گوگل در چند وقت اخیر تلاش زیادی در زمینه اضافه کردن ویژگی های جدید به Google Photos بر روی گوشی های اندرویدی کرده است. این شرکت سال گذشته برخی ویژگی های قدرتمند در زمینه ویرایش عکس را به اپلیکیشن خود افزوده بود، اما به نظر می رسد که آنها همچنان در این راستا مشغول به کارند! به تازگی گوگل برخی قابلیت های کاربردی در زمینه ویرایش ویدئو در این اپلیکیشن ارائه کرده که به کاربران اندروید اجازه می دهد تا کنترل کاملی بر روی ویدئوهای خود داشته باشند و نحوه ویرایش آنها را مطابق با دلخواه خود تعیین کنند. لازم به ذکر است که این ویژگی ها پیش از این بر روی Google Photos برای iOS اعمال شده بود.

امکان ویرایش حرفه ای ویدئو با Google Photos بر روی اندروید

بر طبق آپدیت های جدید، Google Photos بر روی اندروید اکنون بیش از 30 کنترل جدید را در اختیار شما می گذارد. کاربران اکنون می توانند به قابلیت هایی مانند کراپ کردن، تغییر پرسپکتیو، هم طراز کردن و فیلترهای مختلف برای ادیت ویدئو دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، اکنون کاربران قادر خواهند بود تا شدت روشنایی، نسبت کنتراست و میزان خلوص رنگ ویدئوها را نیز مطابق با نیاز خود تغییر دهند. برای آن دسته از کاربرانی که پیش از این از نرم افزارهای ادیت ویدئو استفاده نکرده اند و قصد شروع به فعالیت در این زمینه را دارند، Google Photos انتخاب مناسبی است و مسیر درست را به آنها نشان خواهد بود. این اپلیکیشن از قابلیت استفاده راحتی برخوردار است و از رابط کاربری آسان و جذابی بهره می برد.

البته آپدیت های جدید گوگل فقط مربوط به ویرایش ویدئو نمی شود و برخی قابلیت های آن در زمینه ادیت عکس نیز بهبود یافته است. این ویژگی ها به طور اختصاصی بر روی دستگاه های Pixel قابل استفاده هستند و شامل Portrait blur، Portrait light و بهبود رنگ ها می شوند.

ارائه قابلیت سوپر فیلتر برای کاربران Google One

علاوه بر این، کاربران Google One اکنون به قابلیتی دسترسی دارند که گوگل از آن تحت عنوان «سوپر فیلتر» یاد می کند. این قابلیت بر مبنای ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی طراحی شده و شما می توانید با بهره بردن از آن، تنظیمات پیچیده جهت ادیت را تنها با یک کلیک ساده اعمال کنید. این فیلترهای داینامیک، این امکان را به شما می دهند تا میزان روشنایی و کنتراست را در بخش های مختلف تصویر افزایش دهید و به عکس های متوازن تر و با کیفیت تر دست پیدا کنید. همچنین شما می توانید آسمان موجود در عکس ها را تغییر داده و رنگ ها و کنتراست آن را با استفاده از فیلترهایی که با الهام از غروب یا طلوع خورشید طراحی شده اند، ویرایش کنید.

ویژگی های یاد شده برای کاربران Google One بر روی اندروید تا چند روز آینده (فوریه 2021) قابل دسترسی خواهد بود. گوگل اعلام کرده که کاربران برای بهره بردن از این ویژگی ها به دستگاهی با حداقل 3 گیگابایت حافظه رم و سیستم عامل اندروید 8.0 به بالا نیاز خواهند داشت. همچنین آپدیت های جدید Google Photos در زمینه ویرایش حرفه ای ویدئو تا چند هفته آتی عرضه خواهند شد.

منبع: wccftech