این گوشی امروز در چین عرضه می شود، اما به ایالات متحده نمی آید!

هوآوی P50 Pocket تاشو دارای یک صفحه بیرونی دایره ‌ای است که برای اعلان ‌ها عالی است!

هوآوی رسما گوشی هوشمند P50 Pocket خود را معرفی کرد که یک گوشی موبایل هوشمند به سبک تاشو است و از یک صفحه نمایش خارجی دایره ای 1 اینچی برای دسترسی سریع به اعلان ها و ویجت ها بهره می برد. این دستگاه امروز در چین عرضه می شود، اگرچه تحریم های ایالات متحده مبنی بر این که هواوی نمی تواند از فناوری های کلیدی مانند سیستم عامل اندروید گوگل استفاده کند، باعث می شود که P50 Pocket هیچ تاثیری در غرب نداشته باشد.

هوآوی در اوایل این ماه با عکسبرداری متمرکز بر P50 Pocket Edition Premium که در بازار هارپر چین ظاهر شد، این گوشی را معرفی کرد. این نسخه از دستگاه که با طراح هلندی Iris van Herpen ساخته شده است، دارای روکش طلایی یا نقره ای و یک الگوی سه بعدی در سطح بیرونی است که نمونه کار ون هرپن و شبیه به پر یا برگ است.

هوآوی P50 Pocket تاشو دارای یک صفحه بیرونی دایره ‌ای است که برای اعلان ‌ها عالی است!

وقتی این گوشی باز شود، صفحه نمایش اولد 6.9 اینچی آن را خواهیم دید که از نسبت تصویر 21:9 و نرخ تازه سازی 120 هرتز برخوردار است. وزن این دستگاه 190 گرم و ضخامت آن فقط 7.2 میلی متر است (هواوی آن را با آیفون 13 پرو مکس با وزن 238 گرم و ضخامت 7.65 میلی متر مقایسه کرد). این گوشی دارای یک SoC Qualcomm Snapdragon 888 4G، یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است که با سیستم عامل هواوی هارمونی OS 2 اجرا می شود.

دوربین اصلی P50 Pocket دارای سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی، لنز زاویه باز 13 مگاپیکسلی و لنز "سوپر طیف" 32 مگاپیکسلی است که هواوی ادعا می کند طیف رنگ بیشتری را ثبت می ‌کند. یک دوربین سلفی نیز در صفحه ‌نمایش اصلی این گوشی تعبیه شده است که بنابر گفته های هوآوی، طراحی تاشو گوشی، استفاده از دوربین اصلی برای گرفتن عکس‌ های سلفی را راحت‌ تر کرده است، به طوری که صفحه نمایش پوششی 1 اینچی به عنوان منظره یاب دو برابر می ‌شود.

گفتنی است که هوآوی همان "صفحه نمایش پوششی" را به عنوان بخش بزرگی از جذابیت P50 Pocket قرار داده است. علاوه بر نمایش اعلان ‌ها یا زمان، می ‌توان از صفحه نمایش برای ویجت ‌ها نیز استفاده کرد. همچنین به کاربران اجازه می ‌دهد موسیقی را کنترل کنند، دستورالعمل‌ ها را دنبال کنند و ... . 

همچنین هوآوی P50 Pocket دارای یک لولای جدید است که در صورت تا شدن، هیچ فاصله ای بین صفحه نمایش ها باقی نمی گذارد. این درحالی است که در گوشی تاشو Samsung Galaxy Z Flip3  کمی شکاف بین نمایشگر های آن وجود دارد. ناگفته نماند که گوشی تاشو هوآوی، از سیستم قفل‌ گشایی با چهره هم در صفحه اصلی و هم روی صفحه ‌نمایش و یک حسگر باز کردن قفل با اثر انگشت در قسمت کناری خود بهره می برد. 

هوآوی P50 Pocket تاشو دارای یک صفحه بیرونی دایره ‌ای است که برای اعلان ‌ها عالی است!

نسخه استاندارد P50 Pocket امروز در چین با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 8988 ین (حدود 1400 دلار) به فروش می رسد، در حالی که نسخه پریمیوم با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت حدود 10988 ین به فروش می رسد (1700 دلار). ضمن این که نسخه استاندارد در رنگ های سیاه و سفید موجود است، در حالی که نسخه پریمیوم در رنگ های نقره ای یا طلایی عرضه می شود.

منبع: theverge