گوگل به عنوان محبوب ترین و پیشروترین موتور جستجو به تازگی ویژگی جدیدی به صفحه نتایج سرچ خود اضافه کرده است. همان طور که می دانید مبحث سئو از اهمیت فوق العاده ای برای صاحبان وب سایت ها و کسب و کارهای مختلف برخوردار است و مدیران سایت ها همواره به دنبال روش هایی برای بهبود رتبه خود در گوگل هستند. به طوری که می توان صفحه نتایج سرچ گوگل را بهترین محل برای تبلیغ وبسایت ها با بالاترین بازدهی دانست. در این میان گوگل همواره به دنبال روش هایی است که مرتبط ترین نتایج به سرچ کاربر را برای او به نمایش درآورد و اطلاعات کامل از وب سایت ها را به نمایش درآورد.

  • دسترسی به اطلاعات کامل درباره وبسایت ها از گزینه About This Result

در همین راستا در آپدیتی که گوگل در روزهای ابتدایی ماه فوریه سال 2021 عرضه کرده، گزینه ای تحت عنوان «About This Result» به صفحه نتایج سرچ اضافه شده است. این گزینه اطلاعات بیشتری از سایت های رتبه بندی شده در صفحه نتایج را به کاربر نشان می دهد و به او کمک می کند تا با آگاهی کامل بر روی سایت مورد نظر خود کلیک کنید. هدف گوگل از این آپدیت این است که کاربر در هنگام کلیک از انتخاب وبسایت مطمئن باشد و در واقع نیازی به بازگشت به صفحه نتایج سرچ و سر زدن به سایر وبسایت ها نداشته باشد. این یعنی دسترسی به اطلاعات مورد نظر در کمترین زمان!

دسترسی به اطلاعات کامل درباره وبسایت ها از گزینه About This Result

مطابق با گفتۀ JK Kearns، یکی از مدیران رده بالای گوگل، اکنون کاربران پس از اینکه عنوانی را در گوگل سرچ می کنند، در صفحه نتایج جستجو یک آیکون را مشاهده می کنند که با کلیک بر روی آن از گزینه About This Result می توانند به اطلاعات کامل از وبسایت های نمایش داده شده دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات عمدتاً از پروفایل وبسایت ها در سایت ویکی پدیا گردآوری می شود. اگر وبسایت یا کسب و کاری فاقد اکانت ویکی پدیا باشد، گوگل تلاش می کند تا محتوای لازم را از سایر منابع و اطلاعات به کار رفته در خود وبسایت ها تأمین کند.

  • بهتر است برای وبسایت خود اکانت ویکی پدیا ایجاد کنید!

به این ترتیب اگر صاحب کسب و کار هستید، پیشنهاد می کنیم تا برای وب سایت خود اکانت ویکی پدیا ایجاد کرده و اطلاعات کاملی از کسب و کارتان را در آن وارد کنید. چرا که مسلماً این موضوع تأثیر زیادی در جلب اعتماد کاربر جهت انتخاب سایت شما و کلیک بر روی لینک آن در گوگل دارد. به طور کلی بهتر است تا به جای صرف هزینه های زیاد جهت تبلیغات، خود را با آپدیت های گوگل همراه کرده و رتبه بندی سایتتان را در آن بهبود بخشید.

لازم به ذکر است که این قابلیت در حال حاضر برای وب سایت های انگلیسی زبان و بر روی کامپیوترهای رومیزی و گوشی موبایل در آمریکا در دسترس است. بنابراین برای اعمال آن بر روی سایت های فارسی زبان زمان بیشتری باید صبر کرد!

منبع: cnet