از سری پروژکتورهای کلاسی برند هیتاچی، می توان به مدل CP-EW300N اشاره کرد که از امکانات استانداردی برای ارائه محتوا در محیط های آموزشی و کاری برخوردار است. این ویدئو پروژکتور یکی از گزینه های مقرون به صرفه بازار است و در واقع برای کسانی مناسب است که قصد دارند تا با صرف یک هزینه متعادل و منطقی، یک پروژکتور ساده اما کاربردی تهیه کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، در این مقاله می توانید با مشخصات کلیدی ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EW300N بیشتر آشنا شوید.

پروژکتور هیتاچی CP-EW300N، یک پروژکتور کلاسی مقرون به صرفه

مشخصات تصویر

شرکت هیتاچی در  ویدئو پروژکتور مدل CP-EW300N از فناوری 3LCD استفاده کرده است. در این فناوری، از سه پنل LCD مجزا برای تولید رنگ های قرمز، سبز و آبی بهره برده می شود که شفافیت رنگ های باز تولید شده توسط دستگاه را نسبت به مدل های تک چیپ تا سه برابر ارتقا می دهد. بد نیست بدانید که این پروژکتور توانایی دستیابی به روشنایی 3000 لومن را دارد که یک مقدار استاندارد برای محیط های آموزشی و اداری به حساب می آید. همچنین ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EW300N از رزولوشن WXGA (معادل با 1280x800 پیکسل)، نسبت تصویر 16:10 و نسبت کنتراست 2000:1 برخوردار است و کیفیت تصویر مناسبی را ارائه می دهد.

مشخصات لنز و لامپ

لنز ویدئو پروژکتور Hitachi CP-EW300N دارای نسبت پرتاب 1.5-1.8:1 است و از زوم 1.2 برابری پشتیبانی می کند. این پروژکتور با بهره بردن از این لنز، قادر است تا سایز تصویر بین 30 تا 300 اینچ را ارائه دهد و به همین دلیل در اتاق های کوچک و متوسط قابل استفاده است. با توجه به اینکه این پروژکتور از قابلیت تصحیح حالت ذوزنقه ای به میزان 30 درجه در راستای محور عمودی برخوردار است، تقریباً دست شما در انتخاب زاویه محل نصب پروژکتور نسبت به پرده پروژکتور باز خواهد بود!

اما لامپ ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EW300N از مدل DT01491 است و توان مصرفی آن برابر با 225 وات اعلام شده است. این لامپ در حالت استاندارد تا 4000 ساعت و در حالت اکو تا 6000 ساعت به کارکرد خود ادامه می دهد و دوام مطلوبی دارد. این ویژگی در کنار طول عمر 2000 ساعته فیلتر به کار رفته در ویدیو پروژکتور هیتاچی CP-EW300N، باعث شده تا هزینه های جانبی استفاده از این دستگاه چندان بالا نباشد.

پروژکتور هیتاچی CP-EW300N، یک پروژکتور کلاسی مقرون به صرفه

پورت ها و امکانات ارتباطی

ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EW300N به پورت های استانداردِ مورد نیاز در محیط های آموزشی و اداری مجهز است و مشکلی برای اتصال سایر دستگاه ها به آن نخواهید داشت. برای این منظور این پروژکتور به 1 پورت HDMI سازگار با HDCP برای اتصال به لپ تاپ، 2 پورت مینی D-sub پانزده پین برای اتصال به کامپیوتر و 1 جک کامپوزیت RCA برای اتصال به دستگاه پخش ویدئو مجهز شده است. دیگر پورت های این پروژکتور شامل LAN، RS-232، USB-B و ورودی و خروجی صدا می شود.

مشخصات فیزیکی ویدئو پروژکتور

اما شاید بتوان یکی از مزایای خرید پروژکتور هیتاچی CP-EW300N را کیفیت ساخت مطلوب و دوام و طول عمر بالای آن دانست. بدنه این پروژکتور ساختار محکمی دارد و به آسانی در برابر ضربه یا شوک آسیب نمی بیند. البته توجه نمایید که هیتاچی اعلام کرده است که این پروژکتور در محدوده دمایی 5 تا 35 درجه سانتی گراد قابل استفاده است و نباید از آن در شرایط محیطی سخت استفاده شود. باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EW300N با ابعاد 320x246.3x86.3 میلی متر عرضه شده است و حدود 3 کیلوگرم وزن دارد. به این ترتیب این دستگاه فضای زیادی را اشغال نمی کند و برای نصب و راه اندازی آن با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که توان مصرفی ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EW300N برابر با 330 وات است که باعث شده تا این دستگاه جزء مدل های نسبتاً پر مصرف قرار گیرد.

پروژکتور هیتاچی CP-EW300N، یک پروژکتور کلاسی مقرون به صرفه

در پایان باید خاطر نشان کنیم که ویدئو پروژکتور هیتاچی CP-EW300N به اسپیکر داخلی 16 وات مجهز است و صدای قدرتمندی را ارائه می دهد. به طوری که در اتاق هایی با ابعاد متوسط نیازی به استفاده از اسپیکرهای رومیزی پیدا نمی کنید. این ویژگی امکان نمایش ویدئوهای همراه با صدا را به شما می دهد و در هزینه های شما برای خرید لوازم جانبی صرفه جویی می کند.

منبع: projectorcentral