لپ تاپ اچ پی Envy 17 که با پارت نامبر cr0079ng به بازار عرضه شده است، دارای مشخصات فنی جالبی است و می توان آن را فراتر از یک لپ تاپ مالتی مدیای ساده به حساب آورد. این لپ تاپ به صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت 17 اینچ مجهز است و در بسیاری از آزمایش ها با موفقیت عمل کرده است. با این حال یک سری انتقادات نیز به این مدل وارد شده است که در ادامه بیشتر آنها را بررسی می کنیم.

لپ تاپ HP Envy 17

اچ پی در لپ تاپ مدل HP Envy 17-cr0079ng از یک پردازنده سریع از سری آلدر لیک اینتل استفاده کرده است. این پردازنده 10 هسته دارد و حداکثر سرعت کلاک آن به 4.7 گیگاهرتز می رسد. این لپ تاپ همچنین به 32 گیگابایت رم، یک کارت گرافیک مجزای GeForce RTX و صفحه نمایش 4K مجهز است. این مشخصات برای یک لپ تاپ مالتی مدیا کاملاً مناسب و ایده آل است.

در آزمایشی که کارشناسان وب سایت Notebookcheck بر روی لپ تاپ HP Envy 17-cr0079ng انجام داده اند، این لپتاپ عملکردی فراتر از یک مدل مالتی مدیای معمولی را ارائه داده است. با این حال همان طور که گفتیم، این دستگاه چند نقطه ضعف هم دارد.

اصلی ترین نقطه ضعف لپ تاپ HP Envy 17-cr0079ng به صفحه نمایش فوق العاده براق آن مربوط می شود. با وجود اینکه اساساً یک لپ تاپ 17 اینچی برای حمل و جابجایی و استفاده در فضاهای باز طراحی نشده، اما اگر کاربران این لپتاپ بخواهند هم نمی توانند از آن در فضاهای بیرونی استفاده کنند! چرا که صفحه نمایش آن حتی در داخل خانه نیز نور محیط را به شدت انعکاس می دهد و تصاویر آن واضح نیستند. البته صفحه نمایش لپ تاپ HP Envy 17-cr0079ng از رزولوشن 4K پشتیبانی می کند و 17 اینچ سایز دارد! با این حال بهتر بود تا HP بر روی این صفحه نمایش از یک روکش مات هم استفاده می کرد!

لپ تاپ HP Envy 17

این لپ تاپ به پردازنده نسل 12 اینتل Core i7-1255U مجهز است که عملکرد قابل قبولی را ارائه می دهد. همچنین این لپتاپ دارای 32 گیگابایت رم DDR4 است و از حافظه کافی برای اجرای چند برنامه به صورت هم زمان بهره می برد.

شرکت HP از کارت گرافیک مجزای انویدیا GeForce RTX 2050 با 4 گیگابایت حافظه GDDR6 در لپ تاپ Envy 17-cr0079ng استفاده کرده است. درست است که این کارت گرافیک هنوز خیلی قدیمی نشده، اما در بازار سال 2023 یک مدل پایه ای به حساب می آید. به عبارت دیگر کارت گرافیک های قدتمندتر از آن به وفور در بازارِ این روزها یافت می شوند! با این حال می توانید بر روی آن برای اجرای بازی های فول اچ دی حساب باز کند.

در زمینه شارژدهی باتری، مصرف برق و حافظه ذخیره سازی نیز این لپ تاپ عملکردی مناسب (نه عالی!) را ارائه می دهد. به خصوص حافظه SSD به کار رفته در این لپ تاپ درست است که 1 ترابایت ظرفیت دارد، اما چندان سریع عمل نمی کند.

لپ تاپ HP Envy 17

در طرف مقابل، لپ تاپ HP Envy 17-cr0079ng به دو پورت پر سرعت تاندربولت 4 مجهز شده است که در بین مدل های میان رده کمتر دیده می شود. هر دوی این پورت ها در سمت راست لپتاپ تعبیه شده اند.

 

در مجموع کارشناسان وب سایت نوت بوک چک به لپ تاپ HP Envy 17-cr0079ng نمره قبولی داده اند و این دستگاه را یک «لپتاپ مالتی مدیای عالی» توصیف کرده اند. هر چند نباید از این مدل انتظار اجرای بازی های مدرنِ امروزی را داشته باشید!

منبع: notebookcheck