شرکت ایده برتر پارسیان به آن دسته از افرادی که به دنبال کارت گرافیک های رده بالا هستند مدل GeForce RTX 3090 AMP Holo LHR 12GB ساخت شرکت زوتاک را پیشنهاد می کند. این مدل کارت گرافیک به دلیل برخورداری از فرکانس پایه 1260 مگاهرتز، فرکانس افزایشی 1755 مگاهرتز، 8960 هسته CUDA، رزولوشن 8K، دوازده گیگابایت حافظه پرسرعت از نوع GDDR6X همراه با باس 384 بیتی و ... جزو رده بالاترین کارت گرافیک های تولید شده در سراسر جهان محسوب می شود. در ضمن با توجه به بهره مندی از 280 هسته Tensor Gen 3، طراحی شده بر اساس معماری Nvidia Ampere، 70 هسته RT نسل دو و ... بهترین گزینه برای اجرای انواع نرم افزارها، بازی های سنگین گرافیکی و استریم محسوب می شود. در ادامه مطلب قصد بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک GeForce RTX 3090 AMP Holo LHR 12GB زوتاک را داریم، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

GeForce RTX 3080 AMP HOLO LHR 12GB زوتاک، سریع و خشن!

نسل دوم هسته های RT و نسل سوم هسته های Tensor

ZOTAC در طراحی و ساخت کارت گرافیک مدل GeForce RTX 3090 AMP Holo LHR 12GB به منظور بالا بردن کارایی و عملکرد دو برابری آن نسبت به نسل های قبلی از نسل دوم هسته های RT بهره برده است. از دیگر ویژگی هایی که به منظور بالا بردن عملکرد کارت گرافیک از آن بهره برده شده می توان به نسل سوم هسته های Tensor اشاره کرد. این ویژگی به دلیل پشتیبانی کردن از الگوریتم های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی و پراکندکی ساختاری همچون DLSS 2.0 بوده که می توانند نسبت به نسل های قبلی کارایی تا 2 برابر بیشتر داشته باشند! در نتیجه می توان گفت که کارت گرافیک زوتاک مدل GeForce RTX 3090 AMP Holo LHR 12GB با توجه به بهره مندی از این هسته ها می تواند عملکرد بالایی هنگام انجام بازی ها و یا نرم افزارهایی که وابسته به هوش مصنوعی هستند داشته باشد! از دیگر قابلیت هایی که موجب افزایش کارایی و عملکرد این مدل از کارت گرافیک شده است می توان به برقراری تعادل بین عناصر خنک کنندگی، ظاهر و صدا اشاره کرد که شرکت ZOTAC در طراحی و توسعه این مدل از کارت گرافیک بهره برده است! پشتیبانی از DirectX12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! در ضمن این مدل کارت گرافیک از رابط Open GL نسخه 4.6 نیز بهره می برد!

GeForce RTX 3080 AMP HOLO LHR 12GB زوتاک، سریع و خشن!

مجهز به سیستم خنک کنندگی پرقدرت!

شرکت زوتاک جهت محافظت از قطعات داخلی و جلوگیری از افت عملکرد کارت گرافیک از سیستم خنک کننده بهینه سازی شده استفاده کرده است. سیستم خنک کننده تعبیه شده در کارت گرافیک گیمینگ مدل Geforce RTX 2060 6GB زوتاک از نوع IceStorm 2.0 بوده و با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند از داغ شدن پردازنده گرافیکی و آسیب رسیدن به قطعات داخلی جلوگیری کند. سیستم خنک کنندگی تعبیه شده در این مدل از کارت گرافیک شامل هیت سینک آلومینیومی و 7 عدد هیت پایپ مسی می شود. در ضمن کاربر می تواند تمامی ابعاد بهبود یافته سیستم خنک کنندگی را مشاهده کند! از دیگر ویژگی های سیستم خنک کننده تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز می توان به فن های پرسرعت اشاره کرد. فن های تعبیه شده در این مدل از کارت گرافیک مجهز به 11 پره بوده و با توجه به بهینه بودن آن ها از نظر فشار ایستا قادر هستند نسبت به نسل های قبلی خود جریان هوای بیشتری (10 درصد افزایش) را به داخل کارت گرافیک هدایت کنند. فن های تعبیه شده در این مدل از کارت گرافیک مجهز به فناوری FREEZE Fan Stop نیز هستند تا قادر باشند هنگام استفاده نکردن و یا استفاده سبک از پردازنده گرافیکی، از چرخش فن ها جلوگیری کرده باشد. این ویژگی علاوه بر بی سر و صدا شدن این کارت گرافیک مجهز به سیستم خنک کنندگی پرقدرت باعث کاهش قابل ملاحضه انرژی و استهلاک نیز خواهد شد! جدیدترین نسخه نرم افزار Firestorm از ویژگی ها و امکانات مهم این مدل کارت گرافیک محسوب شده که به کاربر این امکان را خواهد داد تا پس از نصب بر روی سیستم خود قادر به پیکربندی به کمک هوش مصنوعی و تنظیم نورپردازی شده و می تواند اطلاعات مربوط به وضعیت سخت افزار را مشاهده کرده و زیر نظر بگیرد!

GeForce RTX 3080 AMP HOLO LHR 12GB زوتاک، سریع و خشن!

دارای پورت های کاربردی و نورپردازی!

شرکت زوتاک کارت گرافیک مدل RTX 3070 TI GAMING OC 8G خود را مجهز به پورت های متعددی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک شامل 1 عدد پورت HDMI  و 3 عدد پورت DisplayPort  می شود. کاربر با استفاده از پورت های تعبیه شده قادر خواهد بود از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! در ضمن شما با استفاده از پورت HDMI قادر خواهید بود تا حداکثر کیفیت تصویر را از کارت گرافیک به مانیتور مورد نظر خود انتقال داده و از مشاهده آن لذت ببرید! کارت گرافیک مدل GeForce RTX 3090 AMP Holo LHR 12GB زوتاک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 4320x7680 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 384 بیت و فرکانس حافظه 19 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از کارت گرافیک از قابلیت های فراوان دیگری همچون G-SYNC، HDCP و واقعیت مجازی پشتیبانی کرده و دارای 3 اسلات توسعه نیز است.

منبع: zotac