هواوی هرگز عقب نشینی نمی کند. علیرغم ممنوعیت ایالات متحده که سال ها به این شرکت اجازه استفاده از قطعات 5G و خدمات تلفن همراه گوگل را نمی داد، اما هنوز زنده است و همچنان گوشی های پرچمدار خود را در بازار جهانی عرضه می کند. اخیرا هوآوی میت 50 پرو نه تنها در آسیا بلکه در اروپا نیز عرضه شد. به گفته کارشناسان DxOMark، این تلفن بهترین دوربین موجود در بازار را دارد زیرا پس از آزمایشات آنها بالاترین امتیاز را در پلتفرم کسب کرده است. یکی دیگر از گوشی های با دوربین برتر که در رتبه دوم رتبه بندی DxOMark قرار دارد، گوگل پیکسل 7 پرو است. به همین دلیل است که بسیاری از مردم می خواهند بدانند کدام یک از این دو گوشی دوربین بهتری دارد. در اینجا به مقایسه مشخصات اصلی  Google Pixel 7 Pro و Huawei Mate 50 Pro می پردازیم تا بهتر بتوانید با ویژگی های هر یک آشنا شوید.

Huawei Mate 50 Pro در مقابل Google Pixel 7 Pro: مقایسه دو پرچمدار عالی با امکانات پیشرفته

طراحی Huawei Mate 50 Pro در مقابل Google Pixel 7 Pro

پنل جلویی گوشی هوآوی میت 50 پرو، از نظر زیبایی چندان قابل توجه نیست. برخلاف سایر پرچمداران اندرویدی موجود، گوشی Huawei Mate 50 Pro دارای ناچ بزرگ در قسمت بالایی خود است که ظاهر آن را کمی زشت کرده است، اما بسیاری از افراد نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار بالا و لبه های منحنی نمایشگر آن را دوست دارند.

Google Pixel 7 Pro از نظر طراحی بهتر است، در واقع این گوشی هم یک پنل پشتی زیبا دارد، و هم دوربین سلفی آن به صورت یک دایره در مرکز نمایشگر قرار گرفته و ظاهر مدرن تری را جلوه می دهد. لازم به ذکر است تصاویر واقعی گوشی پیکسل 7 پرو در گذشته منتشر شده و شما می توانید با مراجعه به بخش مقالات ما آنها را مشاهده کنید.

از طرفی دیگر Huawei Mate 50 Pro از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار است. چراکه با پشتی شیشه ای و فریم آلومینیومی ساخته شده است و با برخورداری از گواهی IP68 ضد آب، مقاومت بهتری در برابر آب ایجاد می کند، همچنین به راحتی تا عمق 6 متری زیر آب دوام می آورد.

طراحی Huawei Mate 50 Pro در مقابل Google Pixel 7 Pro

مقایسه صفحه نمایش هواوی میت 50 پرو با گوگل پیکسل 7 پرو

نمایشگرهای این دو گوشی از نظر کیفیت به هم نزدیک هستند اما من شخصا پنل گوگل پیکسل 7 پرو را ترجیح می دهم. درواقع این گوشی دارای یک پنل AMOLED با قطر 6.7 اینچ است که تصاویر را با وضوح Quad HD + 1440 x 3120 پیکسل، نرخ تازه سازی تطبیقی از 1 تا 120 هرتز (فناوری LTPO)، گواهی HDR10+ و حداکثر روشنایی 1500 نیت نشان می‌ دهد. هواوی میت 50 پرو نیز دارای صفحه نمایش OLED با قطر 6.74 اینچ، یک میلیارد رنگ، وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ بروزرسانی 120 هرتز است. هواوی میت 50 پرو دو روش پیشرفته برای احراز هویت ارائه می دهد که یکی از آن ها اسکنر اثرانگشت در صفحه نمایش است، و دیگری لف حسگر TOF 3D است که در بریدگی بالای نمایشگر قرار گرفته و از تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی می کند.

مقایسه صفحه نمایش هواوی میت 50 پرو با گوگل پیکسل 7 پرو

مشخصات و نرم افزار Huawei Mate 50 Pro در مقابل Google Pixel 7 Pro

چیپست Huawei Mate 50 Pro در مقایسه با Google Pixel 7 Pro قدرتمندتر است. این دستگاه از پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Plus Gen 1 با فرآیند تولید 4 نانومتری ساخته شده و دارای معماری هشت هسته ای متشکل از پردازنده Cortex X2 با حداکثر فرکانس 3.19 گیگاهرتز، سه پردازنده Cortex A710 با فرکانس 2.75 گیگاهرتز و چهار پردازنده Cortex A510 با فرکانس 2 گیگاهرتز و همچنین یک پردازنده گرافیکی Adreno 730 است. ضمن اینکه این چیپست با 8 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. با این حال، به دلیل ممنوعیت ایالات متحده، این گوشی از شبکه  اینترنت 5G و سرویس های موبایل گوگل پشتیبانی نمی کند و در عوض از سرویس موبایل هواوی استفاده می کند. Google Pixel 7 Pro نیز از چیپست پایین ‌تر Google Tensor G2 (ساخته شده در 5 نانومتر)، اما همراه با رم، شبکه اینترنت 5G و سرویس ‌های موبایل Google بهره می برد.

مشخصات و نرم افزار Huawei Mate 50 Pro در مقابل Google Pixel 7 Pro

دوربین و باتری Huawei Mate 50 Pro در مقابل Google Pixel 7 Pro

به گفته DxOMark، هواوی میت 50 پرو بهترین دوربین را دارد. در اصل این گوشی از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر و OIS، سنسور پریسکوپ 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابر و سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی بهره می برد که کیفیت بسیار خوبی در عکس ها و ضبط ویدئو دارد. در مقابل، دوربین اصلی گوگل پیکسل 7 پرو کمی پایین تر به نظر می رسد، اما لنز تله فوتو با وضوح 48 مگاپیکسل و زوم اپتیکال 5 برابر کیفیت بهتری دارد.

همچنین گفتنی است که باتری Google Pixel 7 Pro بزرگتر است و شارژدهی بیشتری را ارائه می دهد، در حالی که Huawei Mate 50 Pro سرعت شارژ سریع تری را ارائه می دهد.برای خرید Huawei Mate 50 Pro باید حدود 1200 دلار هزینه کنید، در حالی که Google Pixel 7 Pro تنها با قیمت 900 دلار یا 900 یورو در دسترس است، بنابراین ارزش پولی بالاتری دارد. شما کدام یک را انتخاب کنید؟

منبع: gizmochina