در پی برگزاری مراسم پاییزۀ هواوی، شایعات در مورد گوشی های سری Nova 12 به اوج خود رسیده است! در این مراسم هواوی چندین محصول جدید خود را معرفی کرده است که در میان آنها نام گوشی هوشمند Mate 60 RS Ultimate، ایربادز FreeBuds Pro 3، ساعت هوشمند Watch GT 4 و تبلت MatePad Pro 13.2 دیده می شود. معمولاً هواوی محصولات جدید خود را بلافاصله پس از برگزاری چنین مراسم هایی به بازار عرضه نمی کند، اما این بار به نظر می رسد که این غول چینی دنیای تکنولوژی قصد دارد تا قواعد خود را بشکند و نسل جدید گوشی های Nova را زودتر از موعد همیشگی به بازار بفرستد.

بررسی مشخصات گوشی های Huawei Nova 12 Pro و Huawei Nova 12

سری هواوی Nova 12 زودتر از موعد راهی بازار شده اند

انتظار می رود که گوشی های هواوی سری Nova 12 تا اواسط یا پایان فصل پاییز راهی بازار شود. قیمت این گوشی ها از 410 دلار آغاز می شود و متناسب با کانفیگ های حافظۀ آنها متفاوت خواهد بود. به لطف مجهز بودن به چیپست Kirin 830، این گوشی های میان رده از شبکه ارتباطی پر سرعت فایو جی پشتیبانی خواهند کرد. شرکت هواوی در تولید سری Nova 12 تمام تلاش خود را کرده تا تعادلی بین قیمت مناسب و ویژگی های رده بالا برقرار کند و به خصوص بر روی قابلیت های تماس ماهواره ای و تصویربرداری پیشرفته تمرکز ویژه ای داشته است.

افشاگری به نام Moor Sky در شبکه اجتماعی چینی Weibo یک سری اطلاعات اضافه تر را نیز در مورد گوشی های هواوی Nova 12 و Nova 12 Pro منتشر کرده است که شامل برخی جزئیات در مورد مشخصات فنی آنها می شود. با بررسی این اطلاعات می توان دید خوبی نسبت به توانایی های فنی این دو گوشی پیدا کرد.

خوب، چه انتظاراتی باید از نسخۀ استاندارد این سری، مدل Nova 12، داشته باشیم؟ بر اساس اطلاعاتی که از جانب افشاگر بالا منتشر شده، این گوشی به روکش شیشه ای منحنی از نسل دوم Kunlun بر روی صفحه نمایش خود بهره می برد و توانایی دستیابی به نرخ تازه سازی تصویر ایده آل 120 هرتز را دارد. گوشی نووا 12 از چیپست Kirin 830 قدرت می گیرد.

بررسی مشخصات گوشی های Huawei Nova 12 Pro و Huawei Nova 12

ساختار دوربین های پشت گوشی هواوی Nova 12 از لنز اصلی قدرتمند 50 مگاپیکسل، یک لنز تله فوتوی 8 مگاپیکسل و یک لنز ماکروی زاویه باز 12 مگاپیکسل تشکیل شده است. در پنل جلویی نیز احتمالاً شاهد یک دوربین سلفی حیرت انگیز 60 مگاپیکسلی با لنز اوترا واید و قابلیت تصویربرداری پرتره خواهیم بود! باتری این گوشی نیز از ظرفیت 4800 میلی آمپر است برخوردار است و از فست شارژ باسیم با سرعت 88 وات پشتیبانی می کند.

اما گوشی هواوی Nova 12 Pro به احتمال زیاد به دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، یک لنز تله فوتوی 50 مگاپیکسل و یک لنز ماکروی زاویه باز 12 مگاپیکسل بر روی پنل پشتی خود مجهز خواهد بود. این مدل  گوشی هواوی از چیپست قدرتمندترِ Kirin 9000S قدرت می گیرد که هواوی از آن در محصولات رده بالای اخیر خود استفاده کرده است. علاوه بر این، نسخه پرو از سری نووا 12 از دوربین سلفی 60 مگاپیکسلی و باتریِ کمی پر ظرفیت ترِ 4900 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و از سرعت شارژ با سیم 100 وات پشتیبانی می کند.

بررسی مشخصات گوشی های Huawei Nova 12 Pro و Huawei Nova 12

مجدداً باید خاطر نشان کنیم که اطلاعاتی که در بالا ذکر شده از منابع غیر رسمی جمع آوری شده و در حال حاضر تأیید نشده است. اطلاعات رسمی و دقیق در مورد قابلیت ها و امکانات گوشی های هواوی Nova 12 و Nova 12 Pro متعاقباً از جانب وب سایت Huawei در دسترس قرار خواهند گرفت.

منبع: gizmochina