شاید برایتان جالب باشد که بدانید گوشی آیفون پر از ویژگی های مخفی است که شما می توانید با به کار بردن ترفندهایی از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال آیا می دانستید که در اپلیکیشن Notes یک ابزار اسکن کننده اسناد مخفی است؟! این ابزار که در توئیتر و برخی از وب سایت های مربوط به حوزه ترفندهای اینترنتی معرفی شده، نوع خاصی از اسکنر است و به طور اختصاصی برای اسکن QR Code کاربرد دارد. عملکرد این ابزار در تشخیص QR Code از عملکرد دوربین آیفون دقیق تر و سریع تر است و از این جهت بهتر است تا هر چه سریع تر با آن آشنا شوید!

با این اپلیکیشن مخفی آیفون آشنا شوید!

بله، شما می توانید از شورتکات موجود در Control Center برای اسکن QR Code استفاده کنید یا این کار را از طریق دوربین آیفون خود انجام دهید. هر دوی این روش ها نتایج خوبی را برای شما به ارمغان می آورند. اما اپلیکیشن Code Scanner به طور اختصاصی برای این منظور طراحی شده و اطلاعات بیشتری را در هنگام اسکن کد برای شما به نمایش درمی آورد.

به عنوان مثال اپلیکیشن دوربین آیفون پس از اسکن کد، یک نوتیفیکیشن کوچک را در بالای صفحه به شما نشان می دهد تا لینک مربوط به نتایج اسکن را بتوانید باز کنید. در حالی که اپلیکیشن اختصاصی Code Scanner تمام اطلاعات موجود در QR Code را به طور کامل به شما نشان می دهد. اما یک مشکلی در این زمینه وجود دارد! اینکه اپلیکیشن Code Scanner بر روی هوم اسکرین آیفون قابل دسترسی نیست. شما حتی نمی توانید این اپلیکیشن را در App Library جدید اپل در iOS 14 پیدا کنید!

راه دسترسی به اپلیکیشن Code Scanner بر روی آیفون چیست؟

در اینجا به شما می گوییم که تنها راهی که می توانید به اپلیکیشن Code Scanner دسترسی داشته باشید، این است که از ویژگی سرچ Spotlight آیفون استفاده کنید. برای این منظور به هوم اسکرین آیفون خود بروید و انگشت خود را از بالای صفحه نمایش تا وسط آن بکشید (swipe down). یک کادر جستجو در بالای صفحه نمایش ظاهر می شود و در پایین آن اپلیکیشن ها و شورت کات های پیشنهادی قرار دارند. کلمات code یا scanner در این کادر جستجو تایپ کنید. در بخش نتایج، شما آیکون اپلیکیشن Code Scanner را به عنوان اپلیکیشن پیشنهادی مشاهده خواهید کرد. بر روی آن ضربه بزنید تا برنامه اجرا شود.

راه دسترسی به اپلیکیشن Code Scanner بر روی آیفون چیست؟

پس از باز کردن اپلیکیشن Code Scanner می توانید QR Code مورد نظر خود را به طور کامل با آیفون خود اسکن کنید. این اپلیکیشن حتی برای اسکن کد در محیط های تاریک و کم نور هم امکاناتی در نظر گرفته است. پس از باز کردن اپلیکیشن در قسمت پایینی صفحه یک آیکون چراغ قوه مشاهده می کنید که در صورت ضربه زدن بر روی آن، گوشی از فلش دوربین برای روشن کردن محیط استفاده می کند. به این ترتیب QR Code مورد نظر شما برای اپلیکیشن در محیط های تاریک هم کاملاً واضح خواهد بود. پس اگر به اسکن QR Code در طول روز نیاز دارید (به عنوان مثال برای اسکن منوی رستوران ها و کافی شاپ ها، آگهی های تبلیغاتی و...)، این ابزار مخفی بر روی آیفون کارایی بالایی برای شما خواهد داشت.

منبع: cnet