در جریان مراسم Google I/O 2023 از جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری گوگل رونمایی شده است. در این مراسم از هوش مصنوعی و ابزار ادیت عکس Magic Editor گرفته تا گوشی تاشوی پیکسل فولد صحبت به میان آمده و طرفداران گوگل را حسابی سر ذوق آورده است. در این میان، تبلت Pixel Tablet نیز توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این تبلت برای اولین بار در سال 2022 توسط گوگل معرفی شد و اکنون جزئیات دقیق آن منتشر شده است. بیایید به مشخصات گوگل پیکسل تبلت نگاهی بیندازیم!

بررسی تبلت گوگل Pixel Tablet

پیکسل تبلت به یک صفحه نمایش 11 اینچ LCD مجهز است و توانایی دستیابی به نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز را دارد. این نمایشگر با قلم لمسی USI 2.0 سازگاری دارد و بنا بر اذعان گوگل، رنگ هایی درخشان و شفاف را به کاربر ارائه می دهد. همچنین پیکسل تبلت از قابلیت «روشنایی تطبیق پذیر» بهره می برد و تجربه بصری کاربر را ارتقا می دهد. لازم به ذکر است که اپلیکیشن Google TV به صورت پیش فرض در این تبلت تعبیه شده است و به شما اجازه می دهد تا بدون هیچ مشکلی فیلم ها و برنامه های دلخواهتان را با آن تماشا کنید.

گوگل Pixel Tablet اولین تبلت دنیا است که به صورت پیش فرض به کروم کست مجهز شده است. به این ترتیب کاربران می توانند محتوای مورد نظرشان را از طریق گوشی پیکسل با این تبلت به نمایش بگذارند. این محتوا می تواند شامل موزیک یا ویدئو باشد.

گوگل 50 اپلیکیشن مختلف را به طور پیش فرض در Pixel Tablet قرار داده است. بنابراین زمانی که آن را روشن می کنید، به امکاناتی فراتر از آن چیزی که نیاز دارید دسترسی خواهید داشت. این تبلت از قدرت کافی برای اجرای هم زمانِ چند اپلیکیشن برخوردار است و از ویژگی تقسیم صفحه نمایش (اسپلیت اسکرین) بهره می برد. علاوه بر این، پیکسل تبلت از مزایای اندروید 13 در زمینه بهینه سازی مالتی تسکینگ نیز برخوردار است. دلیل پشتیبانی این تبلت از این ویژگی ها، مجهز بودن آن به 8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 است.

بررسی تبلت گوگل Pixel Tablet

پیکسل تبلت توانایی خود در اجرای انواع اپلیکیشن ها را تا حد زیادی مدیون چیپست قدرتمند Tensor G2 است! این تراشه که از آن در گوشی پیکسل 7 پرو هم استفاده شده، از فناوری های Google AI بهره می برد و در زمینه استریمینگ و ویدئو کال بهترین عملکرد ممکن را از خود ارائه می دهد. همچنین این تراشه امکان استفاده از ابزار شگفت انگیز Magic Eraser بر روی پیکسل تبلت را فراهم آورده است. گوگل در کنار چیپست Tensor G2، از پردازندۀ دوم Titan M2 هم استفاده کرده است. این پردازنده یک لایه امنیتی مجزا را به تبلت اضافه می کند.

انرژی مورد نیاز Pixel Tablet از باتری 27 وات ساعتی به کار رفته در آن تأمین می شود. گوگل اعلام کرده که شارژ کامل این باتری برای 12 ساعت استریم ویدئو کفایت می کند! این تبلت از طریق داک یا کابل USB-C شارژ می شود. توجه داشته باشید که کابل شارژ پیکسل تبلت به صورت جداگانه به فروش می رسد.

در پاراگراف بالا به «داک شارژ» اشاره کردیم که یکی از مفید ترین ویژگی های جدید پیکسل تبلت است! با استفاده از این داک می توانید در همان زمانی که در حال کار کردن با تبلت هستید، آن را شارژ کنید. این داک شارژ به عنوان اسپیکر هم کارایی دارد و صدایی با بیس عالی را ارائه می دهد. صدای ارائه شده توسط این اسپیکر به اندازه ای قدرتمند است که می تواند به خوبی فضای اتاق را پوشش می دهد و نیاز شما به اسپیکرهای هوشمند را از بین می برد. همچنین در هنگام برقراری تماس تصویری، می توانید از طریق این داک مکالمه کنید.

هر دو دوربین پشت و جلوی پیکسل تبلت از رزولوشن 8 مگاپیکسل برخوردارند و توانایی ضبط ویدئوی 1080p با نرخ 30 فریم در ثانیه را دارند. به این ترتیب می توان آنها را برای برقراری تماس تصویری و ثبت عکس کاملاً مناسب دانست.

بررسی تبلت گوگل Pixel Tablet

زمانی که پیکسل تبلت را برای داک قرار دهید، تبلت شما به یک هاب مرکزی خانه هوشمند تبدیل می شود. گوگل اعلام کرده است که در این حالت می توانید با این تبلت دستگاه های خانه هوشمند خود را کنترل کنید. زمانی که پیکسل تبلت لاک است و بر روی داک قرار گرفته، همانند یک نمایشگر هوشمند مانند Nest Hub Max عمل می کند و امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می دهد.

در مجموع Pixel Tablet یکی از جذاب ترین تبلت های سال به نظر می رسد و پیش بینی می شود جزء پر فروش ترین مدل های سال قرار بگیرد.

منبع: androidcentral