کیبورد گیمینگ مناسب می تواند یکی از عوامل تعیین کننده پیروزی در هنگام انجام بازی های ویدئویی باشد! به همین دلیل کیبورد را می توان یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم جانبی مورد نیاز یک گیمر محسوب کرد. Alloy MKW100 از نمونه کیبوردهای مناسب گیمینگ در بازار است که می تواند اکثر نیازهای یک گیمر هنگام بازی را رفع کند! این مدل کیبورد توسط شرکت هایپرایکس طراحی و به منظور بالا بردن میزان عملکرد گیمرهای حرفه ای ساخته شده است. این کیبورد از نوع مکانیکال بوده که در اندازه استاندارد طراحی شده است. با توجه به استحکام بالایی که این مدل کیبورد به لطف بدنه آلومینیومی در اختیار دارد می تواند مدت زمان زیادی را بدون هیچ مشکلی برای کاربر کارایی داشته باشد. از قابلیت ها و ویژگی های که در ساخت این مدل از کیبورد استفاده شده می توان به نورپردازی RGB، استراحتگاه مچ دست، سوئیچ های ضد آب، گرد و غبار، رابط سیمی باکیفیت و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ Alloy MKW100 هایپر ایکس خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ!

طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ!

مهندسان شرکت هایپرایکس به منظور بالا بردن میزان مقاومت و پایداری کیبورد گیمینگ Alloy MKW100 از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه که از جنس آلومینیوم ساخته شده استفاده کرده است! این ویژگی باعث می شود تا کیبورد قادر به همراهی گیمرها پس از استفاده طولانی مدت نیز باشد! از دیگر ویژگی هایی که شرکت هایپرایکس در طراحی بدنه این مدل کیبورد بهره برده نیز می توان به بدنه صیقلی و سبک همراه با ابعاد مناسب اشاره کرد! با توجه به وزن مناسب 993 گرمی این امکان به کاربر داده خواهد شد تا برای جابجایی با هیچ چالشی روبرو نشده و با توجه به ابعاد مناسب 471.74x194.62x34.66 میلی متری نیز فضای زیادی از میز کار اشغال نخواهد شد! طراحان هایپرایکس با اضافه کردن کلیدهای کنترل مدیا و کنترل میزان صدا موفق به آماده کردن این مدل کیبورد برای انجام بازی های ویدئویی شده اند. با این کلیدها می توان بدون انجام حرکات اضافی و حواس پرتی اقدام به کنترل میزان صدا و مدیای در حال پخش کرد! برای راحتی کاربر نیز در ساخت کیبورد گیمینگ Alloy MKW100 از استراحتگاه مچ استفاده شده است! استراحتگاه استفاده با توجه به قابلیت جداسازی این امکان را به کاربر می دهد تا در صورت عدم نیاز اقدام به جداسازی آن کند! جهت برقراری ارتباط از یک رابط USB در ساخت این مدل کیبورد استفاده شده است. رابط تعبیه شده با توجه به طول مناسب آزادی عمل بیشتر را برای کاربر به ارمغان آورده و با توجه به روکش مناسبی که در اختیار دارد طول عمر آن را تا حد زیادی بالا برده است! با اضافه شدن نورپردازی که در زیر همه کلیدهای تعبیه شده قابل مشاهده است می توان گفت که با یکی از جذاب ترین کیبوردهای بازار روبرو هستیم!

بررسی و آشنایی با کیبورد گیمینگ HyperX مدل Alloy MKW100

راحتی بی نظیر و فناوری های کاربردی!

از امکاناتی که شرکت HyperX در ساخت کیبورد گیمینگ Alloy MKW100 استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد گیمینگ ریزر به وجود بیاورد. این قابلیت شما را قادر می سازد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحتگاه تعبیه شده قرار دهید. در ضمن استراحتگاه تعبیه شده با توجه به قابلیت جداسازی این امکان را به کاربر می دهد تا در صورت عدم نیاز اقدام به جداسازی کرده و میزان تسلط را تا حد زیادی بالا ببرد. با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه نیز این امکان را خواهد داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کند! شرکت هایپرایکس به منظور دسترسی آسان و راحت به کنترل کردن صدای سیستم کاربر از 3 دکمه اختصاصی به منظور تنظیم میزان صدا استفاده کرده است. با استفاده از دکمه قطع صدا می توانید اقدام به قطع کامل صدا کرده و با استفاده از  کلیدهای دیگر نیز می توانید اقدام به کاهش و یا افزایش صدا کنید! از دیگر کلیدهای میان بر استفاده شده در کیبورد گیمینگ Alloy MKW100 می توان به کلیدهای کنترل مالتی مدیا اشاره کرد. با استفاده از این کلید ها نیز قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید!

راحتی بی نظیر و فناوری های کاربردی!

مهندسان شرکت HyperX جهت بالا بردن میزان عملکرد و بهبودی کیبورد گیمینگ Alloy MKW100 از فناوری های کاربردی استفاده کرده اند. فناوری های استفاده شده در این مدل کیبورد شامل فناوری آنتی گوستینگ و فناوری N-Key Rollover می شود! فناوری Anti-Ghosting به کاربر این امکان را می دهد تا بتوانید از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شود. طراحان این کیبورد به منظور مسلط کردن کاربر از قابلیت آنتی گوستینگ در کلیدهای تعبیه شده استفاده کرده که قادر هستند حتی در شرایط سخت گیمینگ نیز بدون کوچک ترین تداخل عملکرد سریعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و ایجاد تداخلات سیگنال را بر عهده دارد.

سوئیچ های خطی و نورپردازی داینامیک!

شرکت هایپر ایکس در ساخت کیبورد گیمینگ Alloy MKW100  از سریع ترین سری سوئیچ ها استفاده کرده است. این نوع سوئیچ از نوع مکانیکال خطی قرمز بوده که با توجه به دوام و پایداری بالایی که در اختیار دارد می تواند عمری تا 50 میلیون ضربه را برای کلیدهای کیبورد به ارمغان بیاورد! بازخورد فیزیکی عالی به همراه دقت فوق العاده ای که در اختیار دارد این امکان را به کاربران خواهد داد تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز مناسب به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. نورپردازی نیز از دیگر امکانات مثبتی محسوب می شود که در طراحی این مدل کیبورد استفاده شده تا کاربر علاوه بر بالا بردن میزان هیجان خود بتواند جذابیت سیستم گیمینگ را نیز تا حد زیادی بالا ببرد.

سوئیچ های خطی و نورپردازی داینامیک!

از ویژگی های نورپردازی استفاده شده در کیبورد گیمینگ Alloy MKW100 هایپرایکس می توان به قابلیت پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ به همراه افکت های مختلف و قابلیت تنظیم به وسیله نرم افزار اختصاصی شرکت HyperX اشاره کرد. کاربر با استفاده از نرم افزار اختصاصی (HyperX NGENUITY) قادر خواهد بود نورپردازی موجود را به صورت حرفه ای و تنها با چند کلیک تنظیم کرده حس هیجان را هنگام انجام بازی های ویدئویی تا چندین برابر بیشتر کند. در ضمن با توجه به برخورداری از حافظه آنبرد نیز می توان تنظیمات خود را در 1 پروفایل ذخیره کرد تا مجبور به انجام دوباره تنظیمات نشوید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که هایپر ایکس جهت برقراری ارتباط کیبورد از رابط سیمی USB استفاده کرده است!

منبع: rtings