به نظر می رسد تغییراتی که همه گیری جهانی ویروس کرونا بر زندگی ما اعمال کرده، دنیای تکنولوژی را نیز بیش از گذشته به تکاپو انداخته است! این روزها به دلیل اعمال محدودیت های اجتماعی بسیاری از کارمندان شرکت ها به صورت دورکاری به فعالیت مشغولند. البته با آغاز واکسیناسیون، دفاتر کاری رفته رفته در حال بازگشایی هستند؛ اما به نظر می رسد راه طولانی در رسیدن به ثبات و شرایط عادی پیش رو داریم! به همین دلیل هنوز بسیاری از جلسات کاری به صورت ویدئویی و اینترنتی انجام می شود و احتمالاً شرایط برای مدتی طولانی به همین منوال خواهد بود!

تماس ویدئویی سه بعدی با سرویس Project Starline گوگل!

ابزارها و اپلیکیشن های مختلفی برای برقراری تماس ویدئویی موجود است که هر یک امکانات متنوعی را برای این منظور در اختیار کاربران قرار می دهند. اما هیچ یک از این اپلیکیشن ها نمی توانند «حس در کنار هم بودن» را به افراد بدهند و فاصله ها را از بین ببرند! گوگل برای حل این مشکل راه حلی دارد و در حال کار بر روی یک سیستم جدید با نام "Project Starline" است. در فرم فعلی، Project Starline شامل یک جعبه ویدئو چت می شود که به سخت افزاری اختصاصی مجهز است و به کاربران این امکان را می دهد تا به صورت «سه بعدی» و «در ابعاد واقعی» با یکدیگر صحبت کنند!

گوگل ادعا می کند که این تکنولوژی می تواند احساس با هم بودن را به افراد بازگرداند، انگار که با برقراری تماس ویدئویی، افراد به صورت واقعی در مقابل یکدیگر قرار دارند. برای این منظور در جعبه ویدئو چت Project Starline از چندین حسگر عمق، سیستم نمایشگر نوری، تکنولوژی صدای فراگیر (فضایی) و فشرده سازی لحظه ای (real-time) استفاده شده است. سیستم نمایشگر نوری به کار رفته در این سیستم از جدیدترین تکنولوژی ها بهره می برد و سطحی از عمق را ایجاد می کند که بدون نیاز به عینک یا هدست، قادر به مشاهده تصویر به صورت سه بعدی خواهید بود!

یکی از اعضای بلندپایه تیم گوگل در این رابطه چنین توضیح داده است:

«ما واقعاً برای کاری که در تولید Project Starline در حال انجام آن هستیم، هیجان زده ایم! تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه پتانسیل این را دارد که یکی از بزرگترین مشکلات و دغدغه های نسل امروز بشر را برطرف کند! با استفاده از این تکنولوژی افرادی که به هر دلیلی از هم فاصله دارند و نمی توانند به صورت فیزیکی در کنار هم باشند، قادر خواهند بود تا حضور یکدیگر را در کنار هم حس کنند! منتظر اخبار هیجان انگیز بیشتری در این رابطه از جانب تیم ما باشید!»

تماس ویدئویی سه بعدی با سرویس Project Starline گوگل!

در حال حاضر Project Starline در تعداد معدودی از دفاتر گوگل در دسترس قرار گرفته است. اما گوگل قصد دارد تا این دستگاه را تا آخر امسال از طریق همکاری با دیگر شرکت های فعال در حوزه های سلامت و مدیا ارتقا داده و تکمیل کند. گوگل این مژده را به کاربران داده که تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه را «کاربردی تر» کرده و آن را برای استفاده عمومی دردسترس قرار دهد. حتی ممکن است تکنولوژی به کار در ساخت Project Starline پیش از عرضه نهایی خودِ دستگاه به صورت عمومی عرضه شود! به هر حال آن طور که به نظر می رسد به زودی شاهد تحولاتی هیجان انگیز در زمینه برقراری تماس های ویدئویی سه بعدی خواهیم بود که تأثیرات مثتبی بر روی زندگی بسیاری از مردم جهان خواهد داشت!

منبع: androidcentral