وقتی که صحبت از رم DDR5 به میان می آید، گزینه های متعددی از آنها برای استفاده در کنار پردازنده های نسل 13 اینتل به ذهن خطور می کند. اما اگر بخواهید یک سیستم سریع و بدون تأخیر بر مبنای پردازنده های نسل جدید AMD راه اندازی کنید، کار کمی مشکل می شود! اکنون برند معتبر جی اسکیل G.SKILL قصد دارد تا این شرایط را تغییر دهد! در همین راستا این شرکت به تازگی از رم های سری Trident Z5 Neo RGB برای پلتفرم AMD AM5 رونمایی کرده است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید.

مشخصات رم جدید جی اسکیل Trident Z5 Neo RGB

رم های سری Trident Z5 Neo RGB به طور اختصاصی برای پردازنده های AMD Ryzen 7000 و مادربردهای مجهز به چیپست X670 با قابلیت اجرای بایوس AGESA 1.0.0.7c طراحی شده است. همچنین این حافظه رم به گونه ای برنامه ریزی شده تا با فناوری اورکلاک AMD EXPO سازگاری کامل داشته باشد. به این ترتیب می توان رم جی اسکیل تریدنت Z5 Neo RGB را برای حرفه ای ها، اورکلاکرها و کسانی که در زمینه اسمبل کامپیوتر فعالیت دارند یک گزینه مطمئن و قابل اعتماد دانست.

مشخصات رم جدید جی اسکیل Trident Z5 Neo RGB

به طور کلی عملکرد حافظه رم به فاکتورهای مختلفی مانند مدل مادربرد و سی پی یو و نسخه بایوس سیستم بستگی دارد. با این حال جی اسکیل تضمین کرده است که رم های سری جدید این برند به خوبی با اکثر سیستم های مبتنی بر پلتفرم AMD AM5 کاملاً سازگار است. در همین راستا این شرکت یک اسکرین شات از عملکرد رم Trident Z5 Neo RGB DDR5-6400 با ظرفیت 32 گیگابایت و تایمینگ CL32-39-39 منتشر کرده است. این کیت رم در کنار پردازنده دسکتاپ AMD Ryzen 9 7950x و بر روی مادربرد ایسوس ROG Crosshair X670E Hero (با آپدیت بایوس 1602) مورد استفاده قرار گرفته است و بهترین عملکرد خود را ارائه داده است.

مشخصات رم جدید جی اسکیل Trident Z5 Neo RGB

علاوه بر پشتیبانی از پلتفرم AM5، رم Trident Z5 Neo RGB از لحاظ ظاهری هم جذابیت زیادی دارد. این کیت رم با بدنه ای به رنگ سفید به همراه یک ردۀ مشکی رنگِ برس خورده عرضه شده و بخش بالایی آن از قابلیت نورپردازی RGB برخوردار است. طراحی این کیت رم به گونه ای است که حتی با نگاه کردن به آن هم حس «سریع بودن» به شما القا می شود! همان طور که اشاره شد، نسخه 32 گیگابایت از رم تریدنت Z5 Neo RGB توانایی دستیابی به فرکانس 6400 مگاهرتز را دارد و می توانید به خوبی پا به پای پردازنده های قدرتمند سری رایزن 7000 به پیش برود! به این ترتیب پردازنده می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن به دیتای مورد نظر خود برای اجرای پردازش ها دسترسی پیدا کند. این مشخصات رم جی اسکیل Trident Z5 Neo RGB را به یکی از بهترین گزینه ها برای راه اندازی یک کامپیوتر حرفه ای و مناسب برای اجرای پردازش ها و محاسبات سنگین تبدیل کرده است. پس اگر از طرفداران AMD هستید و می خواهید یک سیستم به روز بر مبنای پلتفرم AM5 راه اندازی کنید، این حافظه رم را مد نظر داشته باشید!

منبع: windowscentral