بسیاری از کاربران در سرتاسر دنیا واتس اپ را به عنوان پیام رسان اصلی خود انتخاب کرده اند. با اینکه این سرویس امکانات متعددی دارد، اما مدت ها است که فقدان یک دکمه Edit در آن احساس می شود! علی رغم اینکه کیبوردهای اندرویدی مانند Gboard عملکرد خوبی دارند و تا حد امکان سعی می کنند تا غلط های املایی را تصحیح کنند، ما در بسیاری از موارد پس از ارسال یک پیام به ویرایش آن نیاز پیدا خواهید کرد! خوشبختانه سرانجام واتس اپ هم به این موضوع پی برده است و امکان ویرایش پیام را به سرویس خود اضافه کرده است!

نحوه ویرایش پیام در واتساپ

در حال حاضر کاربران گوشی گلکسی S23 اولترا و برخی دیگر از گوشی های اندرویدی می توانند پیام های ارسال شده در واتس اپ را ویرایش کنند. اگر هنوز این قابلیت جدید را واتس اپ خود مشاهده نمی کنید، فقط باید صبر داشته باشید و نیازی به انجام دادن کار دیگری ندارید!
ویرایش کردن پیام ها در واتس اپ بسیار راحت و سرراست است. با این حال در این مقاله قصد داریم تا نحوه انجام دادن این کار را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

چگونه پیام های ارسال شده در WhatsApp را ویرایش کنیم؟

اگر در پیام ارسالی خود غلط املایی دارید یا می خواهید چند جمله دیگر به آن اضافه کنید، ویژگی Edit واتس اپ به کمک شما خواهد آمد. این ویژگی هم در چت های تک نفره و هم در چت های گروهی قابل استفاده است و شما را از پاک کردن پیام ارسالی و تایپ مجدد آن نجات می دهد!

فقط یک نکته هست که باید به آن توجه داشته باشید: برای ویرایش پیام در واتس اپ فقط 15 دقیقه فرصت دارید. اگر از زمانی که دکمه ارسال پیام را می زنید 15 دقیقه بگذرد، دیگر امکان ادیت آن را نخواهید داشت. به عقیده تیم واتس اپ، این مدت زمان برای تصحیح اشتباه های یک متن بزرگ هم کافی است، چه برسد به پیام های معمولاً کوتاه در پلتفرم های شبکه های اجتماعی!

برای ویرایش پیام در واتس اپ مراحل زیر را انجام دهید:

1- به پنجره چت مورد نظر خود بروید و پیامی را که اخیراً ارسال کرده اید، انتخاب نمایید. مجدداً توجه داشته باشید که نباید از زمان ارسال این پیام بیش از 15 دقیقه گذشته باشد.

2- بر روی آیکون سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید.

3- گزینه Edit را انتخاب کنید.

نحوه ویرایش پیام در واتساپ

4- در اینجا یک کادر را مشاهده می کنید که حاوی متن پیام ارسال شدۀ شماست. تغییرات مورد نظرتان را در آن اعمال کنید و دکمه ارسال را بزنید.

5- پیام ویرایش شده ارسال می شود و کلمه Edited در کنار آن درج می شود.

نحوه ویرایش پیام در واتساپ

و تمام! به همین سادگی می توانید پیام های خود را در واتس اپ ویرایش کنید. این قابلیت مدت ها است که توسط کاربران واتس اپ درخواست شده است و حالا بالاخره در دسترس قرار گرفته است! پس دیگر نیازی به پاک کردن پیام های دارای اشتباه و تایپ مجدد متن آنها نخواهید داشت و به این ترتیب در زمان شما صرفه جویی می شود.

منبع: forbes