دستیار هوش مصنوعی کوپایلت یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که در آپدیت سپتامبر 2023 به ویندوز 11 اضافه شده است. برای کسانی که پیش از این از Bing Chat استفاده می کردند، کوپایلت ابزاری آشنا خواهد بود؛ چرا که در قلب آن از چت بات هوش مصنوعی مایکروسافت استفاده شده است. اما نکته اصلی در مورد Copilot، ادغام آن با هستۀ سیستم عامل و دسترسی به بخش های مختلف آن است، چیزی که در بینگ چت وجود ندارد. این موضوع در رابطه با مرورگر Edge هم صدق می کند. به عبارت دیگر زمانی که در حال جستجو در اینترنت با این مرورگر هستید، صرفاً باید از بینگ چت استفاده کنید تا بتوانید به محتوای سایت هایی که باز کرده اید دسترسی داشته باشید. اما با یک روش ساده، می توانید کاری کنید تا Copilot هم مانند بینگ چت به محتوای باز شده در مرورگر اج دسترسی پیدا کند.

ادغام دستیار هوش مصنوعی Windows 11 Copilot با مرورگر مایکروسافت Edge

شما می توانید با یک استراتژی هوشمندانه، به نوعی Copilot را با Bing Chat در ساید بار مرورگر اج جایگزین کنید. برای این منظور باید قابلیت ادغام کوپایلت با مرورگر مایکروسافت Edge را فعال کنید. با فعال کردن این قابلیت مرورگر قادر خواهد بود اطلاعات موجود در تب های باز را به کوپایلت ارسال کرده و با آن ارتباط برقرار نماید. آماده سازی این قابلیت فوق العاده راحت است، اما شاید بسیاری از کاربران با مراحل آن آشنایی نداشته باشند. در ادامه این مراحل را به شما آموزش می دهیم.

آموزش ادغام کوپایلت با مرورگر مایکروسافت اج

ادغام دستیار هوش مصنوعی Windows 11 Copilot با مرورگر مایکروسافت Edge

برای اینکه کوپایلت و مایکروسافت اج بتوانند با هم در ارتباط باشند و با همدیگر صحبت کنند، باید مراحل زیر را در ویندوز 11 انجام دهید:

1- برنامۀ Copilot را بر روی کامپیوتر خود باز کنید. برای این منظور می توانید بر روی آیکون این برنامه در تسک بار کلیک کنید یا کلیدهای ترکیبی Win + C را فشار دهید.

2- بر روی آیکون سه نقطه در گوشۀ بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

3- بر روی Settings کلیک کنید.

4- وضعیت گزینۀ Let Copilot in Windows use Microsoft Edge content را در وضعیت On قرار دهید.

ادغام دستیار هوش مصنوعی Windows 11 Copilot با مرورگر مایکروسافت Edge

با فعال کردن این گزینه، شما می توانید درخواست هایی را در کوپایلت وارد کنید که بر مبنای آنها، این ابزار با محتوای موجود در تب های باز مرورگر اج تعامل برقرار کند، درست مانند همان کاری که پیش از این در Bing Chat انجام می دادید. به عنوان مثال اگر شما می خواهید تا محتوای یک صفحه وب را خلاصه سازی کنید، می توانید از کوپایلت بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد. در واقع دیگر نیازی نیست تا درخواست خود را در ساید بار مرورگر Edge وارد کنید؛ در عوض فقط کافی است تا از کوپایلت بخواهید تا محتوای صفحۀ وب سایتی را که در اج باز است، برایتان خلاصه کند.

دستیار هوش مصنوعی ویندوز 11 کوپایلت هنوز در ابتدای راه است و محدودیت های زیادی دارد. اما این محدودیت ها قطعاً در آینده از بین خواهند رفت. یکی از این محدودیت ها عدم دسترسی کوپایلت به محتوای صفحات باز در مرورگر Edge است که فعلاً می توانید با روشی که در بالا توضیح دادیم، آن را برطرف کنید. به احتمال زیاد در آپدیت های بعدی این قابلیت به طور پیش فرض فعال خواهد بود و کوپایلت و اج بدون نیاز به تغییر در تنظیمات، با هم ارتباط خواهند داشت.

منبع: windows central