تکنولوژی های مربوط به سلامتی اهمیت فوق العاده بالایی در دنیای گجت های پوشیدنی پیدا کرده اند و شرکت های بزرگ در این بازار تمرکز زیادی را به این حوزه معطوف کرده اند. چندی پیش شایعاتی مطرح شدند که اپل قصد دارد تا قابلیت اندازه گیری قند خون را به Apple Watch اضافه کند، اما به نظر می رسد که هواوی پیش دستی کرده و زودتر از اپل این ویژگی را به ساعت هوشمند پرچ دار خود اضافه کرده است! این شرکت اعلام کرده است که ساعت هوشمند Huawei Watch 4 برای اولین بار در دنیا به قابلیت اندازه گیری سطح قند خون مجهز شده است! این موضوع می تواند تحولی در دنیای گجت های پوشیدنی ایجاد کند!

هواوی واچ 4 با قابلیت سنجش قند خون

هواوی بیش از 800000 آزمایش قند خون انجام داده و 100000 ساعت را صرف این آزمایش ها کرده است

برای کسانی که دیابت دارند، مدیریت سطح قند خون امری حیاتی است. برای این منظور افراد دیابتی باید مراحل زمان بر، پر هزینه و دردناک آزمایش خون را پشت سر بگذارند. برخی دیگر هم که زمان کافی برای مراجعه مداوم به آزمایشگاه را ندارند، ترجیح می دهند تا یک دستگاه گلوکومتر به همراه لانست خریداری کنند و خودشان در منزل قند خونشان را اندازه گیری کنند. اما این روش هم چالش هایی دارد و برای بسیاری از بیماران ترسناک است!

خلاقیت هواوی، تمام این روش های دردناک را پایان می دهد و باعث می شود تا بدون اینکه خونی از بدن شما خارج شود، بتوانید از سطح قند بدن تان مطلع شوید. ساعت هوشمند Huawei Watch 4 با آنالیز اطلاعات مربوط به 10 معیار سلامتی، قند خون شما را تنها در عرض 60 ثانیه اندازه گیری می کند و از قابلیت مانیتور بدون وقفه این معیار برخوردار است. البته این ساعت هوشمند اندازه گیری قند را بر اساس درخواست کاربر ارائه نمی دهد؛ بلکه این گجت، به طور پیوسته قدن خون را زیر نظر دارد و در صورت تجاوز این معیار از حد استاندارد، به کاربر هشدار می دهد.

هواوی واچ 4 با قابلیت سنجش قند خون

این دستاورد هواوی نتیجه تحقیقات دقیق این شرکت و همکاری با مؤسسه های درمانی معتبر بوده است. برای این منظور، هواوی بیش از 800000 هزار آزمایش را برای اندازه گیری قند خون انجام داده و بیش از 100000 ساعت را به این آزمایش ها اختصاص داده است. نتیجۀ این تلاش ها، ارائه یک سیستم مانیتور سلامت دقیق و قابل اعتماد بوده است. علاوه بر سطح قند خون، ساعت هوشمند هواوی واچ 4 در زمینه بررسی ضربان قلب، شاخص های موج پالس و دیگر علایم حیاتی بدن نیز عملکرد دقیق و حیرت انگیزی را ارائه می دهد.

برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید ابتدا در یک برنامه تحقیقاتی سلامت قند خون که توسط یک مؤسسه پزشکی شخص ثالث انجام می شود شرکت کنند و حتماً باید بالای 18 سال سن داشته باشند. ذکر این نکته ضروری است که ساعت هوشمند Huawei Watch 4 به هیچ عنوان یک وسیله پزشکی نیست و نباید برای تجویز نسخه از آن استفاده شود. با این حال کاربران و پزشکان می توانند از اطلاعاتی که این گجت ارائه می دهد در راستای بررسی وضعیت سلامت فرد استفاده کنند. علاوه بر این، به افرادی که به دیابت نوع 1 مبتلا هستند، استفاده از این تکنولوژی توصیه نمی شود؛ چرا که پانکراس آنها انسولین تولید نمی کند. با این حال افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می برند و تجربه افت انسولین را داشته اند، می توانند از قابلیت نظارت بر قند خون هواوی واچ 4 بهره مند شوند.

هواوی واچ 4 با قابلیت سنجش قند خون

در ابتدا، این ویژگی فوق العاده کاربردی فقط در مدل هایی از هواوی واچ 4 وجود خواهد داشت که در بازار کشور چین توزیع می شوند. برنامه های هواوی برای عرضه این گجت در کشورهای دیگر هنوز مشخص نیست.

بد نیست به این نکات هم اشاره کنیم که ساعت هوشمند Huawei Watch 4 به نمایشگر 1.5 اینچ از نوع امولد مجهز است و از سیستم عامل HarmonyOS 3.1 قدرت می گیرد. این گجت امکانات سلامتی دیگری هم دارد که شامل اندازه گیری سطح اکسیژن خون و الکتروکاردیوگرام (نوار قلب ECG) می شود. در مجموع پیش بینی می شود که از ساعت هوشمند هواوی واچ 4 استقبال فوق العاده ای در بازار به عمل آید.

منبع: gizmochina