شرکت آنر به تازگی تبلت های Pad X8 Pro و Pad X9 را به ترتیب راهی بازارهای چین و بریتانیا کرده است. این دو تبلت در اصل یک مدل هستند که فقط برای عرضه در بازارهای مختلف، به شیوه متفاوتی نام گذاری شده اند. از این جهت تمام مشخصات فنی تبلت های Pad X8 Pro و Pad X9 با هم مشابه است. هر دوی این تبلت ها به صفحه نمایش 11.5 اینچ IPS با نرخ نوسازی 120 هرتز مجهزند و رزولوشن 1200p را به ارمغان می آورند. همچنین تبلت های جدید آنر از یک باتری 7250 میلی آمپر ساعتی بهره می برند. لازم به ذکر است که تبلت های آنر پد X8 پرو و پد X9 به قصد رقابت در بازار مدل های اقتصادی عرضه شده اند.

آنر تبلت Pad X8 Pro و Pad X9 را راهی بازارهای چین و بریتانیا کرده است

تبلت آنر Pad X8 Pro به تازگی به عنوان مدل جانشین Pad X8 در کشور چین عرضه شده است. همچنین این تبلت با نام Pad X9 در بریتانیا نیز برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. تبلت جدید آنر دارای بدنه ای با ضخامت 6.9 میلی متر است و 499 گرم وزن دارد. دلیل وزن نسبتاً زیاد این گجت، استفاده از فلز در ساخت بدنه و ساختار آن بوده است. البته این موضوع دوام و استحکام ایده آل تبلت Pad X8 Pro را تضمین می کند. این دستگاه در رنگ های مشکی، سبز و بنفش عرضه شده است؛ در حالیکه رنگ بندی تبلت Pad X9 فقط شامل رنگ خاکستری می شود.

آنر تبلت Pad X8 Pro و Pad X9 را راهی بازارهای چین و بریتانیا کرده است

هر دو تبلت آنر Pad X8 Pro و Pad X9 به صفحه نمایش 11.5 اینچ با پنل IPS مجهز هستند. این صفحه نمایش توانایی ارائه تصویر با رزولوشن 2000x1200 پیکسل را دارد و از روشنایی حداکثر 400 نیت بهره می برد. در عکس هایی که از این تبلت ها منتشر شده می توان به ضخامت کم قاب های اطراف نمایشگر این تبلت ها پی برد. لازم به ذکر است که صفحه نمایش تبلت آنر Pad X8 Pro توانایی دستیابی به نرخ نوسازی 120 هرتز را دارد و از این حیث در ردیف مدل های رده بالایی مانند شیائومی پد 6 جای می گیرد.

آنر تبلت Pad X8 Pro و Pad X9 را راهی بازارهای چین و بریتانیا کرده است

از دیگر مشخصات تبلت آنر Pad X8 Pro و Pad X9 می توان به شش اسپیکر داخلی، یک جفت دوربین 5 مگاپیکسلی و باتری 7250 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. شارژ کامل باتری این مدل تبلت آنر برای پلی بک بدون وقفۀ ویدئو به اندازه 13 ساعت کفایت می کند.

آنر تبلت Pad X8 Pro و Pad X9 را راهی بازارهای چین و بریتانیا کرده است

در تبلت آنر Pad X8 Pro (یا همان Pad X9) از تراشه اسنپدراگون 685 استفاده شده که یک تراشه 6 نانومتری با پردازنده ای هشت هسته ای است. پردازنده این تراشه از چهار هسته ARM Cortex-A73 و چهار هسته ARM Cortex-A53 برخوردار است. لازم به ذکر است که تبلت آنر Pad X8 Pro با حافظه های رم 4، 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده اند، در حالیکه تبلت آنر Pad X9 فقط در یک نسخه با رم 4 گیگابایت به بازار آمده است. حافظه ذخیره سازی این تبلت ها نیز 128 گیگابایت ظرفیت دارد. لازم به ذکر است که بر روی این گجت ها سیستم عامل MagicOS 7.1 نصب است که بر مبنای اندروید 13 توسعه یافته است.

در نهایت باید خاطر نشان کنیم که قیمت تبلت آنر Pad X8 Pro با کانفیگ حافظه 4GB+128GB در چین در حدود 138 دلار است. قیمت تبلت آنر Pad X9 نیز با همین کانفیگ حافظه در بریتانیا 229 دلار اعلام شده است.

منبع: notebookcheck