تلویزیون مینی ال ای دی هایسنس سری U8KQ به بازارهای اروپا معرفی شده است. این تلویزیون از فناوری نور پس زمینه کوانتوم دات بهره می برد و در سایزهای 55، 65 و 75 اینچ عرضه شده است. هایسنس اعلام کرده که مدل 85 اینچی از این تلویزیون را نیز ظرف ماه های آینده تولید خواهد کرد. در این مقاله می توانید با قابلیت ها، امکانات و مشخصات فنی تلویزیون رده بالای Hisense U8KQ آشنا شوید.

برررسی تلویزیون mini-LED هایسنس U8KQ

مشخصات فنی تلویزیون هایسنس U8KQ

تلویزیون Hisense U8KQ رزولوشن Ultra HD (معادل با 3840x2160 پیکسل) را ارائه می دهد و به نور پس زمینه Mini-LED DLED مجهز شده است. این تلویزیون از فناوری Quantum Dot بهره می برد که نقشی اساسی در ارتقای کیفیت تصویر دارد. به عبارت دیگر، تلفیق فناوری های کوانتوم دات و مینی ال ای دی باعث شده اند تا تصاویر این تلویزیون در نهایت درخشندگی و شفافیت برای شما نمایش داده شوند!

سازگاری با فناوری نرخ تازه سازی متغیر (VRR) یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه تلویزیون هایسنس U8KQ است. این دستگاه با بهره بردن از این فناوری، رفرش ریت 120 تا 144 هرتز را ارائه می دهد و تصاویری روان و سریع را به ارمغان می آورد. ضمن اینکه تلویزیون مینی ال ای دی جدید هایسنس از فناوری های متعدد دیگر نیز بهره می برد که از میان آنها می توان به HDR10+، دالبی ویژن آی کیو، HDR10 و HLG اشاره کرد.

تلویزیون هایسنس U8KQ از یک پردازنده چهار هسته ای با قابلیت ارتقای کیفیت تصویر به 4K قدرت می گیرد. بنابراین حتی اگر سیگنال ورودی از رزولوشن پایین تر از 4K برخوردار باشد، این تلویزیون به صورت اتوماتیک آن را به 4K تبدیل می کند. علاوه بر کیفیت تصویر عالی، تلویزیون U8KQ صدای قدرتمندی را نیز ارائه می دهد و در این راستا به اسپیکرهای 50 وات با قابلیت ارائه صدای دالبی اتموس مجهز شده است. این دستگاه با تکنولوژی های صدای دالبی و صدای چند کانالۀ 2.1.2 نیز سازگار است و حس حضور در دنیای تصویر را برایتان شبیه سازی می کند.

برررسی تلویزیون mini-LED هایسنس U8KQ

امکانات ارتباطی تلویزیون مینی ال ای دی هایسنس U8KQ شامل پورت های HDMI (چهار عدد شامل یک پورت HDMI 2.1 eARC)، USB (سه عدد)، اترنت (RJ45) و وای فای دو باندۀ 802.11ac می شود. این تلویزیون از سیستم عامل VIDAA U7 بهره می برد و امکان دسترسی به اینترنت از طریق مرورگر وب را در اختیار شما قرار می دهد. ضمن اینکه می توانید انواع سرویس استریم ویدئو مانند نتفلیکس، آمازون و یوتیوب را بر روی آن نصب کنید و از طریق دکمه های موجود بر روی ریموت کنترل، به طور مستقیم به آنها دسترسی داشته باشید.
در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که تلویزیون هایسنس U8KQ مصرف انرژی بهینه ای دارد (کلاس G) و در حالت استند بای کمتر از 0.5 وات برق مصرف می کند. این تلویزیون همراه با پایه 24.5 کیلوگرم و بدون پایه 19.4 کیلوگرم وزن دارد و امکان نصب آن بر روی دیوار از طریق پایه های 400x300 میلی متری فراهم است.

برررسی تلویزیون mini-LED هایسنس U8KQ

قیمت تلویزیون هایسنس U8KQ

قیمت تلویزیون هایسنس U8KQ در سایزهای مختلف به صورت زیر اعلام شده است:

•    مدل 55 اینچ: 1399 یورو
•    مدل 65 اینچ: 1899 یورو
•    مدل 75 اینچ: 2499 یورو

منبع: gizmochina