گوگل ترنسلیت یکی از سرویس های کاربردی گوگل است که البته در بسیاری از کشورها (به خصوص ایران) محبوبیت زیادی در میان کاربران ندارد! با این وجود به نظر می رسد که گوگل در حال کار بر روی این اپلیکیشن است تا آن را مورد بازبینی قرار داده و در طراحی این اپلیکیشن تغییراتی اساسی ایجاد کند. این تغییرات در راستای استفاده آسان تر کاربران از Google Translate انجام خواهد گرفت.

طراحی ظاهری اپلیکیشن Google Translate به زودی آپدیت خواهد شد

در نسخه 6.21 اپلیکیشن Google Translate که به زودی (تا اواخر هفته اول ماه آگوست 2021) عرضه خواهد شد، طراحی ظاهری (UI) آن تغییرات مهمی خواهد داشت. این نسخه شامل یک Activity جدید به نام “NewTranslateActivity” خواهد بود که یک رابط کاربری جدید را عرضه خواهد کرد. اما برخی از کاربردهای کلیدی این اپلیکیشن (مانند دکمه دوربین، دکمه More، دکمه استار در گوشه سمت چپ بالا و دکمه اکانت در گوشه سمت راست بالا) در UI جدید در حال حاضر غیرفعال خواهند بود.

طراحی جدید گوگل ترنسلیت هم زمان با عرضه سری جدید گوشی های Google Pixel 6 معرفی خواهد شد. این گوشی های موبایل به چیپست های جدید Tensor مجهز هستند که قابلیت های عکاسی و مکالمه را به طور چشمگیری ارتقا می دهد. به نظر می رسد که اعمال این تغییرات در UI گوگل ترنسلیت در همین راستا انجام گرفته تا کاربران گوشی های پیکسل 6 بتوانند آسان تر از این اپلیکیشن استفاده کرده و در عین حال از بالاترین پتانسیل های پرچم دار جدید گوگل بهره مند شوند.

طراحی ظاهری اپلیکیشن Google Translate به زودی آپدیت خواهد شد

به نظر می رسد که گوگل در طراحی UI جدید گوگل اپلیکیشن به قابلیت استفاده «یک دستی» از آن توجه ویژه ای داشته است. به عنوان مثال در طراحی ظاهری جدید دکمه های دوربین، میکروفون، سوئیچ تغییر دهنده زبان و more به پایین صفحه نمایش منتقل شده اند. این دکمه ها همگی در طراحی فعلی در بالای صفحه جای دارند. این تغییر به شما اجازه می دهد تا به سادگی با همان دستی که گوشی را نگه داشته اید، بتوانید به این دکمه ها دسترسی داشته و با آنها کار کنید.

لازم به ذکر است که منوی همبرگری (سه خطی) سابق گوگل ترنسلیت نیز در طراحی جدید دیده نمی شود. این منو شامل گزینه هایی مانند Phrasebook، Saved Transcripts، Settings و Offline Translation بود. در نسخه جدید شما برای دسترسی به این گزینه ها باید بر روی دکمه More ضربه بزنید. این دکمه در گوشه سمت راست پایین این اپلیکیشن قرار گرفته است.

طراحی جدید اپلیکیشن Google Translate به زودی به طور نهایی ارائه می شود. اما نکته ای که همچنان مشخص نیست این است که آیا این نسخه جدید به صورت اختصاصی برای گوشی های پیکسل در دسترس خواهد بود یا سایر گوشی های اندرویدی نیز می توانند از آن استفاده کنند؟ به هر حال این تغییرات در طراحی گوگل ترنسلیت تا حد زیادی به دلیل عرضه گوشی Google Pixel 6 و چیپست جدید Tensor آن انجام شده و شاید فقط مختص گوشی های پیکسل باشد! برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه برای چند هفته دیگر نیز منتظر باشیم!

منبع: androidcentral