از نمونه کارت گرافیک های تولیدی شرکت MSI که به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند به بالاترین سطح عملکرد دسترسی داشته باشند می توان به مدل RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC اشاره کرد. این مدل کارت گرافیک با توجه به بهره مندی از ویژگی ها و قابلیت های متنوعی همچون فرکانس پایه 1695 مگاهرتزی، فرکانس افزایشی 1695 مگاهرتزی و فرکانس حافظه 1188 مگاهرتزی همراه با معماری Nvidia Ampere، شتاب دهنده DLSS، سیستم خنک کنندگی قدرتمند، حافظه 12 گیگابایتی از نوع GDDR6X و ... می تواند به راحتی از پس توقعات کاربر بر بیاید. پورت های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک نیز به کاربر این امکان را خواهد داد تا برای گرفتن 4 خروجی تصویر اقدام کنند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کارت گرافیک RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC ام اس آی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

دسترسی به بالاترین سطح عملکرد با کارت گرافیک RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC

دارای شتاب دهنده DLSS و نرم افزارهای اختصاصی!

شرکت MSI در ساخت کارت گرافیک مدل RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC از جدیدترین سیستم و پیشرفته ترین قطعات استفاده کرده است. قلب تپنده این مدل کارت گرافیک توسط شرکت انویدیا و بر اساس معماری پیشرفته Ampere، نسل سوم هسته های Tensor و نسل دوم هسته های Ray Tracing طراحی شده است. معماری نسل دوم RTX و یا همان Ampere نسبت به معماری های نسل قبلی (Turnig) مجهز به ترانزیستورهای بیشتر (2 برابر)، قدرت عملیاتی بیشتر، عملکرد دو برابری Ray Tracing و Rester  است. این طراحی باعث می شود تا کارت گرافیک قادر باشد بیشترین توان عملکرد خود را در اختیار کاربر قرار دهد! فناوری DLSS از ویژگی های موجود در این مدل کارت گرافیک محسوب می شود. این فناوری با بهبود دادن تصاویر می تواند باعث افزایش چشم گیر فریم ریت آن ها شود. همچنین این کارت گرافیک با قابلیت پشتیبانی از آخرین نسخه DirectX12 عرضه شده است. پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 را می توان یکی از ویژگی های پیشرفته این کارت گرافیک محسوب کرد که به شما این امکان را خواهد داد تا از قابلیت ردیابی اشعه، سایه زنی با نرخ متغیر، سریع تر شدن فریم ریت و اضافه شدن جلوه های بصری خارق العاده در بازی بهره مند شوید! شرکت MSI به فکر گیمرهای حرفه ای که به صورت آنلاین اقدام به انجام بازی های خود می کنند نیز بوده و با اضافه کردن ویژگی Nvidia Reflex توانسته تا حد زیادی نیاز آن ها را برطرف کند.

دسترسی به بالاترین سطح عملکرد با کارت گرافیک RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC

شرکت MSI جهت دستیابی به تمامی تنظیمات مربوط به محصولات خود از برنامه کاربردی و قدرتمندی استفاده کرده که با عنوان MSI Dragon Center شناخته می شود. از این برنامه می توانید به منظور یکپارچه سازی عملکرد تمامی نرم افزارهای شرکت MSI استفاده کرده و آن ها را با یکدیگر همانگ بسازید! با این قابلیت می توان گفت که کاربر می تواند به تجربه ای متفاوت از استفاده نرم افزارها و محصولات شرکت MSI دست پیدا کند! از دیگر ویژگی ها و امکانات این نرم افزار می توان به پشتیبانی از تمامی نرم افزارهای این شرکت اشاره کرد تا کاربر بدون نیاز به چندین نرم افزار بتواند اقدام به شخصی سازی تنظیمات آن ها در یک نرم افزار واحد کند! طبق اعلام شرکت ام اس آی برنامه MSI Dragon Center با توجه به قابلیت هایی که در اختیار کاربر قرار می دهد تبدیل به تنهاترین ابزاری شده است که این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند به بالاترین عملکرد سیستم کامپیوتری، مادربرد و ... دست یابد! نرم افزار AFTERBURNER از دیگر نرم افزارهای کاربردی و شناخته شده شرکت ام اس آی بوده که با استفاده از آن می توانید به کنترل کامل کارت گرافیک خود دست پیدا کنید. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به قابلیت به نمایش گذاشتن وضعیت سخت افزارها اشاره کرد. لازم به ذکر است که شرکت ام اس آی به منظور دسترسی به حداکثر توان کارت گرافیک AMD Radeon از نرم افزار OC Scanner بهره برده است. OC Scanner وظیفه افزایش عملکرد سیستم شما را با تعیین حداکثر فرکانس ایمن برای کارت گرافیک را بر عهده دارد. در ضمن این نرم افزار از الگوریتم ویژه ای قدرت می گیرد.

قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور و سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

این پردازنده گرافیکی MSI با سیستم خنک کنندگی پرقدرت عرضه شده است. سیستم خنک کنندگی استفاده شد در این کارت گرافیک RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC ام اس ای با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند با هدایت کردن حرفه ای گرمای ایجاد شده داخل دستگاه، سلامت قطعات داخلی را تا حد زیادی تضمین کند! سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک شامل 3 عدد فن قدرتمند از نوع TROX FAN 3.0 بوده که از طراحی ویژه تیغه های Dispersion بهره مند هستند. این نوع طراحی به فن ها این امکان را خواهد داد تا هنگام چرخش باعث دمیده شدن و متمرکز شدن جریان هوا به سوی هیت سینک شوند. لازم به ذکر است که فن های TROX 3.0 نسبت به فن های عادی قادر به تولید فشار هوایی تا 50 درصد بیشتر هستند! از قابلیت های مهم فن های تعبیه شده نیز می توان به قابلیت ZERO FROZR اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود تا فن های تعبیه شده در این مدل کارت گرافیک در صورت پایین بودن دمای پردازنده و عدم نیاز به دفع حرارت چرخش خود را متوقف کرده تا علاوه بر به صدا کار کردن کارت گرافیک موجب کاهش میزان مصرف انرژی نیز خواهد شد. از دیگر قطعاتی که در ساخت سیستم خنک کنندگی این مدل از کارت گرافیک استفاده شده می توان به لوله های انتقال حرارت از نوع Core Pipe و بک پلیت ویژه اشاره کرد. لوله های استفاده شده در کارت گرافیک MSI مدل RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC از کیفیت ساختی بالایی برخوردار بوده که به صورت بیشترین تماس با پردازنده طراحی شده و می تواند حجم بیشتری از حرارت را در کم ترین زمان دور کرده و به سراسر هیت سینک  پخش کند! بک پلیت تعبیه شده در این کارت گرافیک نیز از کیفیت بسیار بالایی بهره مند بوده که به منظور تقویت و استحکام تمامی بخش های بدنه اضافه شده است. بهبود دفع حرارت ایجاد شده در داخل کارت نیز از دیگر قابلیت های بک پلیت محسوب می شود.

قابلیت پشتیبانی از 4 مانیتور و سیستم خنک کنندگی قدرتمند!

مجهز بودن به پورت های متعدد یکی دیگر از امکانات و قابلیت های مهم کارت گرافیک MSI مدل RTX 3080 Ti VENTUS 3X 12G OC محسوب می شود. پورت های استفاده شده در این مدل از کارت گرافیک شامل 3 عدد پورت DisplayPort  و 1 عدد پورت HDMI  می شود. پورت های تعبیه شده در این کارت به شما این امکان را خواهد داد تا بتوایند از حداکثر 4 مانیتور به صورت همزمان خروجی تصویر بگیرد! این مدل کارت گرافیک با توجه به برخورداری از این ویژگی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای استودیوها، ادیتورها و گیمرها باشد. لازم به ذکر است که ای مدل کارت گرافیک از رزولوشن حداکثر 4320x7680 پیکسل پشتیبانی می کند و قادر است تصاویری با وضوح Full HD، 4K و 8K را به شما ارائه دهد. ضمن اینکه این کارت گرافیک از باس حافظه 384 بیت و فرکانس حافظه 19 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای اجرای پردازش های گرافیکی سنگین و اجرای بازی های روز با آن نخواهید داشت.

منبع: msi