تا به این لحظه در رابطه با گوشی‌های سری Pixel 6 گوگل، شایعه‌ها و خبرهای زیادی منتشر شده که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به استفاده از طراحی زیبا و چشم‌نواز، پردازنده‌ی سفارشی، رنگ‌بندی و چیزهایی از این دست اشاره کرد. در چند روز گذشته "جان پراسر" یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری از طریق یک منبع قابل اعتماد، توانست به اطلاعات کامل گوشی‌های جدید گوگل دست پیدا کند و آن را با کاربران به اشتراک بگذارد. البته هیچ مدرک یا سندی در اختیار نداریم که ثابت کند گفته‌های این منبع قابل اعتماد هستند. با این حال وقتی افشاگری با این سابقه‌ی درخشان پشت آن‌ها حضور دارد، می‌توان تا حد زیادی به این خبر اعتماد کرد.

اولین گوشی پیکسل گوگل در زمان رونمایی تقریباً پنج سال پیش سر و صدای زیادی به پا کرد. Pixel 5 سال گذشته نمرات بالایی را برای دوربین‌های خود دریافت کرد، اما فاقد ویژگی‌های ممتازی بود که از یک گوشی هوشمند پرچمدار می‌توانست انتظار داشت. اکنون که گوگل با تولید سری جدید گوشی‌های موبایل خود قدم بزرگتری برداشته است، این سوال پیش می‌آید که آیا این تغییرات می‌تواند با بهترین گوشی‌های اپل و سامسونگ رقابت کند یا همچنان ناامید کننده است؟

گوگل گوشی‌های پرچمدار خود را برای رقابت با شرکت کره‌ای سامسونگ روانه بازار می‌کند

اعلان جدید گوگل نشان می‌دهد که هر دو گوشی دارای ویژگی های یکسانی هستند. سیستم جدید تنسور روی تراشه طراحی شده توسط گوگل، نوار دوربین که در پشت گوشی قرار دارد، سنسورهای دوربین که 150٪ نور بیشتری نسبت به پیکسل 5 ارائه می‌دهند و یک لنز فوق عریض از ویژگی‌های خوب گوشی‌های جدید گوگل می‌باشند. ضمن این که هر دو مدل از سیستم عامل اندروید 12 پشتیبانی می‌کنند.

گوشی Pixel 6 Pro دارای سه دوربین است که شامل یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 4 برابر است، اما گوشی Pixel 6 معمولی از لنز تله فوتو بهره نخواهد برد. گوگل تاکنون رزولوشن دقیق دوربین‌ها را اعلام نکرده است، اما شایعه شده بود که هر دو مدل از یک دوربین 50 مگاپیکسلی عریض و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض بهره می‌برند. همچنین طبق شایعات، لنز تله فوتو در مدل پرو 48 مگاپیکسل است.

گوگل گوشی‌های پرچمدار خود را برای رقابت با شرکت کره‌ای سامسونگ روانه بازار می‌کند

در ادامه باید بگوییم که گوشی Pixel 6 Pro، دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 3200x1440 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز خواهد بود. در حالی که Pixel 6، از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن 2400x1080 پیکسلی و نرخ تازه سازی 90 هرتز بهره می‌برد. همچنین گفته شده که یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسل در Pixel 6 Pro و 8 مگاپیکسل در Pixel 6 استاندارد به کار رفته است.

رقابت گوگل با گوشی S21 سامسونگ

به نظر می‌رسد گوگل با این گوشی‌های خود قصد دارد نماینده‌های جدید سامسونگ یعنی سری گلکسی S21 را هدف قرار دهد که با استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شدند. با این حال گوگل شاید بتواند از لحاظ قدرت پردازشی خام، با اعمال یک سری بهینه‌سازی نرم‌افزاری، نماینده‌های سامسونگ را به چالش بکشد. اما چیزی که گوگل باید ابتدا با آن کنار بیاید، عرضه‌ی این گوشی‌ها با قیمت نسبتا پایین است. چون یک بار سیاست قیمت‌گذاری عجیب و غریب این شرکت را هنگام عرضه‌ی گوشی‌های سری Pixel 4 شاهد بودیم و نتیجه هم چیزی جز شکست گوگل نبود.

رقابت گوگل با گوشی S21 سامسونگ

گوشی هوشمند Pixel 6 احتمالاً در ماه اکتبر عرضه خواهد شد.

تاریخ انتشار گوشی‌های سری پیکسل گوگل معمولاً از یک الگوی مشابه قابل پیش بینی پیروی می کند و گوشی ها را تا یک یا دو هفته پس از اعلام به فروش می‌رساند. بنابراین، ما انتظار داریم Pixel 6 هم در ماه اکتبر (مهر- آبان 1400) رونمایی و هم منتشر شود. از آن جا که کمبود تراشه می‌تواند مشکلی در برنامه‌های گوگل ایجاد کند و عرضه پیکسل 6 را تا ماه نوامبر یا دیرتر پیش ببرد؛ اما در حال حاضر ما منتظر این گوشی در ماه اکتبر خواهیم بود.

منبع: cnet