گوگل آپدیت امنیتی آوریل 2021 را برای گوشی های هوشمند پیکسل خود ارائه کرده است. این آپدیت ها که معمولاً به طور ماهانه از جانب گوگل عرضه می شوند، برخی از مشکلات امنیتی اندروید برطرف می کنند. اما گوگل در این آپدیت ها هر از چند گاهی قابلیت های گوشی های پیکسل را نیز ارتقا می دهد. این موضوع درباره آپدیت آوریل نیز صدق می کند و در آن برخی ویژگی های گوشی های Google Pixel 4a 5G و Google Pixel 5 بهبود پیدا کرده اند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که در این آپدیت برخی از باگ های مهم که در ماه دسامبر به صورت رسمی از جانب گوگل پذیرفته شده بودند، برطرف شده است.

آپدیت امنیتی اندروید آوریل 2021 برای گوشی های گوگل پیکسل ارائه شد

از جمله باگ هایی که در این آپدیت برطرف شده باید به مشکل اتصال گوشی به VPN اشاره کرد. مطابق با گزارش های دریافتی از جانب کاربران، گاهی با اتصال گوشی موبایل به VPN، اتصال آن به وای فای قطع می شد. این مشکل هم گوشی های جدید گوگل و هم گوشی های قدیمی تر مانند Pixel 3 را تحت تأثیر قرار داده است. به همین دلیل آپدیت آوریل تمام گوشی های هوشمند گوگل را در این زمینه پوشش می دهد. باگ دیگری که در این آپدیت برطرف شده، مشکل هنگ کردن گوشی Google Pixel 4 پس از بوت شدن است. 

گوشی های جدیدتر پیکسل در راستای بهبود عملکرد در زمینه اجرای اپلیکیشن ها و بازی ها نیز در آپدیت آوریل 2021 ارتقا یافته اند. در ادامه برخی از این تغییرات ایجاد شده در این آپدیت به همراه دستگاه های سازگار با آنها را عنوان می کنیم.

  • کیفیت عملکرد دوربین در هنگام استفاده از اپلیکیشن های third-party ارتقا یافته است (برای گوشی های Pixel 4a (5G) و Pixel 5).
  • مشکل آفلاین شدن گوشی در هنگام اتصال VPN برطرف شده است (برای گوشی های Pixel 3/XL، Pixel 3a/XL، Pixel 4/XL، Pixel 4a، Pixel 4a (5G) و Pixel 5).
  • عملکرد سیستم به منظور اجرای برخی اپلیکیشن های گرافیکی و بازی ها بهینه سازی شده است (برای گوشی های Pixel 4a (5G) و Pixel 5).
  • مشکل هنگ کردن گوشی بر روی لوگوی گوگل در هنگام بوت شدن برطرف شده است (برای گوشی های Pixel 4/XL، Pixel 4a، Pixel 4a (5G) و Pixel 5).
  • مشکل در دسترس نبودن تنظیمات برای تغییر هوم اسکرین برطرف شده است (برای گوشی های Pixel 3/XL، Pixel 3a/XL، Pixel 4/XL و Pixel 4a).

در تصویر زیر مطالب بالا را به صورت جدول بندی شده مشاهده می کنید. این جدول از جانب گوگل ارائه شده است.

آپدیت امنیتی اندروید آوریل 2021 برای گوشی های گوگل پیکسل ارائه شد

آپدیت امنیتی آوریل 2021 هم اکنون برای گوشی های پیکسل در دسترس است. برای دریافت این آپدیت می توانید منتظر بمانید تا تغییرات به صورت اتوماتیک بر روی گوشی تان اعمال شود یا به صورت دستی در دسترس بودن آن را از بخش Settings چک کنید. لازم به ذکر است که برخی از گوشی های بالارده سامسونگ این آپدیت را از اواخر هفته گذشته (12 فروردین 1400 به بعد) دریافت کرده اند.

منبع: androidcentral