گوگل قصد دارد تا یکی دیگر از اپلیکیشن هایش را از رده خارج کند! پس از اینکه سال گذشته اپلیکیشن Play Movies & TV بر روی گوشی های اندرویدی به Google TV تغییر نام پیدا کرد، اکنون گوگل تصمیم گرفته تا پشتیبانی از آن را بر روی پلتفرم های تلویزیون های هوشمند متوقف کند.

گوگل قصد دارد تا اپلیکیشن Play Movies & TV را از تلویزیون های هوشمند حذف کند

در رابطه با این موضوع بر روی وب سایت رسمی پشتیبانی Google Play چنین توضیح داده شده است:

«از تاریخ 15 ژوئن 2021 (25 خرداد 1400) اپلیکیشن Google Play Movies & TV بر روی تلویزیون های هوشمند برندهای Roku، سامسونگ، ال جی و Vizio در دسترس نخواهد بود. از این تاریخ به بعد می توانید از اپلیکیشن YouTube برای تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی مورد نظرتان استفاده کنید. فقط کافی است تا با اکانت گوگل خود به اپلیکیشن یوتیوب وارد شوید و پلن های خریداری شده خود در گذشته را در آن مشاهده کنید. پس از آن می توانید فیلم ها و برنامه های مورد نظر خود را در آن جستجو کنید و پلن های جدید خریداری نمایید».

یوتیوب پس از آن که جایگزین سرویس Google Play Music شده بود، اکنون نیز به عنوان جایگزین سرویس Play Movies & TV معرفی شده است. به نظر می رسد که گوگل قصد دارد تا تمام بخش های مربوط به حوزه سرگرمی خود را در سرویس یوتیوب گردآوری کند. البته این اپلیکیشن همچنان بر روی دستگاه های دیکر مانند آیفون، اپل تی وی و برخی تلویزیون های اندرویدی مانند سری HiSense H9G Quantum در دسترس خواهد بود و گوگل برنامه دارد تا تغییراتی را در آن ایجاد کند.

کدام یک از اطلاعات کاربران اپلیکیشن Play Movies & TV به یوتیوب منتقل خواهد شد؟

پس از تاریخ 15 ژوئن، کاربران می توانند به محتوایی که از طریق اپلیکیشن Play Movies & TV خریداری کرده اند، بر روی اپلیکیشن YouTube دسترسی داشته باشند. در واقع بخش «Your movies and shows» این اپلیکیشن به طور کامل به اپلیکیشن یوتیوب منتقل خواهد شد. البته به این نکته توجه داشته باشید که بخش لیست تماشا (Watchlist) شما به اپلیکیشن یوتیوب منتقل نمی شود و بخش Movies Anywhere نیز در یوتیوب با نام The Verge در دسترس خواهد بود. 

به نظر می رسد که گوگل در حال ارسال ایمیل به برخی کاربران Play Movies & TV است و در آن به این کاربران پیشنهاد خرید پلن های یوتیوب با تخفیف را می دهد. همچنین گوگل در این ایمیل ها فیلم ها و برنامه هایی را که در آینده به یوتیوب اضافه خواهند شد، به کاربران معرفی می کند. به این ترتیب از هم اکنون گوگل در حال تبلیغ برای کاربرد جدید YouTube است و قصد دارد تا پیش از تاریخ 15 ژوئن و از دسترس خارج شدن اپلیکیشن Play Movies & TV، کاربران را به سمت استفاده کامل از یوتیوب برای تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی سوق دهد. مجدداً باید به این نکته اشاره کنیم که اپلیکیشن Play Movies & TV بر روی تلویزیون های هوشمند برندهای Roku، سامسونگ، ال جی و ویزیو غیرفعال خواهد شد و این اپلیکیشن بر روی آیفون، Apple TV و برخی تلویزیون های اندرویدی ساخت سایر برندها همچنان در دسترس خواهد بود.

منبع: androidcentral