این روزها ساعت هوشمند Pixel Watch 2 طرفداران حوزۀ گجت های پوشیدنی را حسابی هیجان زده کرده است! گوگل به تازگی یک ویدئوی 15 ثانیه ای منتشر کرده و طی یک نگاه سریع، برخی از ویژگی های جدید و مشخصات فنی این گجت را برای علاقه مندان آشکار کرده است. برخی از این مشخصات به نسخۀ فعلی پیکسل واچ شبیه است، اما برخی ویژگی ها به تازگی به نسل جدید این ساعت هوشمند اضافه شده است. بیایید با مشخصات گوگل پیکسل واچ 2 بیشتر آشنا شویم.

مشخصات ساعت هوشمند پیکسل واچ 2

با یک نگاه گذرا به بدنه ساعت پیکسل واچ 2 می توانید از اکثر تغییرات صورت گرفته در آن مطلع شوید: به جای چهار LED مستطیلی شکل، پنج LED دایره ای سبز رنگ در قسمت پایینی بدنه آن تعبیه شده است و نشانی از چهار LED دیگر در ویدئوی گوگل دیده نمی شود. اگر این ویدئو را در حوالی انتهای آن متوقف کنید، مشاهده می کنید که در کنارۀ بدنۀ آن حروف “EDA” حک شده است.

برای کسانی که با این اصطلاح آشنا نیستند باید بگوییم که EDA مخفف عبارت «فعالیت الکترودرمالی» است و برای بررسی سطح استرس کاربرد دارد. این ویژگی پیش از این در برخی ردیاب های ورزشی برند Fitbit (که حالا یکی از شرکت های تابعۀ گوگل است) به کار رفته بود. به عنوان مثال فیتنس ترکر Fitbit Sense 2 به یک سنسور EDA مجهز است که به طور مداوم و بدون وقفه فعال است. اکنون این سنسور قرار است در گوگل پیکسل واچ 2 نیز مورد استفاده قرار گیرد. طرفداران گوگل کنجکاو هستند که آیا این ساعت هوشمند به قابلیت های پیشرفتۀ دیگر مانند اندازه گیری دمای پوست و ECG (نوار قلب) هم مجهز خواهد بود یا نه. فعلاً چیزی در این باره مشخص نیست.

از دیگر ویژگی هایی که بر روی پیکسل واچ 2 برچسب خورده می توان به IP68 و SpO2 اشاره کرد. نسخه اورجینال پیکسل واچ دارای قابلیت SpO2 است، اما حدود هشت ماه طول کشید تا این ویژگی به آن اضافه شود. حتی پس از اضافه شدن نیز این قابلیت فقط در هنگام خواب عمل می کند. اکنون نسخه جدید پیکسل واچ 2 قرار است از همان روز اول توانایی سنجش سطح اکسیژن خون را داشته باشد. همچنین نسخه فعلی Pixel Watch با اینکه ضد آب است و از استاندارد 5ATM بهره می برد، اما فاقد هر گونه درجه حفاظتی IP است. پس می توان مجهز بودن به درجه حفاظتی IP68 را یک پیشرفت قابل توجه برای نسخه دوم این ساعت هوشمند دانست.
در ویدئوی منتشر شده توسط گوگل بر روی دکمه چرخان ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 مانور زیادی داده شده است. با اینکه قضاوت از روی یک ویدئوی تبلیغاتی چندان منطقی نیست، اما به نظر می رسد که شیارهای این دکمه کمی عریض تر شده اند و در مقایسه با نسخه فعلی نرم تر هستند.

مشخصات ساعت هوشمند پیکسل واچ 2

با وجود این تغییرات، بسیاری از افراد ممکن است در نگاه اول تفاوتی بین پیکسل واچ 2 و نسخه فعلی پیدا نکنند! در نسخۀ جدید این ساعت هوشمند از همان مکانیزم قبلی برای اتصال بند به بدنه ساعت استفاده شده است. پس شما می توانید بند فعلی پیکسل واچ خود را به سادگی به نسخه جدید آن هم متصل کنید. علاوه بر این، صفحه نمایش پیکسل واچ 2 همچنان دارای قاب بزرگی است (متأسفانه!) و کناره های آن حالت خمیده و نرم دارند.

بر اساس گزارشی که در مورد مشخصات فنی ساعت هوشمند گوگل پیکسل واچ 2 منتشر شده، این گجت به نمایشگر 1.2 اینچ با رزولوشن 384x384 پیکسل مجهز است. با اینکه سامسونگ حاشیه اطراف صفحه نمایش گلکسی واچ 6 را تقریباً به صفر رسانده است، حاشیه ضخیم نمایشگر پیکسل واچ 2 کمی توی ذوق می زند. ای کاش گوگل با کمتر کردن این حاشیه، فضای دیجیتال بیشتری برای مانور دادن بر روی نمایشگر ساعت در اختیار کاربران خود قرار می داد.

بسیاری از ارتقاهای صورت گرفته در پیکسل واچ 2 به مشخصات داخل آن مربوط می شود! اخبار متعددی منتشر شده که گوگل در این ساعت هوشمند از چیپست اسنپدراگون W5 نسل 1 استفاده می کند و چیپست Exynos 9110 را (که در مدل فعلی پیکسل واچ به کار رفته) کنار می گذارد. همچنین نسل جدید پیکسل واچ به 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز خواهد بود. این چیپست به اندازه مدل قدرتمند W5+ که در ساعت تیک واچ پرو 5 به کار رفته، کارایی دارد، اما گوگل قصد دارد تا در کنار آن از یک پردازندۀ ساخت خود نیز استفاده کند. پس پیکسل واچ 2 احتمالاً از لحاظ قدرت عملکرد حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که برای استفاده از ساعت هوشمند پیکسل واچ 2، گوشی شما باید به سیستم عامل اندروید 9.0 و بالاتر مجهز باشد. نسخه فعلی پیکسل واچ با اندروید 8.0 سازگار است، اما از آنجایی که نسخه جدید به Wear OS 4 مجهز شده، شرایط کمی تغییر کرده است.

مشخصات ساعت هوشمند پیکسل واچ 2

باید منتظر بمانیم و ببینیم که گوگل برای رقابت در بازار ساعت های هوشمند چه برنامه هایی در سر دارد!

منبع: androidcentral