به تازگی شاهد رونمایی از تبلت اندرویدی Huawei MatePad Air در کشور چین بوده ایم. این تبلت از مشخصات قابل توجهی مانند صفحه نمایش IPS بهره می برد و در صورت توزیع گسترده می تواند به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کند. البته با توجه به محدودیت های سفت و سختی که از جانب آمریکا برای فعالیت های هواوی منظور شده، بعید است شاهد عرضه تبلت میت پد ایر در بازارهای جهانی باشیم. با این حال بیایید به مشخصات این تبلت اندرویدی نگاه دقیق تری بیندازیم!

بررسی تبلت اندرویدی هواوی MatePad Air

تبلت هواوی MatePad Air دارای صفحه نمایش 11.5 اینچ با رزولوشن 2.8K (معادل با 2880x1840 پیکسل) است. این صفحه نمایش تراکم پیکسلی 270ppi را به ارمغان می آورد و حدود 87 درصد از پنل جلویی تبلت را پوشانده است. نکته قابل توجه در رابطه با صفحه نمایش تبلت جدید هواوی، پشتیبانی آن از فناوری رفرش ریت متغیر یا VRR است. مطابق با اطلاعاتی که در این رابطه منتشر شده، نرخ نوسازی تصویر این صفحه نمایش متناسب با نوع محتوای در حال نمایش به صورت اتوماتیک بین 30 تا 144 هرتز تنظیم می شود. به این ترتیب تصاویر سریع و اکشن با کیفیتی عالی و بدون هیچ گونه مات شدگی بر روی این نمایشگر قابل مشاهده خواهند بود.

بررسی تبلت اندرویدی هواوی MatePad Air

با وجود اینکه هواوی از تبلت MatePad Air به عنوان یک مدل «رده بالا» یاد کرده، اما مدل تراشه به کار رفته در آن با این ادعا چندان همخوانی ندارد! به طور دقیق تر باید بگوییم که هواوی در جدیدترین تبلت خود از تراشه اسنپدراگون 888 استفاده کرده که جزء چیپست های موبایل قدیمی دسته بندی می شود! این تراشه به هسته های Cortex-X1، Cortex-A78 و Cortex-A55 مجهز است و از پردازنده گرافیکی Adreno 660 بهره می برد.

در کنار چیپست اسنپدراگون 888، شرکت هواوی از 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی نیز در تبلت MatePad Air استفاده کرده است. لازم به ذکر است که نسخه دیگری از این تبلت با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی نیز به بازار عرضه شده است.

بررسی تبلت اندرویدی هواوی MatePad Air

انرژی مورد نیاز تبلت اندرویدی هواوی MatePad Air از یک باتری 8300 میلی آمپر ساعتی تأمین می شود. این باتری از فناوری فست شارژ باسیم با توان 40 وات پشتیبانی می کند و شارژدهی ایده آلی دارد. از دیگر امکانات و ویژگی های این تبلت می توان به مودم LTE، دوربین جلوی 8 مگاپیکسل و دوربین پشت 13 مگاپیکسل اشاره کرد. سیستم صوتی تبلت هواوی MatePad Air نیز شامل چهار اسپیکر داخلی و چهار میکروفون می شود.

بررسی تبلت اندرویدی هواوی MatePad Air

قیمت تبلت هواوی Huawei MatePad Air

هواوی برای تبلت MatePad Air یک قلم لمسی و یک کیبورد را نیز عرضه کرده است که البته این لوازم جانبی به صورت جداگانه فروخته می شوند. قیمت تبلت هواوی میت پد ایر با کانفیگ 8GB+128GB برابر با 412 دلار اعلام شده است. همچنین این تبلت با کانفیگ 12GB+512GB دارای قیمت 639 دلار است. همان طور که اشاره کردیم، این تبلت فعلاً در بازارهای جهانی عرضه نمی شود و توزیع آن به بازارهای داخلی کشور چین محدود خواهد بود. باید ببینیم برنامه های هواوی در آینده در این رابطه به چه صورت خواهد بود.

منبع: gizmochina