در حال حاضر، گوگل و سامسونگ هر دو در بخش گوشی های میان رده رو به بالا با هم رقابت می‌ کنند. Google Pixel 5a و Galaxy A52 5G از نظر قیمت و مشخصات مشابه هستند. با این حال، گوشی A52 مزایای زیادی از جمله بروزرسانی‌ های امنیتی طولانی‌ تر، سیستم دوربین همه‌ کاره ‌تر، پردازنده سریع ‌تر و ... برای ارائه به طرفداران سامسونگ دارد. در این مقاله، مشخصات گوشی Google Pixel 5a و Samsung Galaxy A52 5G را با هم مقایسه کرده ایم تا راحت تر بتوانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

طراحی و صفحه نمایش گوگل Pixel 5a در برابر سامسونگ Galaxy A52 5G

از نظر ساختار و متریال، اینبار گوگل به جای شاسی پلاستیکی قبلی خود، از طراحی یکپارچه فلزی و درجه یک برای پیکسل 5a بهره برده است. در حالیکه سامسونگ همچنان به قاب پلی کربنات آزمایش شده و پنل پشتی که در گلکسی A51 هم به کار برده، پایبند است. همچنین لازم به ذکر است که ما در وب سایت ایده برتر ما برای درک بهتر تفاوت ها و شباهت گوشی A52 با نسل قبلی اش به مقایسه گوشی گلکسی A52 با گوشی گلکسی A51 پرداخته ایم و شما می توانید در صورت تمایل این مقاله نیز را مشاهده کنید.

طراحی و صفحه نمایش گوگل Pixel 5a در برابر سامسونگ Galaxy A52 5G

گلکسی A52 5G با یک ماژول دوربین بزرگ و یک سوراخ مرکزی برای دوربین سلفی، شباهت زیادی به اعضای خانواده پرچمدار خود دارد. همچنین حسگر اثرانگشت آن در زیر نمایشگر تعبیه شده درحالیکه حسگر اثر انگشت Pixel 5a در زیر دربین های پشتی قرار گرفته است.

دوام در مورد Pixel 4a کمی نگران کننده بود، اما Pixel 5a با رتبه جدید IP67 خود برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار این مشکل را برطرف می کند. این بدان معناست که این گوشی در این زمینه با گلکسی A52 سامسونگ برابری می کند که دارای رتبه نیز می باشد.

گوشی سامسونگ از نظر استحکام صفحه نمایش، عالی است. چرا که گوگل گوشی خود را به محافظ Gorilla Glass 3 بر روی صفحه نمایش 6.34 اینچی OLED مجهز کرده است، درحالیکه سامسونگ از Gorilla Glass 5 در صفحه نمایش 6.5 اینچی AMOLED بزرگتر خود استفاده می کند. ضمن اینکه هر دو دارای رتبه  IP67 و محافظت در برابر آب و گرد و غبار هستند.

گفتنی است که که هر دو گوشی گوگل پیکسل 5a و A52 5G از یک صفحه نمایش با وضوح تصویر Full HD+ بهره می برند، اما نرخ بروزرسانی گلکسی A52 برابر با ۱۲۰ هرتز و برای Google Pixel 5a برابر با ۶۰ هرتز است. با نرخ تازه سازی بالا در نمایشگر، به یک ویژگی کاملاً معمولی در این رده قیمتی تبدیل شده، اگرچه Pixel 5a فاقد این ویژگی است اما نمایشگر آن با نرخ 60 هرتز هم می تواند به خوبی کار کند.

طراحی و صفحه نمایش گوگل Pixel 5a در برابر سامسونگ Galaxy A52 5G

سخت افزار و دوربین گوشی Google Pixel 5a در برابر گوشی Samsung Galaxy A52 5G

مهم‌ ترین عامل تفاوت بین گوگل پیکسل 5a و سامسونگ گلکسی A52 5G، چیپست است. گوشی سامسونگ از پردازنده Qualcomm Snapdragon 750G پشتیبانی می کند. این پردازنده مبتنی بر هسته‌ های Cortex A77 ARM است که از نظر تئوری نسبت به پردازنده Snapdragon 765G موجود در Pixel 5a عملکرد خوبی به CPU نمی دهد.

لازم به ذکر است که هر دو گوشی مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هستند.

عکاسی، حوزه ‌ای است که گوگل به لطف نرم ‌افزار قدرتمند خود، همیشه در آن برتری داشته است. پیکسل 5a همانند گوشی پیکسل 5 مجهز به دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی است که کیفیت خوبی را ارائه می دهد. این گوشی پیکسل، در نور روز عکس ‌های واضح و دقیقی تولید می‌ کند و حالت Night Sight آن به طور پیش ‌فرض برای ایجاد تصاویر خوب در نور کم فعال می ‌شود. دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی پیکسل 5a از ویژگی Super Res Zoom گوگل استفاده می کند. اگرچه این دوربین مانند یک دوربین تله فوتو اختصاصی عمل نمی کند، اما هنوز هم عملکرد مناسبی دارد.

سخت افزار و دوربین گوشی Google Pixel 5a در برابر گوشی Samsung Galaxy A52 5G

در همین حال، سامسونگ گلکسی A52 5G از تنظیمات دوربین همه کاره تر با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دو دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکس های ماکرو و عمیق بهره می برد. البته، مهارت ‌های نرم ‌افزاری و مهارت یادگیری ماشینی این گوشی به اندازه آنچه گوگل ارائه می‌ دهد قوی نیست، اما در مجموع تصاویر عالی می‌ گیرد.

قیمت، موجودی و رنگ گوشی Samsung Galaxy A52 5G در مقابل گوشی Samsung Galaxy A52 5G

سامسونگ گلکسی A52 5G با قیمت 499 دلار عرضه شد، اما از آن زمان قیمت آن به 239 دلار برای نسخه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت کاهش یافته است. این امر باعث می ‌شود که A52 5G کمی ارزان ‌تر از Pixel 5a باشد که با همان پیکربندی و قیمت 449 دلار عرضه می‌ شود. البته در حال حاضر با قیمت 384 دلار به فروش می ‌رسد.

قیمت، موجودی و رنگ گوشی Samsung Galaxy A52 5G در مقابل گوشی Samsung Galaxy A52 5G

بزرگترین تفاوت در اینجا در دسترس بودن و موجودی این دو گوشی است. گوشی Google Pixel 5a تنها در ایالات متحده و ژاپن در حال فروش است و در کشور ایران عرضه نمی شود. اما Samsung Galaxy A52 5G به طور گسترده در همه جای دنیا در دسترس است.
در پایان باید اشاره کنیم که گوشی پیکسل در یک رنگ مشکی عرضه می شود. در حالیکه گلکسی A52 5G را می توان در رنگ های بیشتری از جمله مشکی، سفید، بنفش و آبی خریداری کرد.

منبع: androidauthority