از زمانی که AirPods Pro وارد بازار شده است، کاربران اندرویدی هم انتظار داشتند از هدفونی رونمایی شود که به اندازه ایرپادز پرو قدرت داشته باشد. و در واقع تاکنون شاهد عرضه انواع مختلف ایربادها بوده ایم که هدف بسیاری از آنها کسب همان سطح از قابلیت و عملکردی است که هدفون های اپل ارائه می دهند. در حالی که امروزه بهترین هدفون های بی سیم در حال معرفی هستند، اما هنوز نتوانسته اند با قدرت اپل برابری کنند.

در این میان، گوگل هم نسخه های مختلفی از Pixel Buds را منتشر کرده است، اما حتی نسخه 2020 با برچسب قیمت 179 دلاری خود، بیشتر رقیب AirPods 3 بود. و حتی با تولید Pixel Buds A-Series هم نتوانست به هیچ وجه با AirPods Pro رقابت کند. اما همه داستان با Pixel Buds Pro تغییر کرد زیرا این بار به طور جدی گوگل ایربادز Pixel Buds Pro برای رقابت با AirPods Pro به بازار عرضه شده بود. در این مقاله این دو هدفون بی سیم را با هم مقایسه کرده ایم تا بهتر بتوانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

Google Pixel Buds Pro در مقابل AirPods Pro: کدام هدفون بی سیم با نیازهای شما متناسب تر است؟

Pixel Buds Pro در مقابل AirPods Pro: مقایسه مشخصات

با مقایسه مشخصات Pixel Buds Pro و AirPods Pro، بلافاصله می توان فهمید که ویژگی های زیادی بین این دو هدفون مشترک است که شامل ویژگی ‌هایی مانند ANC، حالت شفافیت اختصاصی، رتبه IPX4 مقاومت در برابر تعریق و آب، همراه با بلوتوث 5.0 (بر خلاف استاندارد جدیدتر بلوتوث 5.2) است.

همچنین هر دو مجموعه ایرباد، از کدک های صوتی SBC و AAC یکسان پشتیبانی می کنند، در حالی که شامل کنترل های حرکتی برای مدیریت حالت های صدا و پخش رسانه هستند. ضمن این که هر دو از شارژ بی ‌سیم پشتیبانی می کنند، اما اندکی پس از عرضه AirPods 3، اپل از شارژر جدید MagSafe در کنار مدل Pro استفاده کرد. لازم به ذکر است شما میتوانید با مشاهده مقاله مقایسه Apple AirPods Pro و Apple AirPods (نسل سوم) با ایرپادهای جدید اپل بیشتر آشنا شوید.

Pixel Buds Pro در مقابل AirPods Pro: مقایسه مشخصات

طراحی و کنترل ‌های حرکتی هدفون بی سیم گوگل Pixel Buds Pro در مقایسه با هدفون بی سیم اپل AirPods Pro

از نظر طراحی، Pixel Buds Pro در مقابل AirPods Pro برداشت های بسیار متفاوتی از نحوه قرار گرفتن در داخل گوش و همچنین نحوه کنترل ویژگی های مختلف ارائه می دهد. AirPods Pro، به راحتی داخل گوش قرار می گیرد، و با ساقه های متصلی که دارد، تعادل مورد نیاز برای یک تناسب مطمئن را فراهم می کند.

اما Pixel Buds Pro کاملا متفاوت است و گوگل طراحی بدون ساقه را برای این هدفون در نظر گرفته است. اما از نظرراحتی در داخل گوش با هدفون اپل برابری می کند.
در مورد کنترل ‌های حرکتی هدفون ها باید بگوییم که در قسمت بیرونی Pixel Buds Pro یک پد حساس به لمس تعبیه شده است که به شما امکان می دهد از حرکات مختلفی برای کنترل پخش رسانه استفاده کنید، مثلا با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین می توانید صدا را تنظیم کنید، و با کشیدن انگشت به جلو یا عقب برای به آهنگ قبلی یا بعدی پرش کنید. همچنین کنترل ‌های لمسی برای جابجایی بین حالت ‌های مختلف صدا، مانند حالت ANC و شفافیت وجود دارد.

طراحی و کنترل ‌های حرکتی هدفون بی سیم گوگل Pixel Buds Pro در مقایسه با هدفون بی سیم اپل AirPods Pro

در ابطه با کنترل های AirPods Pro باید بگوییم که اپل به «Force sensor» که روی ساقه قرار گرفته است، اتکا می‌ کند. درواقع انتهای ساقه را گرد نکرده و یک مستطیل مسطح کوچک در آنجا قرار داده که به شما امکان می دهد به جای ضربه زدن به قسمت بیرونی هدفون، تمام کنترل ‌ها را با فشارهای مختلف روی سنسور نیرو اعمال کنید.

طراحی و کنترل ‌های حرکتی هدفون بی سیم گوگل Pixel Buds Pro در مقایسه با هدفون بی سیم اپل AirPods Pro

بررسی ویژگی های Google Pixel Buds Pro در برابر AirPods Pro

پیاده سازی مالتی پوینت (چند نقطه ای) و سوئیچینگ صوتی توسط گوگل به همان اندازه روان است که هنگام استفاده از AirPods Pro در کنار دستگاه های مختلف اپل احساس می کنید. اما کمی تفاوت وجود دارد، زیرا AirPods Pro برای انتقال یکپارچه به اتصال Apple ID متکی است.

این در Pixel Buds Pro مشکلی ایجاد نمی کند، و پس از جفت شدن این دستگاه با چند دستگاه مختلف از مک بوک پرو گرفته تا چند گوشی و چند تا از بهترین کروم بوک ها، تنها چند بار شاهد تاخیر در تعویض بوده ایم.

گفتنی است که Pixel Buds Pro از فناوری لوکس Fast Pair (جفت شدن سریع) برخوردار است. سوئیچ کردن صدا در Pixel Buds Pro نیز می ‌تواند از قدرت جفت سریع استفاده کند و به هدفون جدید شما مقداری «پشتیبانی» بدهد تا تجربه ‌ای بی ‌نقص را ارائه دهد. اکنون، البته این انتظار وجود دارد تا Fast Pair بالاخره به کروم ‌بوک‌ها بیاید تا به راحتی بتوان اکوسیستم کامل Google را همگام‌ سازی کرد.

بررسی ویژگی های Google Pixel Buds Pro در برابر AirPods Pro

در ادامه باید بگوییم که چند مورد حذف قابل توجه در Pixel Buds Pro صورت گرفته است. صدای فضایی یک ویژگی تعیین ‌کننده برای AirPods Pro است که از Dolby Atmos و ردیابی سر برای ایجاد تجربه ‌ای فراگیرتر نسبت به بهترین هدفون ‌های بی‌سیم دیگر استفاده می ‌کند.

گوگل قبلاً تایید کرده است که Spatial Audio به Buds Pro می ‌آید، اما تا زمانی که اندروید 13 منتشر نشده است، می تواند مضراتی داشته باشد.

ویژگی حذفی دیگری که می توان به آن اشاره کرد، عدم وجود یک EQ قابل تنظیم یا سفارشی سازی است. در زمان راه ‌اندازی، تنها گزینه تغییر سطوح EQ در Pixel Buds Pro این است که EQ را در برنامه Pixel Buds تغییر دهید. تمام این کارها، به نوعی «افزایش فرکانس ‌های باس و صدای زیر در سطوح پایین ‌تر» است، که هدف آن بهبود تجربه گوش دادن است، اما به صورت دستی قابل تنظیم نیست. اما گوگل اعلام کرده است که EQ پنج مرحله ای با بروزرسانی نرم‌ افزار Buds Pro در آینده در دسترس خواهد بود.

منبع: androidcentral