یکی از بهترین مشخصات و قابلیت های اپلیکیشن Google Photos این است که این اپلیکیشن توانایی دسته بندی عکس ها را بر مبنای هوش مصنوعی دارد و به شما در پیدا کردن آسان تر عکس های مورد نظرتان کمک زیادی می کند. اخیراً گوگل یکپارچه سازی این اپلیکیشن با Google Lens را آغاز کرده و امکان کپی/پیست کردن متن بر روی عکس را از طریق ابزارهای جدید اضافه کرده است. اما ویژگی های جدید اضافه شده به Google Photos از این فراتر می رود! چرا که این اپلیکیشن اکنون قادر به دسته بندی عکس های دارای متن در بخش «اسناد» (Documents) به صورت اتوماتیک است!

دسته بندی «اسناد» به اپلیکیشن Google Photos اضافه شده است

برخی کاربران در هنگام کار با تب Search در اپلیکیشن Google Photos متوجه ایجاد بخش Documents شده اند. در این بخش، عکس های شما بر اساس آنچه اپلیکیشن "Document" تشخیص می دهد، دسته بندی می شود. به عنوان مثال عکس های دارای متن در این بخش در آلبوم مختص به خود قرار می گیرند. همچنین کاورها، پوسترها و علائم، دست نوشته ها و دیگر عکس های شما نیز به صورت اتوماتیک دسته بندی خواهند داشت. همچنین یک بخش جدید برای قرار گرفتن اسناد شناسایی و دسته بندی آنها به Google Photos اضافه شده است. به این ترتیب عکس های مربوط به کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه و دیگر مدارک هویتی شما به صورت خودکار در اپلیکیشن Google Photos دسته بندی می شوند و شما به سادگی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. این ویژگی به خصوص در مواقع حساس و اورژانسی کاربرد بالایی دارد و مدارک مهم شما را از سایر عکس های تان تفکیک می کند.

دسته بندی «اسناد» به اپلیکیشن Google Photos اضافه شده است

البته عملکرد اپلیکیشن Google Photos در تشخیص عکس های دارای متن و دسته بندی آنها به طور صد در صدی صحیح نیست، اما بدون هیچ شکی این قابلیت مزایای بسیاری دارد. گوگل اخیراً یک اپلیکیشن برای اسکن اسناد به نام Stack را معرفی کرده که عکس اسناد را به عنوان ورودی دریافت کرده و آنها را دسته بندی می کند. این اپلیکیشن برای تفکیک رسیدها از صورتحساب ها، یادداشت ها، کارت های شناسایی و... کاربرد دارد. در واقع اکنون گوگل ویژگی های اپلیکیشن Stack را به Google Photos اضافه کرده است. با این تفاوت که دیگر حتی نیازی ندارید تا عکس سند مورد نظر خود را جهت دسته بندی انتخاب کنید و اپلیکیشن خود به صورت اتوماتیک این کار را انجام می دهد. 

این ویژگی هم اکنون بر روی تمام گوشی های اندرویدی در دسترس نیست و به نظر می رسد که با یک آپدیت سروری به اپلیکیشن Google Photos اضافه خواهد شد. به هر حال بهتر است که همواره از آپدیت بودن این اپلیکیشن بر روی گوشی خود اطمینان داشته باشید. به احتمال بسیار زیاد ویژگی دسته بندی اتوماتیک اسناد ظرف هفته های آتی بر روی تمام گوشی های اندرویدی در سرتاسر جهان قابل استفاده خواهد بود. پس اگر در فولدر مربوط به Google Photos بر روی گوشی خود با بخش Documents مواجه شدید، تعجب نکنید!

منبع: androidcentral