شرکت آنر را می توان جزو تولید کنندگان گوشی هوشمند در سراسر دنیا محسوب کرد که قدمتی بیش تر از 10 سال دارند. این شرکت در سال 2013 تاسیس و در سال 2014 نیز موفق به تولید اولین محصول خود شد. این شرکت با تولید 2 مدل گوشی (Honor 3X, Honor 3C) در کشور مالزی و فروش آن در یکی از فروشگاه های اینترنتی کشور هندوستان فعالیت خود را شروع کرده بود. لازم به ذکر است که آنر پس از مدتی موفق به معرفی محصولات خود در اروپا و آمریکا نیز شده بود! در این مقاله سعی داریم به بررسی و آشنایی با یکی از جدیدترین و برترین محصولات شرکت Honor بپردازیم که با عنوان Magic Vs طراحی و ساخته شده است. این مدل گوشی با توجه به قابلیت ها و ویژگی های متعددی همچون قابلیت تاشدن، وزن بسیار مناسب، صفحه نمایش بزرگ، باتری و سیستم سخت افزاری قدرتمند، طراحی هوشمندانه، نمایشگر 6.45 اینچی (قابل تبدیل به 7.9 اینچ) و ... می تواند بهترین و مهم ترین گزینه برای کسانی باشد که به دنبال گوشی تاشو هوشمند با قیمت مناسب هستند. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر گوشی هوشمند تاشو Honor مدل Magic Vs خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

گوشی هوشمند تاشو Honor مدل Magic Vs

مجهز به نمایشگر و دوربین های باکیفیت!

مهندسان و طراحان شرکت Honor در ساخت گوشی تاشو مدل Magic Vs از یک نمایشگر باکیفیت و استاندارد استفاده کرده اند. نمایشگر اولیه (بیرونی) این مدل گوشی از پنل 6.45 اینچی OLED بهره مند بوده و با توجه به قابلیت رفرش ریت 120 هرتزی و قابلیت به نمایش درآوردن محتوا با رزولوشن Full HD می تواند همانند دیگر گوشی های پرچمدار بازار رضایت 100 درصدی کاربر را جلب کند. این مدل گوشی با توجه به قابلیت تاشو بودن می تواند پنل خود را بزرگ تر نیز کند. کاربر با باز کردن گوشی می تواند از صفحه نمایش 7.9 اینچی بهره مند شده و نسبت به صفحه نمایش اولیه از میزان رزولوشن بیشتری بهره مند شود. رزولوشن صفحه نمایش در این وضعیت برابر با 1984x2272 بوده و می تواند رفرش ریت 90 هرتزی را در اختیار کاربر قرار دهد. از ویژگی های برتر این گوشی می توان به قابلیت بهبود بخشیدن به تجربه بصری کاربر اشاره کرد که به لطف تنظیمات نمایشگر به وجود آمده و گوشی به صورت هوشمند و بر اساس نوع صفحه نمایش (صفحه نمایش اولیه و ثانویه) اقدام به نمایش دادن انواع محتوا، نرم افزار و بازی ها با بالاترین رزولوشن و بالاترین رفرش ریت خواهد کرد. برای آن دسته از کاربرانی که نگران نمایش رنگ در Magic Vs هستند نیز باید گفت که به دلیل تنظیمات پیشرفته و هوشمند، نمایش رنگ ها نیز در سطح بالایی قرار داشته و قطعا می تواند محتوای مد نظر کاربر را با استانداردترین حالت به اجرا درآورده و بار دیگر تجربه بصری آن ها را بهبود ببخشد!

گوشی هوشمند تاشو Honor مدل Magic Vs

از ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در گوشی تاشو مدل Magic Vs آنر می توان به دوربین های باکیفیت و رده بالا اشاره کرد. آنر با هدف ثبت لحظات با بالاترین کیفیت و جلب رضایت بیشتر کاربر از دوربین های رده بالا در قسمت پشتی و جلویی گوشی استفاده کرده است. در قسمت پشتی گوشی از 3 دوربین با کیفیت های مختلف استفاده شده است. دوربین های تعبیه شده شامل 1 عدد دوربین 54 مگاپیکسلی (دوربین اصلی)، دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض و 1 عدد دوربین 8 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو می شود که به صورت قرار گیری زیر هم (رو به پایین) طراحی شده اند. طراحان آنر جهت ثبت لحظات به صورت سلفی نیز از یک دوربین با کیفیت که از رزولوشن 16 مگاپیکسل برخوردار است در قسمت جلویی Magic Vs استفاده کرده اند. لازم به ذکر است که دوربین های تعبیه شده در این گوشی در مقایسه با گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 4 می تواند تصاویری به مراتب طبیعی تر همراه با جزئیات بیشتر بدون بالا بردن میزان اشباع رنگ به ثبت برساند! در ضمن دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی این گوشی از قابلیت زووم تا 3 برابر به صورت اپتیکال نیز بهره مند است.

سیستم سخت افزاری!

از دیگر ویژگی های مثبت استفاده شده در گوشی هوشمند تاشو Magic Vs آنر نیز می توان به سیستم سخت افزاری مناسب اشاره کرد. سیستم سخت افزاری که مهندسان و طراحان شرکت Honor در ساخت این مدل گوشی استفاده کرده اند شامل رم 12 گیگابایتی به همراه چیپست SnapDragon 8 Plus Gen 1 و حافظه داخلی 512 گیگایتی می شود. چیپست استفاده شده در این گوشی را می توان جزو آخرین نسخه های سیلیکونی محسوب کرد که سال 2022 برای نخستین بار در کشور چین عرضه شده بود. نسل دوم این چیپست نیز توسط کوالکام پس از آن وارد بازار شده بوده که نسبت به نسل 1 از کارایی و سرعت بیشتری برخوردار است. استفاده از چیپست نسل 1 می تواند یکی از معایب Magic Vs محسوب شود. با وجود استفاده از نسل قبلی نیز عملکرد خوب و قابل قبولی داشته و طبق آزمایشاتی که بر روی این گوشی انجام گرفته مشخص شد که می تواند در بنچمارک 3DMark GPU که شامل 3DMArk Wild Life و 3DMark Wild Life Extreme Unlimited می شود نسبت به گوشی تاشو گلکسی زد فولد 4 سامسونگ عملکرد بهتری داشته باشد!

گوشی هوشمند تاشو Honor مدل Magic Vs

باتری قدرتمندی نیز در ساخت گوشی هوشمند تاشو Magic Vs آنر مورد استفاده قرار گرفته تا کاربر هنگام استفاده با چالش و مشکل خاصی روبرو نشود. Honor با هدف بالا بردن مدت زمان استفاده کاربر از گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد از یک باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. این ویژگی باعث می شود تا Magic Vs در رده گوشی های پرچمدار بازار قرار گرفته و نسبت به دیگر گوشی های فبلت از وضعیت بهتری برخوردار باشد. طبق آزمایشات انجام گرفته بر روی این گوشی ثابت شد که باتری تعبیه شده پس از مشاهده ویدئو باکیفیت 1080p به وسیله وای فای پس از گذشت زمان 3 ساعت و 53 دقیقه حدود 30 درصد شارژ خود را از دست داده است! همین مقدار کاهش باتری در گوشی گلکسی زد فولد 4 نیز پس از گذشت 3 ساعت و 17 دقیقه اتفاق افتاد و Magic Vs با برتری 36 دقیقه ای توانست بار دیگر برتری خود را به اثبات برساند. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل گوشی تاشو آنر از ابعاد 160.3x141.5x6.1 میلی متر در حالت عادی، ابعاد 160.3x72.6x12.9 میلی متر در حالت تاشو، وزن 267 گرمی برخوردار بوده و قابلیت پشتیبانی از شارژ سیمی 66 وات را داشته که به کاربر این امکان را می دهد تا برای شارژ کامل 48 دقیقه، شارژ 78 درصدی 30 دقیقه و شارژ 40 درصدی در 15 دقیقه اقدام کند.

منبع: tomsguide