در حالی که طی ماه ‌های گذشته اطلاعات مختلفی درباره‌ی گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو فاش شده، اما هنوز درباره‌ی جاه‌ طلبانه‌ ترین گوشی گوگل یعنی پیکسل تاشو اطلاعات چندانی فاش نشده است.

تا به حال چندین منبع موثق اعلام کرده‌ اند که چنین گوشی تاشویی در دست قرار دارد و مدتی قبل اعلام شد که از شیشه‌ی محافظ فوق نازک سامسونگ موسوم به UTG بهره می ‌برد. در این میان، به تازگی گفته شده که تولید نمایشگر ۷٫۶ اینچی داخلی این گوشی از ماه اکتبر (مهر-آبان) آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه گوشی ‌های پرچم‌ دار گوگل پیکسل معمولا هر ساله در ماه اکتبر معرفی می ‌شوند، پس قرار نیست کنار گوشی‌ های سری پیکسل ۶ شاهد عرضه ‌ی پیکسل تاشو باشیم.

گوگل در حال ساخت دومین گوشی تاشو خود است

به گفته منابع 9to5Google، به نظر می رسد گوگل در حال آزمایش دومین تلفن هوشمند تاشو Pixel داخلی خود است. گفته شده که این دستگاه با نام رمز Jumbojack  در حال توسعه است که در نسخه بعدی Android 12 که 9to5Google آن را Android 12.1  معرفی می کند، ذکر شده است. پس از نام رمز Passport برای یکی ازدستگاه ها، این جدیدترین نام رمز یک گوشی تاشو است که ما در گوگل شنیده ایم.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد شکل و ظاهر Jumbojack در دسترس نیست، اما 9to5Google چند جزئیات کلیدی از این گوشی موبایل را بازگو کرده است. به نظر می رسد گوشی تاشو جدید گوگل، دارای دو صفحه نمایش است که یکی از آن ها با خم شدن دستگاه غیرفعال می شود. این موضوع ما را به یاد گوشی تاشو سامسونگ می اندازد که دارای یک صفحه نمایش معمولی است اما با خم شدن به دو صفحه نمایش کوچکتر تقسیم می شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که هنوز اطلاعاتی در رابطه با اندازه صفحه نمایش یا مشخصات داخلی این گوشی به بیرون نشت نکرده است.

جالب اینجاست که گمانه زنی هایی وجود دارد که میگوید نام رمز Jumbojack می تواند اشاره ای به Jack  در چیزبرگر Jumbo Jack Box باشد، این بدان معناست که این تلفن مانند گوشی Z Flip  به سبک همبرگر باز و بسته می شود و این در حالی است که گوشی Z Fold به سبک هات داگ باز و بسته می شود. اما، همانند مواد غذایی، این حدس و گمان بهتر است با مقدار کمی نمک مصرف شود!

گوگل در حال ساخت دومین گوشی تاشو خود است

بر خلاف Passport، که زمان انتشار آن مشخص بود و قرار بود در  در اواخر سال 2021 منتشر شود، هیچ نشانه ای در مورد زمان Jumbojack وجود ندارد. بنابراین این احتمال وجود دارد که فقط یک نمونه اولیه داخلی باشد که برای کمک به ایجاد قابلیت تا شدن مانند بهبود چند وظیفه ای در خود Android طراحی شده است. صرف نظر از این موضوع، وجود Google نشان می دهد که گوگل در مورد تاشدنی ها جدی تر است زیرا در ابتدا در حال آماده سازی این شرکت برای تولید اولین رقبای اصلی خود با Pixel 6 بود.

نظر شما در این رابطه چیست؟ به نظر شما گوشی تاشو جدید گوگل چه امکانات و ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟

منبع: theverge