اگر به دنبال یک لپ ‌تاپ انعطاف ‌پذیر هستید، دستگاه ‌های 2 در 1 قابل تبدیل گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. در حقیقت، قابلیت استفاده به عنوان یک تاشوی سنتی و یا یک تبلت، این رایانه های شخصی را به چند منظوره ترین رایانه های شخصی که تا به حال طراحی شده اند تبدیل می کند. به خصوص زمانی که دارای مشخصات سطح بالایی هستند و از ویژگی های مطلوب دیگری مانند نمایشگرهای با کیفیت، وب کم های شارپ و تعداد زیادی پورت برای لوازم جانبی برخوردار باشند.

دو مورد از بهترین لپ تاپ های کانورتیبل موجود در سال 2022، لپ تاپ های جدید HP Envy x360 15 و Lenovo Yoga 7i 16 هستند. اگرچه هر دو لپ ‌تاپ عالی هستند، اما در نهایت، HP Envy x360 15 به دلیل قیمت اولیه بسیار پایین ‌تر، گزینه های ذخیره سازی بیشتر و .... مورد قبول واقع می شود. البته Yoga 7i 16 لنوو هم دارای صفحه نمایش عالی، رم DDR5 و صدای چشمگیر است.

مقایسه مشخصات فنی  Envy x360 15 در مقابل Yoga 7i 16:

مقایسه مشخصات فنی  Envy x360 15در مقابل Yoga 7i 16:

از بسیاری جهات، هر دوی این لپ تاپ ها بسیار شبیه به یکدیگر هستند. در واقع هر دوی آن‌ ها را می ‌توان با مشخصات قدرتمندی مانند آخرین پردازنده‌ های موبایل نسل دوازدهم اینتل، گرافیک Xe اینتل و حداکثر 16 گیگابایت حافظه پیکربندی کرد. با این حال، یکی از چیزهای مهمی که HP Envy x360 15 را متمایز می کند این است که می توانید آن را به یک پردازنده گرافیکی موبایل NVIDIA RTX 2050 مجهز کنید. این به لپ تاپ حرفه ای اچ پی قدرت بی نظیری می ‌دهد که اکثر اولترابوک ‌های تبدیل ‌پذیر دیگر ندارند، و با این حال، اگر قصد انجام برخی بازی ‌های سبک یا کارهای حرفه ‌ای در برنامه ‌های رندر یا ویرایش ویدیو را دارید، می ‌تواند مفید باشد. همچنین این لپ تاپ قابل تبدیل قدرتمند با برخی از جدیدترین پردازنده ‌های Ryzen 5000 موبایل و حداکثر 1 ترابایت فضای SSD نیز موجود است.

HP Envy x360 15 در مقابل Lenovo Yoga 7i 16 (Gen 7): در این مقایسه کدام برنده می شود؟

لپ تاپ Yoga 7i 16 لنوو چنین مشخصاتی ندارد و تنها به پردازنده ‌های اینتل، گرافیک یکپارچه و فقط 512 گیگابایت فضای ذخیره‌ سازی محدود می ‌شود. با این حال، دارای حافظه سریع DDR5 است که به لپ ‌تاپ کمک می ‌کند در طول کارهای سنگین کارکرد نرمی داشته باشد. وضوح 2560x1600 پیکسل و روشنایی 400 نیت این دستگاه نیز باعث می شود که نمایشگر آن به میزان قابل توجهی بهتر از پنل هایی باشد که می توانید در Envy x360 15 دریافت کنید، زیرا صفحه نمایش های FHD آن به وضوح واضح نیستند و گزینه QHD آنچنان حالت روشنی ندارد. ناگفته نماند که Yoga 7i 16 دارای دو بلندگو و ووفر در کنار Dolby Atmos است که نسبت به بلندگوهای دوگانه استاندارد Envy x360 15 برتر است.

در ادامه باید بگوییم که هر دو لپ ‌تاپ دارای طراحی ‌های شیک و ممتاز هستند و با صفحه‌ کلید راحت و ترک ‌پد مناسب ساخته شده اند. در هر دو لپ تاپ دو پورت Thunderbolt 4 و USB-A وجود دارد و همچنین دارای Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 هستند که این اطمینان را به شما می‌ دهد بدون در نظر گرفتن دستگاهی که انتخاب می ‌کنید، اتصال عالی را تجربه کنید.

Envy x360 15 در مقابل Yoga 7i 16: کدام بهتر است؟

Envy x360 15 در مقابل Yoga 7i 16: کدام بهتر است؟

هر دوی این لپ ‌تاپ ‌ها فوق ‌العاده هستند، اما به طور کلی، لپ تاپ HP Envy x360 15 انتخاب بهتری برای اکثر افراد خواهد بود، زیرا قیمت پایه مقرون ‌به ‌صرفه ‌تری دارد و می‌ توان آن را با طیف وسیع‌ تری از مشخصات عالی، از جمله پردازنده های AMD، فضای ذخیره سازی SSD بیشتر و RTX 2050 Mobile پیکربندی کرد. همچنین این لپ تاپ همه چیزهایی را که برای داشتن یک تجربه عالی نیاز دارید، در اختیار دارد، و به طور کلی هزینه زیادی ندارد.

اگر می‌ خواهید صفحه نمایش واضح‌ تر، صدای قوی ‌تر یا حافظه DDR5 با مزایا عالی داشته باشید، لنوو Yoga 7i 16 را انتخاب کنید. در حالی که گزینه های پیکربندی زیادی برای این لپ تاپ وجود ندارد و باید با محدودیت فضای ذخیره سازی 512 گیگابایتی آن دست و پنجه نرم کنید، با این وجود، این یک اولترابوک میان رده فوق العاده است که به شدت آن را توصیه می کنیم. در پایان باید بگوییم که اگر رسانه های صوتی/بصری زیادی مصرف می کنید و می خواهید بهترین تجربه ممکن را داشته باشید، این یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی است که می توانید تهیه کنید.

منبع: windowscentral