظر بمانیم و ببینیم.

رونمایی Infinix از لپ تاپ های Zero Book

منبع: notebookcheck