ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN برای استفاده در کلاس های آموزشی، اتاق جلسات متوسط یا مکان هایی با فضای محدود یک انتخاب ایده آل است. این پروژکتور برای نصب بر روی دیوار طراحی شده است و نسبت پرتاب متوسطی دارد. به همین دلیل بهتر است تا از آن در اتاق هایی با ابعاد نه چندان بزرگ استفاده شود. ضمن اینکه امکان قرار دادن این پروژکتور بر روی میز و استفاده از آن به صورت پرتابل هم وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا به مشخصات کلیدی ویدئو پروژکتور Hitachi CP-X2542WN یک نگاه کلی بیندازیم و نقاط ضعف و قوت آن را به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد خرید پروژکتور کلاسی یا کنفرانسی دارید، ادامه متن را از دست ندهید!

ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN

ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN از شدت روشنایی 2700 لومن بهره می برد و در محیط هایی با سطح نور استاندارد، وضوح تصویر ایده آلی را ارائه می دهد. البته این میزان روشنایی برای نمایش تصاویر در محیط های کاملاً پر نور زیاد مناسب نیست و اگر می خواهید تا کیفیت تصویر مناسبی داشته باشید، بهتر است تا سطح نور اتاق را در حالت طبیعی و نرمال نگه دارید.

تکنولوژی LCD که هیتاچی از آن در ویدئو پروژکتور CP-X2542WN استفاده کرده، باعث شفاف تر و طبیعی تر شدن رنگ ها می شود. ضمن اینکه این پروژکتور از تکنولوژی HDCR یا High Dynamic Contrast Range بهره می برد و نسبت کنتراست تصویر را متناسب با نوع محتوای در حال نمایش بهینه سازی می کند.

ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN از رزولوشن XGA برخوردار است که می توان آن را برای نمایش اسلایدهای پاورپوینت، ویدئوهای کوتاه و عکس مناسب دانست. اما اگر قصد نمایش ویدئوهای بلند و فیلم را دارید، ما به شما توصیه می کنیم که به سراغ خرید یک پروژکتور WXGA یا Full HD بروید. البته فراموش نکنید که این پروژکتورها از ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN قیمت بالاتری دارند و باید حواستان به بودجه تان هم باشد!

ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN

پورت های ورودی ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN تنوع قابل توجهی دارند و شامل دو پورت HDMI و ورودی VGA می شوند. به این ترتیب برای اتصال انواع لپ تاپ، مک بوک، کامپیوتر رومیزی و DVD پلیر به این پروژکتور محدودیتی نخواهید داشت. این دستگاه به پورت RJ-45 نیز مجهز است که امکان اتصال آن به شبکه های با سیم را فراهم می آورد. در این حالت امکاناتی مانند کنترل و مانیتورینگ پروژکتور از طریق یک کامپیوتر مرکزی برای شما وجود خواهد داشت. مجهز بودن به پورت USB و پشتیبانی از فلش مموری نیز یکی دیگر از امکانات ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN در این زمینه است. با بهره بردن از این قابلیت دیگر نیازی به اتصال پروژکتور به کامپیوتر ندارید و می توانید محتوای دلخواهتان را به صورت مستقیم به نمایش بگذارید.

بسیاری از پروژکتورهای اداری/ آموزشی معمولی موجود در بازار فاقد اسپیکر هستند و شما حتماً باید در کنار آنها از اسپیکرهای رومیزی استفاده نمایید. اما ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN توانایی پخش صدا با توان عالی 16 وات را دارد و شما را از صرف هزینه برای خرید اسپیکرهای خارجی بی نیاز می کند. این ویژگی نصب و راه اندازی پروژکتور را نیز برای شما آسان تر می نماید.

یکی دیگر از مواردی که به آسان تر شدن مراحل نصب ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN کمک می کند، قابلیت تصحیح زاویه عمودی تصویر است. اگر زاویه پروژکتور نسبت به پرده نمایش مستقیم نباشد و قاب تصویر حالت ذوزنقه ای به خود بگیرد، با استفاده از این قابلیت می توانید این وضعیت را تصحیح کنید و به قاب تصویر مستطیلی دست یابید. این پروژکتور از ابزار Perfect Fit 2 هم برخوردار است و امکان تنظیم گوشه ها و کناره های قاب تصویر را به شما می دهد.

ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN

در مجموع اگر بخواهیم نقاط ضعف و قوت ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-X2542WN را دسته بندی کنیم، باید به موارد زیر اشاره نماییم:

نقاط قوت

•    کیفیت تصویر ایده آل با بهره بردن از فناوری های HDCR و Accentualizer
•    پورت های ورودی متنوع
•    نصب و راه اندازی آسان
•    طول عمر ایده آل لامپ
•    اسپیکرهای داخلی با توان خروجی 16 وات
•    امکانات کاربردی برای کنترل تحت شبکه
•    قیمت مناسب با توجه به امکانات کاربردی

نقاط ضعف

•    افت وضوح تصویر در اتاق های کاملاً روشن و پر نور
•    عدم مجهز بودن به قابلیت لنز شیفت
•    عدم مجهز بودن به وای فای به صورت پیش فرض

منبع: projectorcentral